'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Mulla on Chiltonin yleismanuaali 64-71, mut ei siitä saa selville, mitä mihinkin oli saatavilla. Mut sen ohessa mulla on tehtaan serviisimanuska 66 (Dart) malliin ja siihen on ollut 9" rumpusarja, 10" rumpusarja ja sit eteen 10" levyt ja taakse 10" rummut (joka ei kuitenkaan tule peräkärrivarusteissa, vaan rummut).

Kyl mä siinä käsityksessä olen ollut, että kasimalleissa on 10" jarrut vähintään. Levyjarrut oli earlyissä optiot ja vähän vaihtelee, minä vuonna niitä sai suoraan tehtaalta ja mitkä on tehnyt diileri.

T-Dart, ruotsalaiseen etanoliin totutettu dinosaurus.

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 28 marraskuu, 2024, 17:29Kyl mä siinä käsityksessä olen ollut, että kasimalleissa on 10" jarrut vähintään.
Näin monessa lähteessä mainitaan, mutta ainakin -65 Barracuda 273+904 oli 9" rummuilla edessäkin. Ainakin mulla ollut yksilö, suomiauto.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

MJF

Tääläpäin on kans suomiauto 65 Barracuda mitä on tullut joskus huollettua. Siinä on 273 ja 4v manuaali. Ja 9" rummut ympäriinsä. Joku korjaamokirja oli mukana oman Valiantin muutoskatsastuksessa kasille, siinä ei ollut missään mitään muuta mainintaa kuin 9" rummut kuusvitosessa. 66 on ainakin varmasti sitten 10" rumpuja ja levyjarruja.
Toisaalta taas tässä äsken kattelin kirjallisuutta netistä niin ne kymppituumaiset oli kasimalleihin merkattu  :thinking:  Mutta todistettavasti kasimalleja on tullut ainakin Suomeen 9" rummuilla.
Mopar on parsa

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: MJF - 28 marraskuu, 2024, 16:34Pikkulohkon  :o  :thinking:  :panic:  :riot: Mitä sinä semmosella kytkinkopalla teet? Vai onko mulla jäänyt jotain lukematta  :iiiiik:

No haaveena on ollu saada kuusvitoseen V8+A-833 ja 8 3/4" lukkoperä, nyt puuttuis enää se V8...  :-[  Ja jos raha ei olis este, ni tulis vielä julmetun kokoinen remmiahdin pellistä läpi.  :P

Mitä jarrukeskusteluun tulee, ni mun eka '65 oli 318+904 ja ympäriinsä 9" rummut. Käsittääkseni '65 (ja '64?) oli tarjolla pikkujakolevyt optiona, mutta rummut ainoastaan 9" koossa? Ihan hyvin ne 9" rummut pysäyttää pikkulohko-Valiantin. Ja pitää myös paikallaan takanakkeja sauhutellessa...  ::)

Mutta on mulla tähän Aspenin levyjarrut ollu jo monta vuotta valmiiks hommattuna, puuttuu ainoastaan ne '67---> alapallonivelet ja kakspiirinen pääsylinteri (jos joltain löytyy ehjä levy/rumpu kombolle, ni saa myös tarjota). 8 3/4" lukkoperä jäi aikoinaan tuosta nimimerkin autosta, ja pitäis itse asiassa kysellä Aukion Jykältä että vieläkö se kaventais ton banjon sopivaks jossain vaiheessa. Kyselin itse asiassa jo silloin vähän sen jälkeen ku ton kuusvitosen hommasin, ja lupas tehdä, mutta tästä on nyt kuitenki jo se +10v. aikaa, ku on toi persaukisuus vaivannu, ja niihin aikoihin tapasin ton nykyisen eksän, ni käytännössä (auto)harrastukseen tuli jokusen vuoden tauko, tahtomattani.  :banghead:  Siks toi '65 ehti olla 7v. ilman leimaakin tässä välissä...  >:(

Ja nyt ku tuli imuriin, ni lisätään loppuun ostoslistalle myös V8-mallin centerlink.  :spend:  :pckahvi:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Niijoo, sen verran sai (peräti) eksän aikana tehtyä hankintoja, että tohon kasikolmevarttiin tuli hommattua yukonin "cut to length"-vetarit ja green bearing-lakrut. Tosin jälkimmäiset tuli myös myytyä rahapulassa eteenpäin, joten ne ois vielä perän osalta hankintalistalla...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Aspen mallin jarrujen olka-akseleilla tulee melkoisen reilusti olkapoikkeamaa. Ei siinä muuta, kun huomioi asian etuvanteita hankkiessa, että olis jonkunverran eeteetä.

Eikös niihin alapalleroihin saa sorvattua kartioholkin väliin?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 28 marraskuu, 2024, 20:00Niijoo, sen verran sai (peräti) eksän aikana tehtyä hankintoja, että tohon kasikolmevarttiin tuli hommattua yukonin "cut to length"-vetarit ja green bearing-lakrut. Tosin jälkimmäiset tuli myös myytyä rahapulassa eteenpäin, joten ne ois vielä perän osalta hankintalistalla...
Onko kavennetut kuoret vai orkkis kapea perä? Hitsailu vääntelee helpolla kuoria. Aikanaan tein tarkastusjigin, niin eipä montaa suoraa perää näkynyt, mitä testailtiin. Saattaa jigi olla vielä kaverilla jemmassa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 marraskuu, 2024, 20:03Eikös niihin alapalleroihin saa sorvattua kartioholkin väliin?

