Kiinan ilma ja vesi "webastot"

Aloittaja Kyrpov, 12 joulukuu, 2020, 10:17

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Avataas tällänen kun tuolla jo muissa topiceissa juttua vilisi.



Tiedän, että herra @Lerssinen  on ilmapöhötintä käyttänyt jo tovin ja @A.Naali  tais vesimallin tilailla?



Vesimalli kiinnostais vaan siitä tulennee kokemuksia kohta?



Noita ilmamallejahan on salkkumalleja missä tankki ja lämmitin samassa kotelossa sekä erillisellä tankilla. Nopea liikuteltavuushan olis salkkumallin etu vaan riski kun polttoainesäiliö lämmittimen päällä?




Jeeppiin pitäis lisää lämpöä saada ja kiinnostais toi ilmamalli, sillä varmaan äkkiä kajuutta lämpeis ja pysyis lämpimänä. Tollahan vois haarottimella jakaa lämpöä eri paikkoihin vai millanen on puhallusteho ja onko se erikseen säädettävissä vai käsi kädessä lämmitystehon kanssa?


 Ihan mahdottomasti vikoja ei äkkiseltään googlesta löytynyt, polttoaineen annosteluko oli vähän krouvia?



Kaikenlaisia kaukosäätimiä ja äppejäkin noihin oli.


Sana vapaa?
Sinä vain

Kyrpov

https://youtu.be/9YthaCqkMOs Tässä aika kattava video ampeereista, lämmöstä ja melusta
Sinä vain

A.Naali

Ei toi salkkumallinen pöhötin ainakaan juuri lämpiä tankin alta. En itse ole yhtään huolissani tankin lämpenemisestä.

Puhallus teho muuttuu tehon mukaan, mutta puhaltaa kyllä reippaasti ykköselläkin.
Tuskin tosta tarvii paljon ilmaletkuja vedellä, on senverran tehokas, että eiköhän lasit sula.

Pakoputki lähtee noissa alta, auto pohjassa tarvis melkein olla reikä just kohdalla, ei ole hirveästi tilaa käännellä, ellei korota jalkoja.

Äly on melko fiksu, lämmitystehon laskut ym. Toimii, mutta jos ei syty heti, vaikka nafta loppunut edellis kerralla ja letkut tyhjät, niin tuntuu jäävän pumppaamaan vaan. Pakoputkesta ollut pari kertaa tämmöisen jälkeen reilusti naftaa.

Hintaansa nähden pirun hyvä laite, mitä nyt 30litraa siinä naftaa poltellut.


Toi vesiwebasto on ollut testipenkissä kiinni. Siinä nyt koekäyttänyt viitisen kertaa noin puoli tuntia.
Pelaa hienosti. Ja bensalla. Laitteen päällä tarrassa lukee diesel, mutta käyttöohje ja myyjä kertoivat, että kumpi vaan käy, kunhan ei ensikäytön jälkeen vaihda.

Nyt viikonloppuna piti tuo asentaa, mutta saa nähdä ehtiikö, kun tuli sorvi hommattua.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 12 joulukuu, 2020, 12:22Ei toi salkkumallinen pöhötin ainakaan juuri lämpiä tankin alta. En itse ole yhtään huolissani tankin lämpenemisestä.

Puhallus teho muuttuu tehon mukaan, mutta puhaltaa kyllä reippaasti ykköselläkin.
Tuskin tosta tarvii paljon ilmaletkuja vedellä, on senverran tehokas, että eiköhän lasit sula.

Pakoputki lähtee noissa alta, auto pohjassa tarvis melkein olla reikä just kohdalla, ei ole hirveästi tilaa käännellä, ellei korota jalkoja.

Äly on melko fiksu, lämmitystehon laskut ym. Toimii, mutta jos ei syty heti, vaikka nafta loppunut edellis kerralla ja letkut tyhjät, niin tuntuu jäävän pumppaamaan vaan. Pakoputkesta ollut pari kertaa tämmöisen jälkeen reilusti naftaa.

Hintaansa nähden pirun hyvä laite, mitä nyt 30litraa siinä naftaa poltellut.


Toi vesiwebasto on ollut testipenkissä kiinni. Siinä nyt koekäyttänyt viitisen kertaa noin puoli tuntia.
Pelaa hienosti. Ja bensalla. Laitteen päällä tarrassa lukee diesel, mutta käyttöohje ja myyjä kertoivat, että kumpi vaan käy, kunhan ei ensikäytön jälkeen vaihda.

Nyt viikonloppuna piti tuo asentaa, mutta saa nähdä ehtiikö, kun tuli sorvi hommattua.
Okei!


Joo toi pitäs melkein kontissa olla ja siitä tosiaan reikä lattian läpi pakoputkelle. 2kw irtomalli ois kaiken kompaktein kun nuo salkkumallit vie kuitenkin tilaa jonninverran.


