Volvo 240/740/940/960 ym

Aloittaja Kyrpov, 19 tammikuu, 2020, 13:52

« edellinen - seuraava »

S.L

Kai se on ainakin yksi kanttivolvo ihmisen elämässään omistaminen.

Semmoinen pitää siis jostain etsiä.
Life is shit, then you die

S.L

Ja tänään hain -95 vuoden 940 Turbon automaattilla.
Life is shit, then you die

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: S.L - 17 toukokuu, 2020, 16:11Ja tänään hain -95 vuoden 940 Turbon automaattilla.
onnea! Matala vai täyspaine?
Sinä vain

S.L

Matala. Flex fueliksi muutettu, VX3 nokka ja ahtoja nostettu vähän.

Jotain pientä piristystä tuolle täytyy vielä tehdä, mutta liikkuu ihan miellyttävästi jo noinkin. Päältä ja sisältä hämmästyttävän siistissä kunnossa.
Life is shit, then you die

Kyrpov

Nostellaaas tätäkin aihetta.


Oma 940 230fd automaagilla. Vähän perushuoltoa (suodattimia, öljyjä ym).

Ilmastointi kaipaa uuden paineputken mikä saksasta löytykin skandix.de vai onko halvempia osamestoja?

Pitää könytä myös kattomaan onko lukkoa taka-akselissa. Automaatin kanssahan yleensä on, mutta tämä ei ole mikään nöösipeli vaan alunperin sambian suurlähettilään auto  ;D  ihme kun ei ole fd pataa ruksittu vaikka kattoluukut ja sähkölasitkin on.


Ikkunat auki kun ajaa vetää bensan hajua sisään, pitää varmaan tankin suuntaan kurkata. Näissä kai oli jo tankkilaite muovia eikä 740 tyyliin ruostu lähdöt?
Sinä vain

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 heinäkuu, 2020, 20:06Nostellaaas tätäkin aihetta.


Oma 940 230fd automaagilla. Vähän perushuoltoa (suodattimia, öljyjä ym).

Ilmastointi kaipaa uuden paineputken mikä saksasta löytykin skandix.de vai onko halvempia osamestoja?

Pitää könytä myös kattomaan onko lukkoa taka-akselissa. Automaatin kanssahan yleensä on, mutta tämä ei ole mikään nöösipeli vaan alunperin sambian suurlähettilään auto  ;D  ihme kun ei ole fd pataa ruksittu vaikka kattoluukut ja sähkölasitkin on.


Ikkunat auki kun ajaa vetää bensan hajua sisään, pitää varmaan tankin suuntaan kurkata. Näissä kai oli jo tankkilaite muovia eikä 740 tyyliin ruostu lähdöt?

Mulla ainakin vuotanut polttoaineputket sieltä taka-akselin suunnalta parissakin 940. Vaihtanut letkua tilalle.

Ja taitaa kaikissa 940 olla muovinen tankkilaite.

Lukon saa testattua, kun on taka-akseli ilmassa ja pyöräyttää nopeasti käsin toista pyörää. Huomaa kyllä jos kolahtaa kiinni.

Näissähän on se vammainen liikkeellelähtölukko, painolimppu estää kytkeytymisen yli 40 vauhdissa(ellei sitä painoa hitsaa kiinni.).

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 01 heinäkuu, 2020, 21:35Mulla ainakin vuotanut polttoaineputket sieltä taka-akselin suunnalta parissakin 940. Vaihtanut letkua tilalle.

Ja taitaa kaikissa 940 olla muovinen tankkilaite.

Lukon saa testattua, kun on taka-akseli ilmassa ja pyöräyttää nopeasti käsin toista pyörää. Huomaa kyllä jos kolahtaa kiinni.

Näissähän on se vammainen liikkeellelähtölukko, painolimppu estää kytkeytymisen yli 40 vauhdissa(ellei sitä painoa hitsaa kiinni.).
juu käkikello. Pitää kattoa ostaa letkua tilalle 8mm ja 10mm varmaan pääsee alkuun?
Sinä vain

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 heinäkuu, 2020, 21:43juu käkikello. Pitää kattoa ostaa letkua tilalle 8mm ja 10mm varmaan pääsee alkuun?

8mm vissiin orkkis sisähalkaisija.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 01 heinäkuu, 2020, 21:35Mulla ainakin vuotanut polttoaineputket sieltä taka-akselin suunnalta parissakin 940. Vaihtanut letkua tilalle.

Ja taitaa kaikissa 940 olla muovinen tankkilaite.

Lukon saa testattua, kun on taka-akseli ilmassa ja pyöräyttää nopeasti käsin toista pyörää. Huomaa kyllä jos kolahtaa kiinni.

Näissähän on se vammainen liikkeellelähtölukko, painolimppu estää kytkeytymisen yli 40 vauhdissa(ellei sitä painoa hitsaa kiinni.).


Ei sitä oo pakko hitsata, siinä on vieressä reikä johon voi vetästä 5mm kierteen ja 0,8-1mm rakotulkista tekee kielen joka painaa sitä limppua ni vrcf:än mukaan pitää ~80-100kmh asti kiinni  ;)

Tohon omaan rekordissa olevaan 1031seen perään tein kyseisen modauksen
GM only 😉

Kyrpov

Turbomiesten hommia  ;D  fd:ssä ei suti riitä sinne asti
Sinä vain

Kyrpov

Pitää varmaan auton alle könytä. Kontin luukkujen alla ei haissut eikä vuotoa sekä pumpun vaihtoluukulta ei haju ja näköhavaintoja, pumppuakin käytin päällä. Toki ne metalliputket alkaa vasta 30cm tms luukusta mutta luulis haisevan.
Sinä vain

Kyrpov

Tässä fdssähän on ilmapumppu ja egr. Ei tee mieli egrrrää poistaa olkoot, mutta se syöttää putsarikoteloon tavaraa. Kysymys onkin eikös tuon putsarikotelon letkun voi irroittaa ja pistää päähän sienifiltterin? Niin, että huohotuspaskat menee suotimen kautta ulkoilmaan eikä putsarille/ilmamassamittarille?
Sinä vain

sössö

mikäli muistelen oikeen volvoja niin volvossa ainakin se koko huohotinsysteemi on ihan kämänen. EGR ei muistaakseni liity siihen mitenkään. Yleensä parhaimman on saanu kun on tehny pcv venttiilillä huohotuksen siihen. Mutta juu, sen letkun voi laittaa ulkoilmaan

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 heinäkuu, 2020, 21:20mikäli muistelen oikeen volvoja niin volvossa ainakin se koko huohotinsysteemi on ihan kämänen. EGR ei muistaakseni liity siihen mitenkään. Yleensä parhaimman on saanu kun on tehny pcv venttiilillä huohotuksen siihen. Mutta juu, sen letkun voi laittaa ulkoilmaan
jotain skägää siinä oli mutta ei kaikista voinut kakomatta poistaakaan kai. Alipaineventtiili ohjannee sitä kiertääkö kaasut keskenään vai meneekö ilmanputsarille ja sitten pumppu ym erikseen.


Pitää se ulkoistaa niin ei ainakaan maf ja putsari sotkeennu.
Sinä vain

Kyrpov

Volvogurut huom. @A.Naali @mikähelvetinkat @Mikkis83 @sössö @palontie (tää oli mun inside vitsi   :)) )




Mikä näistä tukivarsien heloista useimmiten menee? Joku kolkattelee eikä taida olla koiranluu. Hiekkatiellä sellasta roplotusta.



Ei noi kyllä mitkään kalliita ole.
Sinä vain