Kiinan ilma ja vesi "webastot"

Aloittaja Kyrpov, 12 joulukuu, 2020, 10:17

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Tuossa Vevorissa ainakin putkenpää ulkonakin sen verran lämmin että alkaa harjanvarsi hiiltymään kun siihen sattuu nojaamaan..
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 helmikuu, 2025, 09:09Tuossa Vevorissa ainakin putkenpää ulkonakin sen verran lämmin että alkaa harjanvarsi hiiltymään kun siihen sattuu nojaamaan..
Kyseessähän olikin tilanne, jossa siihen putkeen lisätään lämmönvaihdin vedelle...
En varmasti oo.

palontie

Saatoin hankkia ison levylämmönvaihtimen rojektiin..
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 17 helmikuu, 2025, 04:38Saatoin hankkia ison levylämmönvaihtimen rojektiin..
Mielenkiinnolla jään odottelemaan tuloksia kun ajat pakokaasut levarin kautta.
En varmasti oo.

palontie

Aika paljon löytyy netistä tietoa ja juutuubista videoita.

Mä varmaan kesällä tuon teen nyt haalin kamoja kasaan :D
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Sinä vain

Anza

Mä taiteilin pakariin 2m vesijohtoputkea mutkalle edes takas ja pellin hitsasin putkien väliin pinta-alaksi. Putki viettää alaspäin, joten vedet valuu pihalle.

Kun koekäytin vevorin 8kw poltinta, se vesijohtoputkea oleva pakari sinistyi ehkä 40cm matkalta. Oisko pakokaasut siis jotain 200-300 asteisia? Puhaltimen töhöttämä lämmin ilma on ehkä 60 asteinen. Toisaalta se vajaa parimetrinen putki oli koekäytössä aika viileä sieltä ulostulon kohdilta.

Noki toimii hyvänä eristeenä, joten aattelin etten ala virittelemään mitään mutkaputkea ihmeempää lämmön talteenottoa. Putken saattais saada painepesurilla tyhjennettyä noesta.

palontie

Kumpikohan olisi kuumepi ratkaisu noin 60x60cm vesikiertoinen patteri tai saman kokoinen auton syyläri?
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Syylärin luulis luovuttavan paremmin lämpöä. Patteri voi varata paremmin.
Sinä vain

palontie

Tallissa olisi ihka uusi sts caddyn syyläri ja löytyisi kyllä myös yksi zzr:än syyläri jossa olisi flektikin valmiina.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 18 helmikuu, 2025, 20:19Kumpikohan olisi kuumepi ratkaisu noin 60x60cm vesikiertoinen patteri tai saman kokoinen auton syyläri?
Kun nyt edelleen varoituksesta huolimatta haluut jatkaa tuota kokeilua, niin laita se patteri. Se jäähdyttää vähemmän.
Kun usko nyt vaikka ihan huvikses, että sä et voi niistää siitä pakokaasusta kaikkee tarjolla olevaa lämpöä pois.
En varmasti oo.

palontie

Miksi se samanlainen systeemi toimii monilla vuosikausia?Mä vähän veikkaan että aggressa on isommat päästöt ja nokee hemmetin paljon enemmän.
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 19 helmikuu, 2025, 04:06Miksi se samanlainen systeemi toimii monilla vuosikausia?Mä vähän veikkaan että aggressa on isommat päästöt ja nokee hemmetin paljon enemmän.
No, kunhan testailet. Voihan se toimiakin.
En varmasti oo.