On kai sitäkin joskus harrastettu? Mutta nykyään ne uudemmat pallinivelet maksaa uutena tyyliin puolet vähemmän ku noi vanhemmat (ainakin jokunen vuosi sitte), ni ehkä en ala noihin poppakonsteihin...

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 marraskuu, 2024, 20:06Onko kavennetut kuoret vai orkkis kapea perä? Hitsailu vääntelee helpolla kuoria. Aikanaan tein tarkastusjigin, niin eipä montaa suoraa perää näkynyt, mitä testailtiin. Saattaa jigi olla vielä kaverilla jemmassa.

Tällä hetkellä on '71 Furyn vakioleveydessä oleva banjo. Jykällä on kuulemma kavennusjigi edelleen tallella, ku käytiin tossa vajaa kk sit niiden tallilla halloween-kaffeilla. Jykä ite ei ollu paikalla ku joutu lähtemään perhesyistä käymään kotona, mutta kyselin tallikaveri Kiekulta, ni sanoi näin.

Ja Jykä joskus aikoinaan kavensi mm. @jariha n Darttiin perän, ja vissiin hyvin on pelannut, joten eiköhän se siitä kohtuu suoran saa...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Eivät ole usein edes tehtaan jäljiltä suoria olleet. Ja jousen korvallisen hitsaus jo taivuttaa putkea.

Sellaisen testilaitteen tein, että oli sorvattu limput pyöränlaakerien paikalle ja tyhjään lumppiin poskilaakerien paikalle. Limpuissa on 30 mm reikä keskellä. Jos on suora, niin 30 mm vedetty akseli pitäisi mennä läpi koko paketista, kun lumppi on tiivisteen kanssa laitettu paikalleen. Eipä vissiin yhtään kuorta ole ollut, mistä olisi kakistelematta läpi mennyt. Sitten joutuu kuumia antamaan kuorille, jos suoran haluaa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

MJF

Sinähän tarviit sitten vielä vaijerimallisen kaasupolkimen. Centerlink ei oo pakollinen, 10mm latanpätkät kumityynyjen alle korjaa tilanteen.
Earlyssä on oma kytkinkoppansakin ja 10" kytkin alunperin. Saa varmaan muutkin kopat sopimaan, mutta tilanahteuttahan se aina tietää.
Mopar on parsa

jariha

tulipelti, etulattiat, kartaanitunneli uusiksi niin johan rupee mahtumaan... jos "aspenin" etulevyjarrut niin sitten ylätukivarret oisko ollu -73 a-moparista ja itelle tuli samanlaisesta alatukivarretkin? takajarrurumpuihin uusijako ja muutama muu palikka sorvissa niin käy ne aksilatkin ja saa valita vanteitakin hiukan eritavalla kun nuihin pikkujakoisiin? mulle jykä kavensi banjon ja haikala teki murikan uudella truuträkillä...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

FuryIII 71

Niijoo, Mulla on niihin jarruihin ne isopallolliset myöhemmän a-bodyn ylätukivarret ollu kirjahyllyn koristeena varmaan sen samat noin +10v.  :rolleyes:  Ne tuli aikoinaan vielä pulverimaalautettua kirkkaankeltaiseksi, kasarihengen mukaisesti.  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Osien hamstraus jatkui tänään...

Kytkinkoppa hilppeineen.



Ja kouvolan suunnilta pitäis tulla täydellinen vaijerikäyttöinen kaasupoljin (myyjän kuva).



Jälkimmäinen ei sentäs maksanu sisäelimiä.  :spend:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71



Joo, sama kuva tuli laitettua jo päivän hankinta - topikkiin. Tätä ei oikeastaan ole tarkoitus laittaa Valianttiin (kumpaankaan), vaan ostin koska halvalla sai.  :-[  Eli 318, kaasari kuulemma paskana, muuten toimiva kone. Mukana tuli ohjaustehostimen pumppu, startti, laturi (telamiina), ja muutoinkin täydellinen kone, ni en pitänyt 450€ hintaa pahana. Ja vaikka köyhänä yleensä yritän vähintään sen viiskypää tinkiä, ni nyt en kyllä kehdannut.  :o

Mutta nyt on pieni "mindfuck", koska myyjällä olis V8:n tarkoitettu KOLMElovinen laippaloota, ni @LPR visiota vähän mukaellen, ukin Valiant 318+three on tree, jäi nyt kyllä aika väkevästi sitte takaraivoon...  :panic:  :banghead:

Vittu tää harrastus on kyllä välillä paska sairaus.  :riot:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

jariha

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 14 joulukuu, 2024, 19:53

Joo, sama kuva tuli laitettua jo päivän hankinta - topikkiin. Tätä ei oikeastaan ole tarkoitus laittaa Valianttiin (kumpaankaan), vaan ostin koska halvalla sai.  :-[  Eli 318, kaasari kuulemma paskana, muuten toimiva kone. Mukana tuli ohjaustehostimen pumppu, startti, laturi (telamiina), ja muutoinkin täydellinen kone, ni en pitänyt 450€ hintaa pahana. Ja vaikka köyhänä yleensä yritän vähintään sen viiskypää tinkiä, ni nyt en kyllä kehdannut.  :o

Mutta nyt on pieni "mindfuck", koska myyjällä olis V8:n tarkoitettu KOLMElovinen laippaloota, ni @LPR visiota vähän mukaellen, ukin Valiant 318+three on tree, jäi nyt kyllä aika väkevästi sitte takaraivoon...  :panic:  :banghead:

Vittu tää harrastus on kyllä välillä paska sairaus.  :riot:

loota kytkinkopan takia ostoon... varsinkin jos sattus olemaan tuplajaolla?
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm