Mersukeskustelu

Aloittaja isalmela, 18 maaliskuu, 2021, 17:50

« edellinen - seuraava »

Camino79

Eikai w211 korissa oo noi jarruputket enää niin vakipaikka? W210 korissa ne saa kyllä tehdä kaikkiin  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

leemu

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 syyskuu, 2024, 19:16Eikai w211 korissa oo noi jarruputket enää niin vakipaikka? W210 korissa ne saa kyllä tehdä kaikkiin  :))

Kyllä menee 211:ta melkein kai enemmänkin kuin väyrysistä ;D

leemu

Veekutosen yleisimmät murheet taitaa olla juurikin venyvä ketju ja sitten se öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen vuoto.
Markan vika, mutta purattaa aika paljon romua edestä pois.
Muuten kokolailla samat murheet kuin muissakin cdi-koneissa.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: TepaR - 14 syyskuu, 2024, 16:48Poika halajaa w211 Merssua. V-keulaista mieluummin niin ei tarvii murehtia SBC-laskurista... Niin ja kuulemma tarvis olla V6-koneella. Mitäs murheita tiedossa jos moiseen sekaantuu? Jakoketju jos on jo laitettu ja mahdolliset ilmajousijutut...
No nyt olisi kyllä kiva tietää onko tähtäimellä bensa vai diesel v6 niin sitten jotain jo uskaltaisi kommentoida 🙂
Diesel on puhtaampi

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: leemu - 14 syyskuu, 2024, 19:35Kyllä menee 211:ta melkein kai enemmänkin kuin väyrysistä ;D
Tällä hetkellä näyttäis, että 212-korisen jarruputkien huoltoilmaisin välähtää useammin näkyviin kuin w211  :rolleyes:

TepaR

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 14 syyskuu, 2024, 19:47No nyt olisi kyllä kiva tietää onko tähtäimellä bensa vai diesel v6 niin sitten jotain jo uskaltaisi kommentoida 🙂

No juu, sitähän en tuossa maininnut eli diesel mielessä...

leemu

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 14 syyskuu, 2024, 20:43Tällä hetkellä näyttäis, että 212-korisen jarruputkien huoltoilmaisin välähtää useammin näkyviin kuin w211  :rolleyes:

Kehitys kehittyy ;D

Anza

Olisko Diesel V6 mallissa ollu vielä magneetilla toimivat perinteiset suuttimet, eikä ne kalliimmat ja vikaherkemmät piezosuuttimet mitä rivikoneissa pääosin käytetty.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: TepaR - 14 syyskuu, 2024, 21:36No juu, sitähän en tuossa maininnut eli diesel mielessä...
Leemu sen sanoi, eli ketju kun vaihdettu niin seuraava kysymys on öljynlauhduttimen silmälasitiivisteen vuoto. Korjaamolla teetettynä maksaa noin puolitoista tonnia. Ai mistäkö tiedän. Kannattaa käyttää testerissä kiinni, ennen kuin tekee ostopäätöstä niin saa kaikki viime aikoina näkyneet vikakoodit selville. Testeri saisi mielellään olla Mersun oma eli Star. Mersufoorumilla on ketju josta löytyy kaikki Star testerin omistajat ympäri Suomen, niin ei tarvi liikkeeseen viedä koodeja lukemaan
Diesel on puhtaampi

isalmela

Puhelin soi tänään ja vastasin. Mieshenkilö Turuust soitti ja kertoi ostaneensa mun vanhan Mersuni. Kyseli kaikkea pientä, minkälaisen keraamisen pinnoitteen oot tähän laittanut yms. Enimmäkseen oli vaan jotenkin haltioissaan. "miten seitsemän vuotta vanha auto voi olla kuin uusi. Vaimo sanoi että tämä pitää ostaa, kyllä oli hyvä kun uskoin vaimoa". Mikäs, hyvä mieli siitä tuli että joku arvostaa hyvin pidettyä autoa. Yritin minä sanoa kesällä sille autolle.com automyyjälle, että hyvin pidetty ja huollettu siisti auto pitäisi olla kalliimpi kuin lommoinen tuontiauto. Ei se uskonut, katsoi vaan hyvityshinnan tietokoneeltaan ja sanoi että "tämän verran voin hyvittää"  ;D
Diesel on puhtaampi

TepaR

No niin, facelift 280 dieselfarkkuun sitten päädyttiin. Aika hyvin sitä on viime vuosina remontoitu mm. ilmapussit, jarruputket, jakoketju, turbo jne. Takaluukussa hiukan ruostetta ja luukun avauspumput olivat väsyneet joten pientä sipistelyäkin on asiaan kuuluvasti  :thinking: