Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 30 heinäkuu, 2023, 11:04Aika roisi mersulisä padalla  :o

Noh Punton 1.4 16v perus kattila oli 10 000€ deltassa ja Kialla 1.2 16v perus motti 12 000€. Molemmat taitaa olla saman hintasia kun uutena koko auto. Surullinen mersun OM651 maksoi lähes 20 000€ 4v sitten (saksan merkin hinta n. puolet).

Nissanin 1.2 romut on kyllä halpoja, 1500€. Tosin niitä on paikallisella merkillä hyllyssä, kertoo paljonko niitä menee... Ja menee.

Älyttömiä hintoja, täysin ilman apulaitteitakin kaikki. Taidetaan myydä goodwillinä puoleen hintaan merkillä asiakkaalle ja saada vieläkin hyvä raha...

ramman

Näköjään miun ex 55 AMG tullu myyntiin netkuautoon.

Pyynti 26K.

Hyvin on hintansa pitäny ku mie maksoin siitä veroineen saksasta tuotuna aikoinaan n. 23K ja oli sillon kuitenkin yli 100K vähemmän ajettu ku nyt  :))

Aivan kamalat vanteet on kyllä tohon thuunattu alle  ::)


isalmela

Lainaus käyttäjältä: ramman - 17 elokuu, 2023, 14:21Näköjään miun ex 55 AMG tullu myyntiin netkuautoon.

Pyynti 26K.

Hyvin on hintansa pitäny ku mie maksoin siitä veroineen saksasta tuotuna aikoinaan n. 23K ja oli sillon kuitenkin yli 100K vähemmän ajettu ku nyt  :))

Aivan kamalat vanteet on kyllä tohon thuunattu alle  ::)


Joo keski-ikäisen setämiehen silmään sattuu, mustat umpiot ym. Ei teineillä oo rahaa kuitenkaan tuommoista ostaa, eikä ne setä-mersua edes halua  :))
Diesel on puhtaampi

Pertti K

Jotkut sakut (eikä vähiten Mersut) muuttuu yllätävän pikasesti yongtimereiksi sielläpäin ja hinnat jotain käsittämätöntä. Esim. W140 Ässä. En nyt ala katsomaan E500 hintoja Mobilesta ettei ala harmittamaan uudestaan just kun pääsin yli.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

ramman

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 18 elokuu, 2023, 06:46Joo keski-ikäisen setämiehen silmään sattuu, mustat umpiot ym. Ei teineillä oo rahaa kuitenkaan tuommoista ostaa, eikä ne setä-mersua edes halua  :))

Tolla ku ajeli driftissä liikeneympyrää ei tuntunu yhtään setämieheltä  ;D

Toi on sellanen laite, että alkaa väkisin setämiestäkin leikittämään  ;D

Anza

Lainaus käyttäjältä: puliukk0 - 30 heinäkuu, 2023, 13:31Noh Punton 1.4 16v perus kattila oli 10 000€ deltassa ja Kialla 1.2 16v perus motti 12 000€. Molemmat taitaa olla saman hintasia kun uutena koko auto. Surullinen mersun OM651 maksoi lähes 20 000€ 4v sitten (saksan merkin hinta n. puolet).

Nissanin 1.2 romut on kyllä halpoja, 1500€. Tosin niitä on paikallisella merkillä hyllyssä, kertoo paljonko niitä menee... Ja menee.

Älyttömiä hintoja, täysin ilman apulaitteitakin kaikki. Taidetaan myydä goodwillinä puoleen hintaan merkillä asiakkaalle ja saada vieläkin hyvä raha...

Onko uudessa C sarjan mersussa vaihtoehtona joku 1.4 renaultin moottori? Ei kait rellun moottorit niin kauheen kalliita oo.
Lievästi kehitysvammainen incel-mies (cis)

sössö

siinä on se mersumuovi päällä

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 30 heinäkuu, 2023, 09:21Tutulla kosahti vko sitten työkäytössä olevasta Vitosta mosa 230tkm kohdalla. Onneksi ~10tkm ja ~2kk ennen huolenpitosopparin tms. päättymistä.
Kakkosen mäntä hajos ja koko mosa meni marmorilla vaihtoon, hommalle hintalappu 28500€.
Ja joku väittää niitä säkisten akkuja kalliiksi.
eihän tuo hinta perustu todellisiin kuluihin.

