'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 06 syyskuu, 2024, 19:12mulla on 28v kokemus ja vielä ei oo lavettia/hinausta tarvinnut kysellä.  8)  :))  Sitähän ei tiijä vaikka huomenna tarviis?
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 06 syyskuu, 2024, 20:03Mä oonkin ihan noviisi ku mulla vasta 24v. kokemus.  :))
Himpan vajaa 30 vuotta Moparismia ehti kulua ilman hinailuja.. Sitten @Pertti K  saikin jo mut ylipuhuttua Autoliiton jäseneksi. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Huhujen mukaan Kaljataksi ois "back in business", eli jo heti kolmas hakemani laakeri osui vihdoin kohdilleen. SWT:n myyjä sanoi sitä hakiessa, että "mikäli tää ny sopii, ni jatkossa helpottaa kun etit osia '74 Cutlassin perään". Ja sehän siis sopi. Samalla annettava swt:lle kyllä propsit asiakaspalvelusta, vaikka pari reissua joutuikin tekemään. Toki sekin johtui enempi asiakkaan tyhmyydestä/tietämättömyydestä, joten menee enempi omaan piikkiin ne.  ::)

Kuvat by @jariha :





Laturikin lähti pelaamaan, mulla oli kuulemma jääny piuhat löyhälle.  :o  Silleen jännä että parkkiksella käytellessä mulla oli kyllä molemmat ihan avaimella kirrattu ongelman ollessa päällä. Ja putsasin koneen ja rungon maadoituksetkin.

No enivei, nyt skulaa ja jännätkin mitattu että lataa ja toimii, ni en valita. Ehtii vielä vähän ajellakin.

Lähtisköhän someron miittiin pikku-ooppelilla, vai tällä isommalla...?  :thinking:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 22 syyskuu, 2024, 15:41.

Lähtisköhän someron miittiin pikku-ooppelilla, vai tällä isommalla...?  :thinking:
Kehtaisitko astraalilla tulla?!?
Jos tuut ni muistan kyllä asiasta mainita jatkossa.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 22 syyskuu, 2024, 16:57Kehtaisitko astraalilla tulla?!?
Jos tuut ni muistan kyllä asiasta mainita jatkossa.. ::)

No se nyt varmaan unohtuis yhtä nopeasti ku rikkoutuneet jakkaratkin. Eiku siis, hetkinen... Perkele.  >:(
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Pande

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 22 syyskuu, 2024, 17:16rikkoutuneet jakkarat
"Rikkoutuneet jakkarat" kuulostaa pikkukaupungin taidelukiolaisten bändin nimeltä.

Toisaalla internetissä tehtailevat vaihtoehtoisia Fingerpori-versioita niin sieltä löytyi tällainenkin.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

FuryIII 71

Eli nyt mulle vittuillaan jo fingerporilaisittainkin...  :-\
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

tevo

Eikun, edelleen välitetään susta..
Bacon fat - dance

FuryIII 71

No eipäs ollukaan Kaljataksi vielä eilen "back in business", kyllä se vaan laturin vaihdatti. Yleensähän oletus on että laturi on lakannut lataamasta, mutta tässä olikin päinvastoin. Jännänsäädin ilmeisesti paskeena, ku tyhmäkäynnillä latas 15 ilmakuperkeikkaa, ja pikkuinen kierrosten nosto tuotti jo ~16,5 samoja yksiköitä.

Joten tänään töiden jälkeen ensin koukkasin eksän duuniinsa, siitä juuespartsiin suurella itsevarmuudella (=mitä suotta soittelemaan ja varmistelemaan että laturi kanssa löytyy, huolimatta että nettisivut niin väittivät). Ja löytyihän se, vieläpä viimeinen kipale heillä tuota mallia. Kerrankin tuuria, siis hyvää sellaista.  :o  :o  :o

No siitä into pinkeänä sukka syylärissä kohti sherwoodia. Ehdin paikalle ennen @jariha n saapumista. Röikalut esiin ja vanha irti. JO tässä vaiheessa olikin hyvä avata uuden laturin paketti, mitäpä sitäkään tiskillä varmistelemaan että siellä kans on oikeanlainen mööpeli.

