'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 27 marraskuu, 2024, 20:39Sellaiset vivut rakennettava, että saat nelilovisen rixraxin...  ;D

No ei saatana...  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 27 marraskuu, 2024, 21:33No ei saatana...  ;D
Eikös kolmilovisessa ole pakki ja ykkönen samalla vivulla ja sitten kakkonen ja kolmonen samalla. Nelilovisessa taas on ykkönen ja kakkonen samalla vivulla ja kolmonen ja nelonen samalla sekä pakille oma vipu. Eli eikös kolmilovisen rixraxin sais melko helpolla toimimaan nelilovisessa, kun laittais pakille oman "kepin" vaikka suoraan lattian läpi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 27 marraskuu, 2024, 21:52Eikös kolmilovisessa ole pakki ja ykkönen samalla vivulla ja sitten kakkonen ja kolmonen samalla. Nelilovisessa taas on ykkönen ja kakkonen samalla vivulla ja kolmonen ja nelonen samalla sekä pakille oma vipu. Eli eikös kolmilovisen rixraxin sais melko helpolla toimimaan nelilovisessa, kun laittais pakille oman "kepin" vaikka suoraan lattian läpi.

En tiedä, mutta ei silti ole tapahtumassa.  ;D  Ja tossa kuusvitosessa se kolmilovinenkin on jo tuotu lattiasta läpi, ni sitä suuremmalla syyllä "not gonna happen".  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 27 marraskuu, 2024, 22:06En tiedä, mutta ei silti ole tapahtumassa.  ;D  Ja tossa kuusvitosessa se kolmilovinenkin on jo tuotu lattiasta läpi, ni sitä suuremmalla syyllä "not gonna happen".  ;D
Kaverin Ramikassakin oli kolmilovisessa lattiakeppi, tai siis kepit. Lattiaan/vaihteistotunneliin oli rälläköity reikä ja laatikon vipuihin oli hitsattu putken pätkät. Toisesta vivusta ykkönen päälle ja kun vaihdat kakkoselle, niin kaasujalan varpailla potkaiset ykkösen ylös vapaalle ja sitten toisesta kepistä tyrkkäät kakkosen päälle. Kolmoselle vaihto meni ihan perinteisesti, kunhan kaasujalalla nosti kepin pystyyn, kun ei sinne muuten ylettänyt. Ja oli siinä parkkilukkokin. Molemmista kepeistä kun laittoi vaihteen yhtäaikaa päälle.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: LPR - 27 marraskuu, 2024, 22:17Kaverin Ramikassakin oli kolmilovisessa lattiakeppi, tai siis kepit. Lattiaan/vaihteistotunneliin oli rälläköity reikä ja laatikon vipuihin oli hitsattu putken pätkät. Toisesta vivusta ykkönen päälle ja kun vaihdat kakkoselle, niin kaasujalan varpailla potkaiset ykkösen ylös vapaalle ja sitten toisesta kepistä tyrkkäät kakkosen päälle. Kolmoselle vaihto meni ihan perinteisesti, kunhan kaasujalalla nosti kepin pystyyn, kun ei sinne muuten ylettänyt. Ja oli siinä parkkilukkokin. Molemmista kepeistä kun laittoi vaihteen yhtäaikaa päälle.

Tässä vaan yks keppi, ja vaihdekaavio näkyy kuvassa.

1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

jariha

se tarvii suht isonpahkan lattiaan että toi ylipainoinen möykky mahtuu lattianalle... mulla on muuten uusi lukin kytkinpaketti hyllyssä :shutup:
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: jariha - 28 marraskuu, 2024, 06:28se tarvii suht isonpahkan lattiaan että toi ylipainoinen möykky mahtuu lattianalle... mulla on muuten uusi lukin kytkinpaketti hyllyssä :shutup:

No mehän sitte tallin pikkujouluissa lauantaina ruvetaan pikku glögeissä vääntää puotia kytkimestä ja 360:stä.  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

jariha

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 28 marraskuu, 2024, 06:35No mehän sitte tallin pikkujouluissa lauantaina ruvetaan pikku glögeissä vääntää puotia kytkimestä ja 360:stä.  ;D
:panic:
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 27 marraskuu, 2024, 19:35Toki tuohon tarvii ostella vielä kytkin (tuli mukana 10,5" mutta on aivan loppu), tiivisteitä, kytkinkoppa, vaihdevivut ja shifteri, sekä käyttää varmaan mukana tullu vauhtipyörä koneistamossa tarkistettavana/siloiteltavana (myyjän suositus), mutta enivei, haave on nyt taas askelen lähempänä.

Jos muuten jollain Kellarilaisella on (tai tietää kellä olis) noita edellämainittuja hilppeitä tarjolla, ni vois olla yhteydessä muhun, kiitos paljon.  :spend:

Kytkinkoppa (pikkulohkon) ois ny ehkä alkuun se tärkein, eikä haittais jos löytyis pk-seudulta itse noukkien. Tokihan joku logistiikkafirma sen kauempaakin tänne kuskailee tarvittaessa...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Niin ja kytkintähän ei näillä näkymin (ainakaan vielä) tarvii tarjotella, koska me lauantaina @jariha n kanssa pikkujouluissa tapel...eiku siis neuvotellaan kytkinpaketin hinta mulle edulliseksi.  :pokaali:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

MJF

Pikkulohkon  :o  :thinking:  :panic:  :riot: Mitä sinä semmosella kytkinkopalla teet? Vai onko mulla jäänyt jotain lukematta  :iiiiik:
Mopar on parsa

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: MJF - 28 marraskuu, 2024, 16:34Pikkulohkon  :o  :thinking:  :panic:  :riot: Mitä sinä semmosella kytkinkopalla teet? Vai onko mulla jäänyt jotain lukematta  :iiiiik:
Olisko 2 slanttivallua jo liikaa? Toinen on tärveltävä.

Hmm. Kuusvitoseen taitaa joutua laittamaan isommat jarrut kasituksen kohdalla. Kuusnelkku taisi olla pikkurummuilla ja kasilla saatavana.
T-Dart, ruotsalaiseen etanoliin totutettu dinosaurus.

MJF

Kuusvitoseenkaan ei olen ollut saatavilla kuin 9" rumpuja. Toki on suositeltavaa päivittää ne joka tapauksessa.
Mopar on parsa

LPR

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 28 marraskuu, 2024, 16:42Olisko 2 slanttivallua jo liikaa? Toinen on tärveltävä.

Hmm. Kuusvitoseen taitaa joutua laittamaan isommat jarrut kasituksen kohdalla. Kuusnelkku taisi olla pikkurummuilla ja kasilla saatavana.
Mun -65 Barracuda oli ainakin yksipiirisillä 9" rummuilla edessäkin. Tehostin kuitenkin oli.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Lainaus käyttäjältä: MJF - 28 marraskuu, 2024, 16:55Kuusvitoseenkaan ei olen ollut saatavilla kuin 9" rumpuja. Toki on suositeltavaa päivittää ne joka tapauksessa.
Eikö siihen saanut myös niitä pikkujakoisia pikkulevyjä? Kaiketi lisävarusteena olivat, 10" rumpuja ei tainnut olla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20