'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Jaahas.

Kaljataksi pitäis toimittaa perjantaina @jariha n hoteisiin, joten kävin nyt ihan ajan kanssa ja ilman sadekuurojen väistelyä riipimässä vetarin irti, ja kattomassa että oisko uus laakeri ees sinnepäin. No eipä ollu. Ja yllättyneitä on varmaan sankoin joukoin. :))



Omista aivopieruista johtuen väärän mallinen, ja ulkohalkaisijakin puoli senttiä isompi ku akseliputki, jonka mittaus tehtiin rullamitalla lähes kirurgisella tarkkuudella, koska työntömitta on jossain jemma-nimisessä paikassa.  :banghead:



Steeffani sentäs vaikuttais käyttökelpoiselta, ainakin halkaisijan puolesta.



No, huomenna safkiksella swt:n tiskille kuitin kanssa, josko sieltä löytyis oikeanlainen- ja kokoinen laakeri.

Ainiin, eikä siinä kaikki!



 :wc:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Jussi

Harmi ettei tosta rasvasotkukuvasta oikeen saa vieläkään selvää, onko siellä laakerin ja retainer levyn välissä joku painelaakerikin... Tai tohon stefaan yhdistettynä.
En varmasti oo.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 syyskuu, 2024, 00:39Harmi ettei tosta rasvasotkukuvasta oikeen saa vieläkään selvää, onko siellä laakerin ja retainer levyn välissä joku painelaakerikin... Tai tohon stefaan yhdistettynä.

Kävin tänään siellä swt:lla, ja ilmeisesti tuollainen paketti siellä kuuluis olla:




Jos hepun puheista jotain käsitin, ni ilmeisesti tota 8,2" bop:iakin on kahdella eri laakerilla, toi ekahan oli luonnollisesti just väärä. Ja tänään en saanu vaihdettua vielä tohon (toivottavasti) oikeaan lakruun, ku niillä ei tossa vantaan toimipisteessä ollu sitä lakrua, vaan joutuvat tilaamaan sen hml:n konttorilta. Mutta pitäis kuulemma huomenna safkiksen aikoihin olla lakrun tuolla vantaan pisteellä.

Eilen tuli ekaa kertaa tutkittua oikein aja(tukse)n kanssa tuota, ku ei tarvinnu väistellä sadekuuroja, eikä vitutuskaan ollu ihan huippulukemissa, vaikka toi paskeentunu laturi ei kyllä riemunkiljahduksia aiheuttanutkaan.

Toi nyt paikallaan oleva on siis kartiorullalaakeri irrallisella ulkokoolilla ja krympillä. Ja ilmeisesti siellä siis kuuluis olla 2kpl stefoja (etu/taka), tosin mulla on tällä hetkellä niitä jäljellä siellä noin 0,5kpl.  :)) Loput vaikutti olevan sorvilastuna akseliputkessa...
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71



Soitin autoliittoon että tarttis kyytiä tuollaiselle laakerivammaiselle rohjakkeelle.

"Joo, tää meidän palvelu kattaa kyydin lähimmälle merkkikorjaamolle, ja jos tarvii pidemmälle, ni erotus tulee sitten teidän maksettavaksi."

Sanoin sitte, että mites ku näille seiskaysi Oldseille ei taida tuollaista löytyä koko suomesta, että saisko tän nyt teidän piikkiin kaverin tallille keravalle?

"No paljonkos sinne on matkaa?"

-Semmoinen parikymmentä.

"Joo no eiköhän tää laiteta meidän piikkiin sinne".

Ainakin eka kokemus autoliiton plusjäsenyydestä erittäin positiivinen. Ja maksoi itsensä moninkertaisesti takaisin jo pelkästään tällä reissulla.  :+1:

Tosin ei oo kyllä Mopareilla tarvinnu turvautua lavettikyytiin...  :rolleyes:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

palontie

Sulla ei ole vielä pitkää kokemusta mopareista..
Eniten vituttaa kaikki.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 syyskuu, 2024, 18:52Sulla ei ole vielä pitkää kokemusta mopareista..
mulla on 28v kokemus ja vielä ei oo lavettia/hinausta tarvinnut kysellä.  8)  :))  Sitähän ei tiijä vaikka huomenna tarviis?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Ram -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 06 syyskuu, 2024, 19:12mulla on 28v kokemus ja vielä ei oo lavettia/hinausta tarvinnut kysellä.  8)  :))  Sitähän ei tiijä vaikka huomenna tarviis?

Mä oonkin ihan noviisi ku mulla vasta 24v. kokemus.  :))
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Mä olen kuskauttanut vähän yhtä jos toista ajopeliä. Joskus useampaakin saman vuoden aikana. Oikeastaan siksi mulla on vähintään pikkukasko kaikissa.

Melkein aina laskun maksaa vakuutus.

Uudellamaalla Järvenpäässä toimii "Vanha Hinuri". On vissiin edullisempi jos joutuu omal rahal siirrättämään.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 06 syyskuu, 2024, 20:27Mä olen kuskauttanut vähän yhtä jos toista ajopeliä. Joskus useampaakin saman vuoden aikana. Oikeastaan siksi mulla on vähintään pikkukasko kaikissa.

Melkein aina laskun maksaa vakuutus.

Uudellamaalla Järvenpäässä toimii "Vanha Hinuri". On vissiin edullisempi jos joutuu omal rahal siirrättämään.
En tiijä onko tuossa joku kulttuuriero kun ei täälläpäin tunnu oikein kellään olevan mitään autoturvia yms näihen vanhojen vasujen kanssa omillaan mennään ja joku vastaa puhelimeen ja toivottavasti jeesaa jos tarvis?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Ram -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

slant sickness

Isolla kirkolla vakuutusta pidetään myös varkauden ja ilkivallan takia. Jokainen tyylillään. Kunnen vakuuttajalle muuta kulua ole saanut, niin onpahan kuskannut ihan kaikkia mun laitteita miinus tuo muutaman vuoden vanha käyttis. Toistaiseksi ei sitä.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 06 syyskuu, 2024, 21:44Isolla kirkolla vakuutusta pidetään myös varkauden ja ilkivallan takia. Jokainen tyylillään. Kunnen vakuuttajalle muuta kulua ole saanut, niin onpahan kuskannut ihan kaikkia mun laitteita miinus tuo muutaman vuoden vanha käyttis. Toistaiseksi ei sitä.
Se tietysti kun on sitä sakkia joka junaan.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Ram -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

jariha

joko te päätitte mitenpäin se laakeri siihen vetariin sarhataan?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

slant sickness

Jos toiselta puolelta löytyisi samanlainen, mistä ottaa malli?
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

jariha

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 07 syyskuu, 2024, 07:43Jos toiselta puolelta löytyisi samanlainen, mistä ottaa malli?

ei oo osia kun yhelle puolen... kuitenni jotain menee rikki kun sieltä tempasee akselin kouraan?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

slant sickness

Juu ja jos on jo aiemmin sepitetty, niin toisella puolella voi olla täysin tyystin erilainen ratkaisu käytössä.

Mistä tulikin mieleen, että kellarissa (ei siellä, vaan täällä) oleva Hiluksin perä pitäisi kärrätä Karpiolalle 5*4" jaolle muutettavaksi - jarrut myös. Tenu-Dartin tulevaisuus on tulossa idästä...
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.