Harrasteauto vai käyttöharraste vai joku muu, mikä hä?

Aloittaja HendriXXX, 17 joulukuu, 2020, 11:30

« edellinen - seuraava »

rb

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 20 joulukuu, 2020, 07:46Vaikea innostua tuon jälkeen mistään painavasta autosta, oli ne kuinka nopeita tahansa. Tollanen kevyt 70-80 luvun auto hammastanko-ohjauksella. Ei mikään nykyauto anna samanlaista tunnetta ratin takana. Ja silloin kaikki oli hyviä, Kadetit, pikkupösöt, civicit..
Ihan kaikkea en allekirjoita,  mutta pakko myöntää että Sämpyllä on pointtinsa..

Aikoinaan exän käyttiksenä oli 70- lukuinen Civic.
Matala kengän kokoinen kapistus mikä ei painanut kun puolet nyky sivikkiin verrattuna,  niin kyllähän se välitti kaiken tapahtuman kuskille, joten rajat oli helppo hakea...     


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 20 joulukuu, 2020, 10:10Ihan kaikkea en allekirjoita,  mutta pakko myöntää että Sämpyllä on pointtinsa..

Aikoinaan exän käyttiksenä oli 70- lukuinen Civic.
Matala kengän kokoinen kapistus mikä ei painanut kun puolet nyky sivikkiin verrattuna,  niin kyllähän se välitti kaiken tapahtuman kuskille, joten rajat oli helppo hakea...     


Tuo tuntuma oli  sen aikuisissa ihan toista kuin tän päivän vempeleissä.
Sämpyn paranneltu Mira on varmasti aika kiva ajettava.. 8)

Yhdessä Mirassa mullakin oli Bilsteinin ralli-tolpat edessä ja lukollinen levyjarruperä jämäkämmillä vietereillä takana. Kunnollisia iskareita en siihen ehtinyt vaan hommaamaan taakse. Siis oikeasti hyviä.. Useampia tuli kyllä testattua.

Etupäätä joutu jäykistään reilulla kolmiotuella, kun alkoi jousitornit noissa kaatua heti sisään kun alkoi hyppyyttämään. ::)
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 20 joulukuu, 2020, 07:46Vaikea innostua tuon jälkeen mistään painavasta autosta, oli ne kuinka nopeita tahansa. Tollanen kevyt 70-80 luvun auto hammastanko-ohjauksella. Ei mikään nykyauto anna samanlaista tunnetta ratin takana. Ja silloin kaikki oli hyviä, Kadetit, pikkupösöt, civicit..

C-Kadettilla aloitin autoilut, faijan autolla ennen kuin oli korttiakaan. Myöhemmin se sitten siirtyi ihan mun käyttöön. Kaiholla muistelen, oli niin käteen sopiva auto ja kummasti silläkin ehti 60 hv:n teholla kun ei se painanut kuin alle 800 kg. Ehjää ei taida enää mistään löytyä, kun ruoste sekä teinit on kaikki räveltäneet pilalle. Smart Roadsteria vähän (välillä aika paljonkin) kiinostaisi kokeilla, josko siitä saisi samantapaisia fiiliksiä.

sämpy

Smartissa kai tunnelmaa pilaamassa onnettoman hidas ja huono vaihteensiirto.

Joku takavetolaatikko jossa voi vetää pykälät salamavauhtia melkein ilman kytkintä tempomalla, ai että.

Volvon laatikko ja Fiatin sileekylkinen ainakin. Carina/Celica lodjukin oli hyvä, ainakin minun yksilössä. Joku väitti että Volvon laatikosta olisi otettu siihen mallia.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

manha

Lainaus käyttäjältä: Asmo - 20 joulukuu, 2020, 11:29C-Kadettilla aloitin autoilut, faijan autolla ennen kuin oli korttiakaan. Myöhemmin se sitten siirtyi ihan mun käyttöön. Kaiholla muistelen, oli niin käteen sopiva auto ja kummasti silläkin ehti 60 hv:n teholla kun ei se painanut kuin alle 800 kg. Ehjää ei taida enää mistään löytyä, kun ruoste sekä teinit on kaikki räveltäneet pilalle. Smart Roadsteria vähän (välillä aika paljonkin) kiinostaisi kokeilla, josko siitä saisi samantapaisia fiiliksiä.
Jokunen Adam ollut joskus menneisyydessä itsellänikin. 2 litranen c-kaddu ei mielestäni ollut omiin ranteisiini niin istuva,kuin b-malli samalla tekniikalla.

Ajettavaksihan ne on tehty !!