Jaksaakohan pumppu imeä/nostaa löpöä kuinka hyvin jos tankki lämmittimen alapuolella ja vielä jonkun matkan pääässä?
Sinä vain

Kyrpov

Tai eikait sekään vaikuta jos suht pian alkaa lämmitysputki nousta? Jeepissä löyty hyvä paikka vaan pitäs 40cm matkalla saada putkea samanverran melkein ylös ettei puhalla päin takaselkänojaa vaan, tai sitten joku tötterö vaan ylös mistä jakaa ilmaa
Sinä vain

guru

mä tommosen salkkumallin hommasin saksasta ja tuli nopeesti

ensimäinen havaito oli et pakoputkesta tulee lähes yhtäpaljon lämpöö ku puhalluksesta (jos tarvii paljon lämpöä niin pitkäputki)

Jooli

Mulla on nyt toista talvea tuommonen salkkumalli käytössä, nyt purin sen viritelmän ja asensin kiinteeksi chevy vanin takapenkin alle, ihan kivasti tuo lisälämpöä ja saa töissäkin lasit sulateltua ennen kotiinlähtöä kun kaukosäädin kantaa hyvin hallista pihalle.



Hiukan hankala tämä kaukosäädin kun hetkenkin painat liian kauan niin menee käynnistyksen sijaan off. asentoon ja sit pitää odotella hetki et suostuu yrittämään uudestaan


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 13 joulukuu, 2020, 09:09Mulla on nyt toista talvea tuommonen salkkumalli käytössä, nyt purin sen viritelmän ja asensin kiinteeksi chevy vanin takapenkin alle, ihan kivasti tuo lisälämpöä ja saa töissäkin lasit sulateltua ennen kotiinlähtöä kun kaukosäädin kantaa hyvin hallista pihalle.



Hiukan hankala tämä kaukosäädin kun hetkenkin painat liian kauan niin menee käynnistyksen sijaan off. asentoon ja sit pitää odotella hetki et suostuu yrittämään uudestaan


Kuinka pitkä kantama säätimessä ja saa varmaan hiljasellakin asetuksella ajon aikanakin kunnon saunan koppiin jos haluaa?





Onko kaikilla täällä 5kw malli? 2kw malli ois vähän kompaktimpi kai silläkin sulaa?
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 joulukuu, 2020, 09:11Kuinka pitkä kantama säätimessä ja saa varmaan hiljasellakin asetuksella ajon aikanakin kunnon saunan koppiin jos haluaa?





Onko kaikilla täällä 5kw malli? 2kw malli ois vähän kompaktimpi kai silläkin sulaa?

tää myytiin 8kw mallina muten tiiä sitte onko niissä mitään eroja, joo kyllä sillä lämmön sinne 30-40 välille nostaa ajon aikana pakkasellakin jos on vähän pidempään päällä.

Oiskohan kantama jotain 100metriä teollisuushallin sisältä käsin, välillä joutuu ettimään vähän paikkaa mistä toimii.  ulkona en ole kokeillu mutta varmaan enemmänkin.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 13 joulukuu, 2020, 09:16tää myytiin 8kw mallina muten tiiä sitte onko niissä mitään eroja, joo kyllä sillä lämmön sinne 30-40 välille nostaa ajon aikana pakkasellakin jos on vähän pidempään päällä.

Oiskohan kantama jotain 100metriä teollisuushallin sisältä käsin, välillä joutuu ettimään vähän paikkaa mistä toimii.  ulkona en ole kokeillu mutta varmaan enemmänkin.
Niin ja tommonen vani on ilman väliseinää aika iso ja harva laite ni sinne kun saa sen +30`c ajossa niin mitä se henkilöautossa oliskaan  ;D

Kyrpov

+30 jo tarkenee kovillakin pakkasilla  ;D
Sinä vain

Kyrpov

Onkos joolilla missä toi pöntön ilmanotto? Sehän menee väkisin auton alle jos ton lattiaan asentaa ja vie pakoputkistonkin auton alle. Jos ei sitten telineellä tee mutta vähän hurja idea.
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 joulukuu, 2020, 11:24Onkos joolilla missä toi pöntön ilmanotto? Sehän menee väkisin auton alle jos ton lattiaan asentaa ja vie pakoputkistonkin auton alle. Jos ei sitten telineellä tee mutta vähän hurja idea.
ilman se ottaa siitä koneen vierestä, en sitä lähteny viemään ulos ollenkaan vaan pelkän pakoputken läven tein lattiaan.
Mulla on sen salkkumallin pohja ruuvattu vanin pohjaan ni siellä on just sen verran tilaa et ilmaletku kääntyy sivulle ite pöntön alta

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 13 joulukuu, 2020, 15:46ilman se ottaa siitä koneen vierestä, en sitä lähteny viemään ulos ollenkaan vaan pelkän pakoputken läven tein lattiaan
Noissa kuvissa on kaksi putkea, pakoputki ja intake ja sitten välissä polttoaineelle. Teitkö sitte  kotokkeelle ton pömpelin kun lattiaa vastenhan se imee lattiaa jos ei reikää ole toiselle putkelle
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 13 joulukuu, 2020, 15:47Noissa kuvissa on kaksi putkea, pakoputki ja intake ja sitten välissä polttoaineelle. Teitkö sitte  kotokkeelle ton pömpelin kun lattiaa vastenhan se imee lattiaa jos ei reikää ole toiselle putkelle
n Nii mulla on semmonen n.5cm korkee pellistä pokattu laatikko mikä on lattiassa kiinni ja siitä menee pakoputki läpi ulos asti, ilmaputkelle on 90" mutka pöntön lähdöstä lattiaa pitkin sisäpuolelle autoa, ootas ni käyn nappaamassa kuvatuksia