Japsi pienrattorit

Aloittaja Smirkelimies, 31 heinäkuu, 2021, 19:27

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

rb

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 lokakuu, 2024, 20:30Ja itse tehden tulee hintaakin jo ainakin saman verran.
Joo.... Ei ne ittestään hyppää.
Vois kokeilla ostaa, mut ....ttu kun Englanti meni vaikeeksi Brexitin myötä.
Vuosi sitten yhtä moottoria koetettiin sieltä ostaa, mut ne ei itte osannu siellä päässä täyttää lippusiaan, että sen mosan ois saanu maasta ulos. 

Smirkelimies

Joku firma asens Soliksiin koppeja ja ne myi kopin tieltä poistettuja kaaria edullisesti. Oisko ollu Konetalo Vainikka tai joku muu???

Joutuis muokkaamaan luultavasti kuiten.

Tuossa Puuilon raudoista väsätty versio, kaipa tuokin jotain suojaa antaa eikä tullu kalliiks:

rb

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 17 lokakuu, 2024, 16:47Joku firma asens Soliksiin koppeja ja ne myi kopin tieltä poistettuja kaaria edullisesti. Oisko ollu Konetalo Vainikka
Joo.... Soitin ja löytyy kuulemma.
Kiitos.  :)

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: rb - 22 lokakuu, 2024, 09:42Joo.... Soitin ja löytyy kuulemma.
Kiitos.  :)
Kaari on hyvä valinta, varsinkin kun se sun käyttökokemus "hallitusta" takapyörän nostosta ym. on silleen vähän ohuempi, eikä se pihakaan ihan tasamaata ole... Suosittelen siihen lisäks vähintään lantiovyötä penkkiin (jos ei ole jo...), ettei käy niin, että kuski lähtee penkiltä koneen kippauksen yhteydessä ja löytyy sit maapallon ja kaaren välistä...  Itsellä (ja varmasti monella muullakin) tulee aina joskus koeteltua riskirajoja vähän turhaankin, kun on ollut rattorin pukilla siitä iästä, kun sai kytkimen pohjaan polkimen päällä molemmin jaloin seisten...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 22 lokakuu, 2024, 22:43Kaari on hyvä valinta, varsinkin kun se sun käyttökokemus "hallitusta" takapyörän nostosta ym. on silleen vähän ohuempi, eikä se pihakaan ihan tasamaata ole... Suosittelen siihen lisäks vähintään lantiovyötä penkkiin (jos ei ole jo...), ettei käy niin, että kuski lähtee penkiltä koneen kippauksen yhteydessä ja löytyy sit maapallon ja kaaren välistä...  Itsellä (ja varmasti monella muullakin) tulee aina joskus koeteltua riskirajoja vähän turhaankin, kun on ollut rattorin pukilla siitä iästä, kun sai kytkimen pohjaan polkimen päällä molemmin jaloin seisten...
Vammaksen luiskakauha kun on varmaan yli tuplat tilavuudeltaan orkkiskauhaan verraten, niin sen kanssa sais helposti kaadettua vaikka tassun yli koko vehkeen... Onneks siinä on tukeva koppi ja kuskikin on ollu sillai vaan muutaman "oho" verran varovainen.
En varmasti oo.

rb

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 22 lokakuu, 2024, 22:43Kaari on hyvä valinta, varsinkin kun se sun käyttökokemus "hallitusta" takapyörän nostosta ym. on silleen vähän ohuempi,
Joo..... Mun kokemus tosiaan on, että sitä ei ole. :-\
Pienessä mielessäni tosiaan mietin, et .....ttu mä mitään koppeja tai kaaria tarttee.
Jos se kaatuu, niin sit se kaatuu. Shit happens, mutta ei mulla leikannut niin paljon, että se voi tosiaan pyörähtää katolleen asti ja sen jälkeen ei enää henki pihisisi, kun hyvällä tuurilla.

Sekin tietty yllätti, että tommonen pikkutraktori ei ole niitä vakaampia etenijöitä.
Kummoista töyssyä tarttee, kun siinä penkillä heiluu jo ihan helvetisti ja sit jos ollaan jo muutenkin kaltevalla pohjalla, niin jännitysmomentti sen kun kasvaa.  :oushit: 

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 23 lokakuu, 2024, 10:48Joo..... Mun kokemus tosiaan on, että sitä ei ole. :-\
Pienessä mielessäni tosiaan mietin, et .....ttu mä mitään koppeja tai kaaria tarttee.
Jos se kaatuu, niin sit se kaatuu. Shit happens, mutta ei mulla leikannut niin paljon, että se voi tosiaan pyörähtää katolleen asti ja sen jälkeen ei enää henki pihisisi, kun hyvällä tuurilla.

Sekin tietty yllätti, että tommonen pikkutraktori ei ole niitä vakaampia etenijöitä.
Kummoista töyssyä tarttee, kun siinä penkillä heiluu jo ihan helvetisti ja sit jos ollaan jo muutenkin kaltevalla pohjalla, niin jännitysmomentti sen kun kasvaa.  :oushit: 

Kapeella raideleveydellä samankokonen heitto keikauttaa paljon enemmän, kuin leveää traksteria..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Lerssinen

Vastaus ongelmiin on isompi raktori !  ::)

Bantam

Siis oikea traktori, jos pitää tehdä töitäkin (väh. 28'' takapyörät). Lelut on leluja ja leikkimistä varten.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 23 lokakuu, 2024, 19:42Siis oikea traktori, jos pitää tehdä töitäkin (väh. 28'' takapyörät). Lelut on leluja ja leikkimistä varten.

Totta tämäkin, mutta jos ja kun se toiminta-alue on peitettävissä noin suunnilleen kahdella työrukkasella, niillä leluiks luokitelttavillakin pitäis ehkä pääsääntöisesti pärjätä?

A.Naali

Joskus itse kippasin ihan päältä ajettavan leikkurin, toki siinä ei ollut leikkuupöytää, painot oli keulalla ja ketjut pyörissä.

Oli kärry perässä ja vetopitoa oli, niin tuo hyppäsi pystyyn. Onneksi ei ollut suorassa kärryyn nähden, niin takaraivo osui pehpeään nurmeen, eikä aisaan.

Niin minusta tula vain kellaristi, eikä sentään hengetön.(jokainen saa sitten miettiä, että kumpi olisi pahempi).

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 23 lokakuu, 2024, 19:42Siis oikea traktori, jos pitää tehdä töitäkin (väh. 28'' takapyörät). Lelut on leluja ja leikkimistä varten.
Eli 502 valmet...

Monesti kuulee näitä juttuja justiin isojen traktoreiden omistajilta, että kyllä se iso pitää olla. Joku voisi sanoa, että eturengas vähintään 28",muuten on lelu.

Koneet tarpeen mukaan ja isot vehkeet on sitten muihin touhuihin, niillä kellä on.  ::)

Oikeasti niitä koneita pitöisi olla monta, iso isoihin hommiin, pieni pieniin hommiin ja pari kaiken varalta siitä välistä.

Tuo 455 on meillä välillä liian iso, joskus kaipaisi taas isompaa etukuormaajalla mutta tuolla se nyt on pärjättävä.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 24 lokakuu, 2024, 00:47Oikeasti niitä koneita pitöisi olla monta, iso isoihin hommiin, pieni pieniin hommiin ja pari kaiken varalta siitä välistä.
Jep, kyllä isolla on paska tehä mitään ahtaassa paikassa, vaikka olis muka ketteräkin. Se koko vaan haittaa. Pienellä sit taas isojen hommien teko turhauttaa, vaikka meneehän se.
En varmasti oo.

rb

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 24 lokakuu, 2024, 00:47Koneet tarpeen mukaan ja isot vehkeet on sitten muihin touhuihin, niillä kellä on. 
Mut eiks se ollu jotenkin näin: :)

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 heinäkuu, 2024, 12:32Koneet tarpeen mukaan, jollain kuulemma se tarve on suurempi kuin naapurilla.
Ei tosiaan niin pieneen pihaan kun mulla, niin se 502 olisi ollut jo kolho.
Et toi tuhatkiloinen on se kompromissi millä sinne puiden sekaan mahtuu ja helpommin saa maata kuskattua, kun kottikärryllä..