isalmela

Kartsulla on näköjään erittäin sopuhintaan testeri Mersuun myynnissä

https://kellari.vip/index.php?topic=3592.msg0#new
Diesel on puhtaampi

isalmela

 :hendrixxx:

Mersulla tänään vuosipäivä. Se on pelannut hyvin, ei ole tarvinnut korjaamolla maata. Niinpä kilometrejäkin tullut ihmeen paljon, yli 13000.
Diesel on puhtaampi

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 18 elokuu, 2023, 08:16Jotkut sakut (eikä vähiten Mersut) muuttuu yllätävän pikasesti yongtimereiksi sielläpäin ja hinnat jotain käsittämätöntä. Esim. W140 Ässä. En nyt ala katsomaan E500 hintoja Mobilesta ettei ala harmittamaan uudestaan just kun pääsin yli.
aikamoisia ongelmapesiä olivat nekin ja se uudempi malli. Ehkä nyt on enää vähiten huonot jäljellä?

mut w140 V12 600 esimerkiks ei ole koskaan ollu kovinkaan halpa, vaan kymppiä ne jo 10 vuotta sitten kolkutteli siinä missä 750il bemarin sai tonnilla parilla. Bemari oli mun mielestäni noista kahdesta parempi auto. vanhempi w126 500/560sel oli  myös aika hintava, että sellasta piti tosiaan haluta. Harkittin meinaan sellastakin joskus, mutta ostin sitte delta 88 kun sain sen tuhansia euroja halvemmalla.

jusssi

Kohta 2 vuotta menty tuolla E250:lla ja nyt noin 250tkm mittarissa, aika tyytyväinen ollut, jotakin huomioita;
Tuulilasi vuoti yläreunastaan ja oli sit ihan irti, oikein kuopissa kolisi... no oli kyl jo vaihtokunnossa muutenkin ni vaihdatin uuden.
Vaihteiston lämmönvaihtimen putkien juuresta hiukan öljyvuotoa, tyyppivika, uus vaihdin kai muutaman kympin ja helppo vaihtaa.
Ahtoputki halkesi, 50€ putkeen ja puol tuntia työtä.
Mukava ajettava, aika pienellä menee, vuoden keskikulutus 7,5 l/100, suurin osa paikallisajoa.

Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

TepaR

Poika halajaa w211 Merssua. V-keulaista mieluummin niin ei tarvii murehtia SBC-laskurista... Niin ja kuulemma tarvis olla V6-koneella. Mitäs murheita tiedossa jos moiseen sekaantuu? Jakoketju jos on jo laitettu ja mahdolliset ilmajousijutut...

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: TepaR - 14 syyskuu, 2024, 16:48Poika halajaa w211 Merssua. V-keulaista mieluummin niin ei tarvii murehtia SBC-laskurista... Niin ja kuulemma tarvis olla V6-koneella. Mitäs murheita tiedossa jos moiseen sekaantuu? Jakoketju jos on jo laitettu ja mahdolliset ilmajousijutut...
Voi olla jo SBC:t uusittu moniin ei-V-keulaisiin niinku mullakin meni takuuseen. Toki faktaa pitää olla, mutta sitä saa varmaan merkkihuollosta. Takajouset mulla meni vaihtoon, tonnilla sai hyvät, muutamalla satasella vissiin huonot. Ja yhden iskarin vaihdoin kun alkoi kolista, se ei ollut ihan halpa kun oli jotain mustaa magiaa siinäkin sähkön muodossa. Kompuran ryynit ja suodatin kannattaa vaihtaa ennakoivana toimenpiteenä. Toki jos rautajousilla niin ei oo nuita murheita. Narinahelat, yksi koiranluu ja yksi takaripustuksen pusla meni n. 80 000 km ja 6 v aikana. Mutta kyllähän nuo faceliftit pitäis parempia olla kaikenkaikkiaan laadultaan. V6 ei tuttu.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: TepaR - 14 syyskuu, 2024, 16:48Poika halajaa w211 Merssua. V-keulaista mieluummin niin ei tarvii murehtia SBC-laskurista... Niin ja kuulemma tarvis olla V6-koneella. Mitäs murheita tiedossa jos moiseen sekaantuu? Jakoketju jos on jo laitettu ja mahdolliset ilmajousijutut...
Takaa jarruputket ruostuu poikki,ominaisuus kait,ei mitenkää paha korjata
rautajouset mulla katkennu eestä ja takaa ,ei kalliita
Pertti K.n  mainitsemat ominaisuudet lisäks
mulla 646 cdikone ajettu kohta puolimilliä