'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

Kähmy545

Jösses. Ei ole tullu mieleenkään, että tuollaisia on tehty.
Ai Mää vai?

slant sickness

If yhtiön pikkukasko tulee usein halvemmaksi. Varsinkin jossei hinauta kohdetta "kotiin" vaan "korjaamolle" niin ei ole rajoitteinen. "Korjaamoksi" on kelvannut mun oma talli kaukana kotiosoitteesta.

Ei kai tommosta fiilattavaa pumppua saanut paikallisesta vauhtikaupasta?
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Kähmy545 - 30 huhtikuu, 2025, 13:24Jösses. Ei ole tullu mieleenkään, että tuollaisia on tehty.
Onhan noita nähty kuvissa. Joskus nelkytplus vuotta sitten bongasin 2D -61 farmarin Ålandin kilvissä mut melkein meidän rapun edessä Krunikassa. Sit tuli haltijat paikalle kossupullon kanssa. Oli talvi, eikä saarelta tullut auto ilmeisesti ollut halukas mannerilmastossa operointiin. Pelti auki (ei pelti kiinni), ilmanputsari pois ja toinen menee hyttiin veivaamaan avainta "vou vou vouuuu" ja toinen kaataa starttilientä (epäilen ettei ollut kossua vaan bensaa) suoraan kurkkuun (auton kaasarin) ja pikku lieskan jälkeen se kävi kaikilla!

2D farmi on varsin näpsäkän näköinen muttei tuokaan kaukaa siitä ole.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

puu

2D wagon on varmaankin tehty tuollaisen 2D sedan osilla itte koska Dodge ei ole 2D wagonia tehnyt.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 30 huhtikuu, 2025, 14:11If yhtiön pikkukasko tulee usein halvemmaksi. Varsinkin jossei hinauta kohdetta "kotiin" vaan "korjaamolle" niin ei ole rajoitteinen. "Korjaamoksi" on kelvannut mun oma talli kaukana kotiosoitteesta.

Ei kai tommosta fiilattavaa pumppua saanut paikallisesta vauhtikaupasta?

Kyllä toi fiilattava punputin on kuulemma ihan juues-partsista haettu...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Mihinkään ei voi enää luottaa. Ei vaiskaan. Korkean kustannuksen maassa on tingittävä kaikesta. Vauhtiputkan ainoa on aika usein se sama "economy" listan ensimmäinen rokkenrolliautossa.
Minähän en omaa laajaa kokemusta mutku taas (2015) ostin, vitut ostanut kun rouvalta sain, F150 auton, niin sitä kun huolsin ja tilasin jarruosat (esimerkki), niin kun otin niitä "daily driver" osia, niin HUPS, niissä oli asennusosat mukana, eikä tarvinnut ostaa erikseen. Ja esim levyjarrunavoissa oli laakerien ulkokehät valmiiksi painettu napaan. Jäi kauheasti osia yli.

TOISAALTA pitää olla iloinen että -61 mallin bensapumpun saa "suoraan hyllystä" Suomen Roihupellosta vaikka aihiona. Moneen muuhun autoon samoilta ajoilta ei saa.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Hmm. Mä voisin ostaa pari tusinaa säätyviä keinovippasia hintaan kolme dollaria per pala.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

FuryIII 71

Jos tännekin jaksais vähän päivitellä "case Senecasta" vielä.

Toissailtana meinas vähän vitahuttaa, eikä ehkä ihan vähääkään. Kuva kertonee oleellisen.



Kyseessä oli vähän ns. hätäratkaisu, koska sattuneesta syystä en uskaltanu ton tason autoa jättää lakunilaan omaan parkkiruutuuni yöksi, joten pistin viestiä @jariha lle että Seneca tulee tallin pihalle yöpymään.

Pumppu oli siis vaihdettu, ja toimi sen osalta, kone ei vaan vieläkään saanu "kakkua". Laitoin tuon kuvan turhautuneena wa-ryhmään saatesanoilla "paska harrastus".  :-[

No se oli sinänsä hyvä asia, koska siellä @deeäxä ehdotti että oisko tankin korvausilman saannissa ongelmia, eli vetää alipaineeseen. Eilen sitte heräsin jo 6.30, eikä uni tullu enää joten takas tallin pihalle Senecan kimppuun. Auto käyntiin, siinä kaasuttelua paikoillaan ja suodatin ei nyt sit ruvennutkaan kuivumaan, joten päätin käydä pyörähtämässä siinä noin puolenkilsan päässä. ~50 ennen tallin risteystä hyytyi taas, ja pääsi vaihteeksi suunnilleen metrin kerrallaan eteenpäin... Sain auton nilkutettua siihen hiekkatielle, ja taas vaihteeksi suodatin kuiva. Tässä vaiheessa sitte puhelin piippas viestin merkiksi, ja kattelin viestejä joissa sit näin mm. Mr. deeäxän ehdotuksen vian aiheuttajasta.

Korkki ei avatessa suhahtanut, eli ei siellä kovasti alipainetta ollu, mutta korkki kabiiniin, ja kas kummaa, laitehan alkoi toimimaan.  :o

Koeajo sherwoodista motarin kautta lakunilaan, ja nou ropleemos!

Omistajatar haki autonsa, ja oli päässyt lahteenkin ongelmitta, kuva hänen lähettämä.



Että käykääs tuonne menevät äänestämässä tuota, "or else"...  :pamppua:  Perkele.  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Noni, ukin Valianttia aloiteltu. Tai no, siis lähinnä renkaat vaihdettu että saa liikuteltua vähän kevyemmin. Sekin oli useamman tunnin projekti ku joutu yksinään taljan avustuksella vekslaamaan autoa edestakas, ku ei riittäny itellä potku, eikä crocseissa pito. Ja ilman liikuttelua ei ollu kuskin puolella työskentelytilaa, eli autoa oli muutenkin siirrettävä.



Kahdestaan tuota olis saanu varmaan ihan työnneltyä, mutta suunnitelmat muuttui sedällä sen verran, että lähti jo tänään pois, vaikka alunperin piti olla täällä su tai ma asti.

No, renkaat tekee auton, ja kalupöpselit oli pakko napauttaa fiilistelymielessä kiinni, koska ainakaan early-Valiantissa mikään, siis MIKÄÄN ei ole upeampi kombo, ku peltivanteet ja pillerikapselit.  :hiphopcar:

Ennen:



Jälkeen:



Ja ton liikuttelun tarpeen takia plääni on periaatteessa vähän takaperoinen, eli eka kone käyntikuntoon, ja vasta sen jälkeen rupean tekemään jarruja.

Torso tuntuu taas siltä niinku sitä ois hakattu pesismailalla se aika, mikä ton kans temutessa meni.  :shitfan:

No, sauna lämpiää ja olut on kylmää.  :drinking:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Springer

Valtterit ovat tulevia klassikoita elleivät ole jo nyt ;D

FuryIII 71

Mulle ne on ollu klassikoita niin kauan ku muistan, sanoo ns. "tosiharrastajat" mitä hyvänsä.  ^-^
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Springer

Hauskoja vehkeitä. Ehkä osat ei ole niin saavutettativissa kuin GM-laitteissa mutta osia saa ja pidetään Moparit liikenteessa!

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Springer - 03 toukokuu, 2025, 20:58Hauskoja vehkeitä. Ehkä osat ei ole niin saavutettativissa kuin GM-laitteissa mutta osia saa ja pidetään Moparit liikenteessa!

Se ois tavoitteena.  :+1:

Tämäkin nyt vasta ~40v. seissy tuolla vintillä, ni ehkä senkin ois aika päästä jaloittelemaan... :thinking:  Toki olettaen että tälläisena turakaisena saan sen siihen kuntoon.  :)) No, yritys on ainakin kova.  8)
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Juicci

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 13 maaliskuu, 2025, 20:27En nyt tiedä mihin tän ois laittanu, ni laitetaan tänne "omiin höpinöihin". @Mikkis83 laittoi tän kuvakaappauksen tuonne Kellaristeista koostuvaan wa-ryhmään. Herätti vähän hilpeyttä.  ;D



Jännä juttu että auto on raiskattu, jos se on 30v. jälkeen "käytössä kulunut", kuten @jariha asian ilmaisi. No, asiahan riippuu siitä mistä se roikkuu, tai jotain. Mutta mitä tohon maalipintaan tulee, ni väitän että ne ois ropissu pois lähes samaan malliin vaikka kottero ois ollu koko sen 30v. tallissa.  ;D Ei sillä että automaalauksestakaan mitään ymmärtäisin, mutta pohjatöitä tolle taksinkeltaiselle on tehty tasan "zero" & "nada".  :)) Eli ottaen huomioon, että vanhoja pintoja ei oo edes karhennettu -jostain pohjamaalista nyt puhumattakaan- ni mielestäni ne on pysynyt kiinni yllätävänkin hyvin.  ::)

Tosin en mä tolle ehkä painepesuria uskaltais näyttää, ainakaan lähietäisyydeltä, mikäli mielii säilyttää edes noi rippeet tuosta yellow cab-lookista.  :))

Minun mielestä hyvät patinat pinnassa 8) .....mutta jos okein ymmärsin, niin tämä on se ameriikan Taxi joka aikoinaan 90-luvulla oli parkissa Oulusa Isokadun varressa Gallerian edessä, ollikohan nyt sitten pizzeria New York-maskottina. Sitähän minä tuumailin jo tuolla Delta 88 sivulla.
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se uudestaan.