Millaiset humppavehkeet autossa?

Aloittaja Jooli, 25 joulukuu, 2020, 00:34

« edellinen - seuraava »

Murikka

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 huhtikuu, 2026, 20:21aika varmasti pitääkin hankkia useampi iso subbari jos midejä on noin kauhee määrä. ei voi yks 12" millään pärjätä äänentasossa tollasta arsenaalia vastaan. jo tupla 6.5" usein ylittää perus subbarin kyvyt.

mitä GAS sarjaa ne ovat, ja mitä oot tykännyt niistä? en oo yhtään niitä kuunnellut miten ne soi, nähnyt vaan jossain äänenpaine laitteissa niitä oranssikalvosia huutamassa lujaa. tai jonkun mopoauton mökän lähteenä.

Mä en ole tekemässä paineautoa ja nykysubit on ihan eri maailma kun ne oli ennen. Kaverilla esim 1kpl 12" mörköbassoja ja loppuauto täys midiä ja torvea ja kyllä muuten paukkuu. Valitteli et 3kw lankku jää vähä mopoksi, et tartteis vähintää 4kilon lankun sille sen 12" subille  :))

Tällänen kuva nyt nopeasti löyty tosta mun väliseinästä esim
Kaikki mun midit ja twiitterit jotka aiemmin unohtu mainita on GAS MAD PM1 budjettisarjaa (niitä oranssikalvosia just).
Lankut on GAS MAD A2-85.4 4-kanavainen ja GAS PRP 1000.1D Mono.
Jakosuotimia en muista mitkä ne on.

Aika jees noi on ja soivat kyllä lujaa, mut jos haluaa vähä parempaa seppälää pienemmällä budjetilla niin esim GAS MAD PM2 on jo paljo kovempaa soivaa sarjaa. Äänenlaatu on ihan ookoo tollasee laululiiteriin ja hintaan nähden.

NonSenCe

ok. joo. mitä mä nyt kattelin niin nuo kaikki gas mallit näyttää olevan enemmänkin juuri spl keskiääniä eikä midejä.. niiden toistoalue kun loppuu/alkaa 90hz kohdilla, jopa noilla 8"silla. resonanssitaajuuskin on jossain 100hz kohdilla jo. eli eivät minusta/minulle toista tarpeeksi alas ollakseen "midbassoja". pirun herkkiä pa-kajareita ne kyllä ovat, 93db 1w. ei tartte paljoo tehoo että soivat lujaa jo.

mulle subbarin ylin jakotaajuus on ollut 80hz (usein matalemmalla), ja midbassot toistaa niin alhaalta kun pystyvät tai vähintään 60hz ylöspäin ja ylätaajuus ollut 300-500hz jos midbassona. ja esim 2 tai 3-tienä laajakaistan/keskiäänen tai diskantin kanssa sen mitä ne pystyneet eli yläjako vaihdellut välillä 300-4000hz. ja sen mukaan oon ne miditkin ostanut että niissä se tehtaan ilmottamakin toistokaista menee tarpeeksi alas. eli mulle tuollaiset noin korkeella

Murikka

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 huhtikuu, 2026, 21:59ok. joo. mitä mä nyt kattelin niin nuo kaikki gas mallit näyttää olevan enemmänkin juuri spl keskiääniä eikä midejä.. niiden toistoalue kun loppuu/alkaa 90hz kohdilla, jopa noilla 8"silla. resonanssitaajuuskin on jossain 100hz kohdilla jo. eli eivät minusta/minulle toista tarpeeksi alas ollakseen "midbassoja". pirun herkkiä pa-kajareita ne kyllä ovat, 93db 1w. ei tartte paljoo tehoo että soivat lujaa jo.

mulle subbarin ylin jakotaajuus on ollut 80hz (usein matalemmalla), ja midbassot toistaa niin alhaalta kun pystyvät tai vähintään 60hz ylöspäin ja ylätaajuus ollut 300-500hz jos midbassona. ja esim 2 tai 3-tienä laajakaistan/keskiäänen tai diskantin kanssa sen mitä ne pystyneet eli yläjako vaihdellut välillä 300-4000hz. ja sen mukaan oon ne miditkin ostanut että niissä se tehtaan ilmottamakin toistokaista menee tarpeeksi alas. eli mulle tuollaiset noin korkeella
joo siis spl:iä ne nyt ihan oikeasti on, mut toistotaajuus tais olla sellanen et se just ja just menee midistä ja sellasina valmistajakin niitä taitaa nimitellä sitte sillä verukkeella  :))