Peräkärryt ja niiden luokaton laatu.

Aloittaja Jarona, 04 kesäkuu, 2021, 22:20

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 05 kesäkuu, 2021, 05:04Eihän se itteä haittaakaan, enempi rauhoittaa. Niin kauan kun on toi jarruttoman kevyt kärryn lakipykälissä kokonaismassa sen 750+75 niin massatuotanto valmistaa omamassaltaan mahd keveitä =halpoja kärryjä.. näyttää laillinen kantavuus hyvältä myyntiesitteessä.
Niinpä. Kyllähän se tietysti olisi ikävää sekin jos 3,5m pitkän kuomukärryn kantavuus olisi 100kg.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

kuutio

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 05 kesäkuu, 2021, 06:51Asiakkaalla on aisapoikien isoin jarruton kärry. Oli vähän pehmeempi tienkohta, niin repesi molemmat akselit irti rungosta.

Tuohan juuri onkin tollaselle kärrylle nykylainsäädännön kummallisuus että laillista kantavuutta esim. 300kg
Sopiva styrokseille ja kuiville heinäpaaleille.
Valmistaja mitoittanut aisat ja akseleitten kiinnitykset sen noin 800kg mukaan.
Kumminkin siihen isoon kärryyn lyödään kuormaa niinkuin jarrulliseen kun siihen isoon sitä mahtuu ja sitten ihmetellään kun ratkee.
Olikos niin ettei ruåttissa käytetä ollenkaa jarruttomia. Mutta vaaditaanko mtn be korttiakaan minkä puute monilla meillä täällä ja katsastusvapaus pitää jarruttomat suosiossa
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 kesäkuu, 2021, 09:45Niinpä. Kyllähän se tietysti olisi ikävää sekin jos 3,5m pitkän kuomukärryn kantavuus olisi 100kg.
Harvoin noita tienpäällä punnitaan, ehkä pitäisi
All work and no play makes Jack a dull boy.

pantera

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 05 kesäkuu, 2021, 09:53Tuohan juuri onkin tollaselle kärrylle nykylainsäädännön kummallisuus että laillista kantavuutta esim. 300kg
Sopiva styrokseille ja kuiville heinäpaaleille.
Valmistaja mitoittanut aisat ja akseleitten kiinnitykset sen noin 800kg mukaan.
Kumminkin siihen isoon kärryyn lyödään kuormaa niinkuin jarrulliseen kun siihen isoon sitä mahtuu ja sitten ihmetellään kun ratkee.
Olikos niin ettei ruåttissa käytetä ollenkaa jarruttomia. Mutta vaaditaanko mtn be korttiakaan minkä puute monilla meillä täällä ja katsastusvapaus pitää jarruttomat suosiossa
ruottissa saa vetää jarrutonta kärryä max 40km/h jos jarruttoman perävaunun kokonaismassa on puolet tai enemmän vetoauton omasta massassta.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 05 kesäkuu, 2021, 09:39Noita vanhoja omavalmistekärryn rek. otteita ja kilpiä joskus myydään/ostetaan (pl. redneck)

Niissä ei välttämättä montaa teknistä tietoa ole joten voi tosiaan rakentaa mieleisensä. Muistaakseni kaverilla olis joutilaana.


Paljon ois ?

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 05 kesäkuu, 2021, 06:51Asiakkaalla on aisapoikien isoin jarruton kärry. Oli vähän pehmeempi tienkohta, niin repesi molemmat akselit irti rungosta. Sentin latalla hitsailin niitä takaisin.

Ei mene valmistajan piikkiin, mutta kertoo laadusta että oli tuossa melko vähillä kilsoilla jo kaikki pyöränlaakerit paskana. Se suljettu Opelin laakerimalli, Knottin akselit ja oli oikein mainostettu "waterproof". Olihan siellä joku O-rengas rasvakupin alla ja sitten ruostetta sen takana...

Itellä on 2003 Respo autotraileri ja olen ollut tyytyväinen. Kävin yhtä 2010 laatusaksalaista ensin katsomassa, niin oli jo tukevasti ruosteessa.

Vai onko vaan niin, että 2000-luvun alussa tehtiin laatua ja nyt kaikki on tosiaan ihan paskaa.


Respot taidetaan tehdä vielä virossa ylpeydellä, ainakin yhestä mistä pohjalevyn vaihtovat oli runkopalkkiin tussilla vedetty nimmari

pantera

Tekee itte niin saa sellasen ku haluaa. Ei noi tehastekoset peltikärryt mikään kestä jatkuvaa väärinkäyttöä.
Faijan muulia kiskasin tyhjänä vähä ojanpäältä niin heti aksila kierossa. Tossa omassa on ollu 2 lecaharkkolavaa kyytillä kun Vieremältä hain 300km ja no probs. Akseli onkin 1700kg akseli lehtijousin ja renkaat samaa kalibeeriä. Aisa rhssää





kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai


kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

sämpy

Noin itekkin tein kevytkärryn, ostin vanhan joulukuusikärryn raadon jossa kilvet ja käytin siitä sivuaisat. Uus akseli ja vetopää, pakun kattokorokkeesta tein kuomun. 1,7 x 3,5m lava.

Kärryaihio maksoi 80€ ja loput tarvikkeet muutaman satasen.

Aihiolle olisi ollut ostajia, mutta olin ainoa joka suostui hakemaan koko kärryn, eikä vain kilvet.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 04 kesäkuu, 2021, 23:57Aku oli tosi hyvä kärry. Eikäbtuo nykyinen Tekno trailerkaan rimpulalta vaikuta mutta ei ole niin hyvin tehty. Nyt jos kärryä ostaisin niin saattaisimpa Akun ostaa vaikka ei ihan halvin olekaan. Jos siis laatuvaikutelma sama kuin 10 v sitten.
muistaakseni isä osti jonkun aku kärryn kun sille tuli joku juttu että telikärrystä piti päästä eroon. Toi on kai semmonen jämerä jarruton kärry eli ylimitotettu ja kantavuutta ei juuri mitään.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 04 kesäkuu, 2021, 23:17Se työkaverin kärry on just JT-trailer, vuoden vanha jolla
moottorikelkkaa ja ahkiota kalaverkkoineen kuskattu.
Hengenvaarallinen kötöstys.
Puhuin kuten yleensäkin taas puutaheinää,
se työkaverin kärry on JJ-Trailer.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

pantera


kuutio

Kun hain ton kapellilavan Loviisasta niin motarilla oli muuli napa kadonneena.
Siististi kuormattu sepelillä tasalaitaan +pikku "kukku"..
All work and no play makes Jack a dull boy.