No mutta, oli se. Sillä erotuksella että vanha tuotti 78A, uus 94A. Kelpaa luukuttaa Popedaa.



Sain homman valmiiksi juuri sopivasti, jariha saapui paikalle parisen minuuttia myöhemmin, ni sai avaimet. Ja jännittää että syttyykö tuleen koko paska.  :))



No ei syttynyt palamaan. Kaikki meni ku siinä suomenruotsalaisessa ohjelmassa, tähän vois vaikka tottua.  :o

Tosin sitte tulikin taas se perinteinen "ei vittu voi olla totta"-kohta. Pääsin tallilta varmaan ~500m. ku perästä rupes kuulumaan helvetillinen kolke.  :banghead:  Pelon- ja vitutuksensekainen soitto keravan Kim-Jong-Un:ille, että ny on taas jotain vituillaan. Eka pelko oli että nyt porsi heti perään se kuskinpuolen laakeri. Siinä puhelun aikana renkaita "potkiessa" pelko vahvistui, ku kuskinpuolen takarengas nuljui.

Ei muuta ku sormet ristiin ja vieno toive löystyneistä pyöränmuttereista, vaikkei niihin ole kosketukaan... Vaan perkele, onni onnettomuudessa, ja ne oli tosiaan "vaan" löystyneet pyöränmutterit. Ja oli muuten sen verran löysällä, että se kolke lähti siitä ku ne hakkas keskikuppiin.  :o  Ei jumalauta päästä helpolla tää geeämmäily. Takafillari ilmaan, muttereiden kirraus ja tarkastus myös kaikista muista pyöristä, ja homma ok.

No, loppumatka sujui kommelluksitta, tuli myös tarkisteltua että nyt ei enää takarumpu/pyörä kuumene, joten laakerinvaihto lienee onnistunut.



Kyllähän tuo vähän palkitsi, ku hommat meni lopulta jiiriin ja pääs ratin taakse nauttimaan kasin hörpötyksestä.  O0  Ja kuten monesti ennenkin, tässäkin tapauksessa isoimmat kiitokset menee taas keravan puutarhatontulle.  :+1:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

palontie

Kaljataksia on yhtä mielenkiintoista seurata kuin kyrpovin kulkineitten vesivuotojen"korjaus".
Eniten vituttaa kaikki.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: palontie - 24 syyskuu, 2024, 20:49Kaljataksia on yhtä mielenkiintoista seurata kuin kyrpovin kulkineitten vesivuotojen"korjaus".

Tässä kommentissa haiskahtaa taas vahvasti "välittäminen", mutta otan kohteliaisuutena.  :))
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Gary Grand

Onneksi GayäMmät on "helppoja" harrasteita.. :rotfl:
Mahtais olla jonkinmoista helvettiä jos olisivat vaikeita.. :suspect:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 syyskuu, 2024, 21:02Onneksi GayäMmät on "helppoja" harrasteita.. :rotfl:
Mahtais olla jonkinmoista helvettiä jos olisivat vaikeita.. :suspect:

Erittäin vahvasti tämä!  :rotfl:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

1320

Joo, kohtuu hankalia harrasteita. :))  Mäkin olen ajanut arviolta noin 25 000 km Impalalla tämän ja viimekesän aikana, tässä äkkiseltään tulee kokonaiset kaksi korjausta mieleen mitä on silläaikaa joutunut tekemään, eli viimekesänä kiinalaisen paskan kärkijakajan korvaaminen GM:n orkkis kärkijakajalla ja yhden kallistuksenvakaajan puslan vaihto.

Tietysti huoltoja on tarvinnut tehdä ja joitain parannusjuttuja kuten valojen releistystä yms, mutta niitä nyt ei oikein vioiksi voi laskea. ;D
Tradition Never Goes Out of Style!