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 20 joulukuu, 2020, 07:39Kyllä olen huomannut että joku ei käy ollenkaan. Kotipaikkakunnallakin on paljon autoja jotka ei tapahtumissa käy. Kuinkahan paljon autoja Suomesta yhteensä löytyy joita "kukaan ei näe", kun eivät käy tapahtumissa. Usein vaan ajelevat kotipaikkakunnilla.

Sitten ne harrastajat jotka käy vaan tapahtumissa vanhan auton kanssa ja loput vuodesta vedetään jollain sontakirpulla. :shitfan:
Todellakin  :shitfan:  juttu.
 
Sinä vain

Stang81

Mustangista on tullut aika lailla täysi harrasteauto, on se vähän omaakin laiskuutta että sillä ajaa liian vähän. Kyllähän kesäisin käy kaupassa tai muuta sillä pyörähtämässä, mutta ei jaksa aina innostua sillä lähtemään vaikka aamuisin töihin ja koko naapurustoa herättää  ;D 
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

Jarona

Lähes kaikki autoni ovat olleet sekä harraste- että käyttöautoja,
vain Datsun sunny farmaria en harrastanut, pidin vain pakosta elossa.
Iskä kun oli autohajottamon omistaja niin rassaaminen alkoi jo -70 luvun puolivälissä
kaikenlaisia autonromuja pajotettaessa ja luvan saanena myös ajettaessa.
Eka oma oli Sunbeam Arrow josta ajattelin tehdä ittelleni ajoauton kunhan
täytän 18v ja saan ajokortin, kävi kuite silleen että kun ammattikoulussa
aloitin pajottamisen ja nostin sitä käpälänosturilla ylös niin pohja
nousi mutta auto ei.
Luovutin ja siirryin mersuihin, eka korttiauto oli -65 200d mersu joka
on jäänyt lähtemättömästi mieleeni!
Sit oli mersuja -66sta -76seen eri variaatioita langi mukaanlukien.
Niitä harrastin hartaasti, varsinkin hitsivehkeitten avustuksella.
Sitte oli jossainvaiheessa ihan GM muodossa Opel Rekord 2D -69, sen ajoin valotolppaan.
Mutta sen jälkeen järkiinnyin ja ostaa päksäytin Honda Preluden!
Hieno auto kaikenkaikkiaan ja ajattelin sen jopa entisöidä, kävi vain niin
että kun annoin sen lainaan sedälleni yhtenä talvena niin oli pitänyt sitä pari viikkoa
roikassa ja sen jälkeen särki kummatkin ovet väkisin repimällä ne auki, olen vieläkin katkera!
Möin sen pois kun olin jo sortunut SVXään.
Niin Chevy tuli kuvioihin jo kohta 17 vuotta sitten.
Nyt harrastan ja vuorotellen käyttöautona pidän Chevyä, Subarua Ja Subua.
Ne on käyttöautoja jokka eivät ole vuorostaan "harrastus"aiheina eli korjattavana.

Minkä vitun kirjoitusripulin mää sain? :o
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

HendriXXX


Jarona

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 23 joulukuu, 2020, 15:35^ Anna mennä vaan! Mukava lukea tarinoita!  :+1:
Nyt nyrvähit! ;D
Jos ihan luvan kans saan täällä turista niitä näitä niin... :o

Eiku joskus näppäimet vain sattuu sormille, joskus ajatuksella, joskus ei.
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jarona

Kun menit manha tykkäämään niin tehdään samalla diili,
Saat kolme kappaletta SVXiä vaihossa siihen lokasuojattomaan, mikä se ny olikaan.. ;D
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 23 joulukuu, 2020, 17:24Kun menit manha tykkäämään niin tehdään samalla diili,
Saat kolme kappaletta SVXiä vaihossa siihen lokasuojattomaan, mikä se ny olikaan.. ;D
Ei näytä vastaavan, olisko loukkaantunut? :-\
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Marklin


manha

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 23 joulukuu, 2020, 17:24Kun menit manha tykkäämään niin tehdään samalla diili,
Saat kolme kappaletta SVXiä vaihossa siihen lokasuojattomaan, mikä se ny olikaan.. ;D
Minä noin uusista kulkineista niin perusta... tuskin oppisin enää niitten tavoillekkaan.
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Jarona

Lainaus käyttäjältä: manha - 23 joulukuu, 2020, 21:04Minä noin uusista kulkineista niin perusta... tuskin oppisin enää niitten tavoillekkaan.
Opettele, niim meidän muittenki täytyy.
Sitäpaitti voisin olla vertaitukena kun Saparoa värkkäisit..
Lupaan olla, ihan tosi.
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato