'64 & '65 Nostalgia-Valiantit & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

LPR

Nuo taivutuspihdit on kyllä hyvät, ennen minäkin väänsin vaikka mitä vasten, mutta en enää.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Mä en noita ole oppinut oikein käyttämään..
Tuntui aina että on liikaa vapausasteita hommassa, niin siirryin takaisin peukalotaivutuksiin. :thinking:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

FuryIII 71

No oli taivuttimet loppu mätänetistä, eli vedetään sitte vahvalla käsityön leimalla. Tosin saattaa olla tänään vapaapäivä, ellei tuolta tölkeistä satu löytymään motivaatiota vahingossa...  ::) Ja ne saatanan pukit unohtu, eli normipäivä.

Niijoo, unohtu edellisestä päivityksestä että pääsylkkä tuli kanssa vaihdettua.

Tehostamattoman pääsylkky kävi tehostettuun, ku nakkas käyttöstongan kuikkaan, ja otti männän vanhasta sylkästä.

Mietin että tartteekohan tuollaista yksipiiristä pääsylkkää ilmata erikseen penkissä, mutta ku avasin paketin ni ei tarttenu pähkäillä sen enempiä ku siellä oli kuvassa näkyvä, melkoisen selkokielinen ohjeistus.

Jatkuu taas huomenissa, ehkä.
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "PilsnerCäb".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Joo-o.

Kaks päivää meni täysin hukkaan erinäisistä syistä. Eilen iski kaupassakäyntien yms. jälkeen ihan helvetin huono olo, yritin poikkeuksellisesti ottaa pienet päikkärit, mutta vitut siitäkään mitään tullu. Enivei, oli tarkoitus jatkaa jarrujen kans, ja meinasin että käynpä sivuleikkureilla vetämässä putket poikki, että pääsee irroittelemaan jämät jakotukista irti. No mutta, siellähän oli ilmeisesti alkuperäiset(?) teräksiset jarruputket ja niihin ei saanu niillä edes naarmua aikaiseksi.  :'(  Koska em. syystä oli jo myöhäinen iltapäivä (ja meni taas vaihteeks palkokasvi sieraimeen), ni totesin että antaapa olla siltäkin päivää...

Tänään sitte lepran mätänetistä voimapihdit ja parit muut tarvikkeet, ja uutta matoa koukkuun. Nyt sai jo jotain aikaiseks, kuten ne putket pätkittyä ja sen jakotukin irti, sekä ne nipat ja putkenjämät irti siitä jakotukista.

Ei "melkein" ollu ees kireällä, vaikka toholla antoi lämpöä. Olipahan jumppa saada edes ruustukissa ne irti. Ja jos joku ihmettelee, ni ei mulle hommassa ihan niin hiki tullu ku kuvassa näyttää, mutta ku piti juosta rakennuksen toisesta päästä Valiantin luota tarvikkeita tonne alakerran pajaan, ni Esteri näytti taas mistä se on tehty, vähän ku ois suihkun alla juossu...

Huomenna tarkoitus jatkaa vanhojen putkien irti repimistä, ja kattoo pääsiskö vaikka aloittelemaan jo uusien tekoakin.

Wilburi

Sulle vai @jariha llekkoha lupasin noi mun 60 lukusen vallun jarru kengät  :thinking:
Vtu tää hymyily sattuu

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20 kesäkuu, 2025, 08:18Sulle vai @jariha llekkoha lupasin noi mun 60 lukusen vallun jarru kengät  :thinking:

Onpas kätevästi päässyt unohtumaan.  ;D  Jos ne oli 9" ni luultavasti mulle?  :thinking:

Wilburi

Juu tulivat vastaan ku pakkasin tallista kamoja.

Taitas olla kahta kokoa niitä.

3 laatikkoo niitä on  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

jariha

Joo mulla ei oo käyttöö jarrukamoilla kun ne on vauhdin surma :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Lerssinen

Jos on jarrukenkiä liikaakin niin tänne kyllä kelpaa  :o

FuryIII 71

Tänä vuonna tulee 1.11 täyteen 25v. siitä ku hommasin ekan Valiantini, ja tähän päivään asti olen onnistunut välttelemään mm. jarruputkien teon metritavarasta. No, tänään meni neitsyys siitäkin hommasta.

Aloitin kaikkein vittumaisimmasta putkesta, joka kiemurtelee jakotukilta tulipellin ja kaiken mahdollisen kautta. Lisäksi oli vähän pakkokin, koska se tulee jakotukin ylempään lähtöön etujarruille, ja jos oisin ekana asentanut toisenpuolen putken alempaan lähtöön, ni tuon ruuvaaminen jakotukkiin ois ollu käytännössä mahdotonta. Lisäks "tykkään" aloittaa  vaikeimmasta hommasta, koska elättelen toiveita että seuraavat menis sit kohtuudella.  :))  Enkä tiedä onko sillä mitään väliä kumpaan lähtöön sen ois laittanut, mutta koska ne oli tuossa järjestyksessä purettaessa, ni en ajatellut ottaa selvää (=riskiä että saa tehdä uusiksi) asiasta.

No mutta se eka tuli tehtyä, ja valmiiksi.

Tää kohta tuli vedettyä väärältä puolelta rattiakselia, ja vaihdevivutkin oli vähän tiellä, mutta sai linjattua niin ettei ota kiinni. Enkä lähteny sen 5m kiepin kanssa enää peruuttelemaan tuon takia.  ::)

Tuolta kaikkialta se kiemurtelee.

Niin, ja mätänetin nippasarjan 3/8" nipat kävi kyllä sinne jakotukkiin, mutta jarruletkuissa oli niin lyhyt jenga että sinnepä ei käynytkään, koska niissä mätänetin nipoissa on tyhjää ennen ku jenga alkaa, ni ei yllä. ONNEKSI tuli vanhat nipat säästettyä, joten pyöräkotelossa putkea poikki, vanha nippa uuden tilalle, ja uutta kaksoiskartiota vääntämään...

Sen jälkeen jarruputki vihdoin yhtyi letkuun, match made in heaven!  :coolsmoke:

Jarruletku/putki pääsee vielä heilumaan tuolla paikassaan, ku se "lukituslevy" mureni irroitettaessa palasiksi mikä pitää ne paikoillaan. Mutta se nyt ei ole se isoin murhe tässä vaiheessa. Ja pääsylkän putki jakotukille tuli myös asenneltua, mutta se oli helppo ku käytin vanhan, asensin vaan paikoilleen.

Onneks sauna on lämmin ja olut on kylmää, cheers!  :cheers:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 21 kesäkuu, 2025, 19:55Tänä vuonna tulee 1.11 täyteen 25v. siitä ku hommasin ekan Valiantini, ja tähän päivään asti olen onnistunut välttelemään mm. jarruputkien teon metritavarasta. No, tänään meni neitsyys siitäkin hommasta.

Jarruletku/putki pääsee vielä heilumaan tuolla paikassaan, ku se "lukituslevy" mureni irroitettaessa palasiksi mikä pitää ne paikoillaan. Mutta se nyt ei ole se isoin murhe tässä vaiheessa. Ja pääsylkän putki jakotukille tuli myös asenneltua, mutta se oli helppo ku käytin vanhan, asensin vaan paikoilleen.

Onneks sauna on lämmin ja olut on kylmää, cheers!  :cheers:
Kaikesta neitsyyden voikin menettää vielä noillakin ikävuosilla.. :o

Lukituslevyksi kelpaa kyllä vaikka pari nippusidettä siihen asti että hommaat uuden peltiklipsun sinne. :+1:

Hyvinhän se lähti etenemään! :cheers:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Lerssinen

Nyt kun olet expertti niin tuleppa vääntämään kaksipiirit tuohon 62-seen  :iwantit:  :iwantit:

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 21 kesäkuu, 2025, 20:29Nyt kun olet expertti niin tuleppa vääntämään kaksipiirit tuohon 62-seen  :iwantit:  :iwantit:

Oi, tämä tuli niin äkkiä!

Jahka saan tämän valmiiksi, ja sumplitaan mun lomat ja hinta kohdilleen, ni mikä jottei.  ;D

Majoitushan varmaan järjestyy?  ;D

jariha

Oon muutaman kerran leikannu motonetin nipoista ns. Ylimääräset pois ;)
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

puu

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 21 kesäkuu, 2025, 19:55Jarruletku/putki pääsee vielä heilumaan tuolla paikassaan, ku se "lukituslevy" mureni irroitettaessa palasiksi mikä pitää ne paikoillaan. Mutta se nyt ei ole se isoin murhe tässä vaiheessa. Ja pääsylkän putki jakotukille tuli myös asenneltua, mutta se oli helppo ku käytin vanhan, asensin vaan paikoilleen.

Mä laitoin aikanaan Valianttiin oikean etujarruputken pääsylinteriltä kaaressa moottorin yli kun oli vähän kiire. Ihan hyvin se siinä heilui ja toimi. Putket sai silloin Malmin Unionilta metritavarana.