-78 Kadett

Aloittaja JiiTee, 25 elokuu, 2021, 12:45

« edellinen - seuraava »

stana

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 15 elokuu, 2024, 16:56Herätellääs vähän tätäkin rojektia...

Muutamaan kuukauteen ei ole tapahtunut oikein mitään. Akseli lepää tallissa edelleen samassa kohdassa, mutta taas sitten noiden muiden alustan osien kanssa aloin tahkoamaan uudestaan. En jaksa lähteä roudaamaan noita alustan osia nyt minnekään muualle kuin duuniin niin ajattelin, että näytän hiekkasuihkua noille muutamille osille.

Takatukivarret ja panhard tanko oli vielä autossa kiinni niin ne nyt ekana irti. Sen jälkeen ihmettelin taas sitä jäätävää massan plus muun paskan määrää kaikissa osissa ja totesin ettei niitä pysty puhaltamaan ennen kuorintaa. Sen verran kevyet on mun puhalluslaitteet, että tuolla massan määrällä hiekkaa menee hukkaan ihan tolkuttomasti.

Tuosta näkee vähän osviittaa siitä kuinka paksusti sitä massan paskaa parhaimmillaan oli...

You cannot view this attachment.

Pari ehtoota oon nyt vuolenut "kultaa" ja nyt alkaa olla kasa osia puhallettavaksi. Osan pystyy melkein maalaamaan suoraan.

You cannot view this attachment.


Samallahan tuon etupään muuttaa isolle tekniikalle kun on noin putsittu. Jos vaikka joskus..

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: stana - 15 elokuu, 2024, 21:34Samallahan tuon etupään muuttaa isolle tekniikalle kun on noin putsittu. Jos vaikka joskus..

Aika varma, että tämän kohdalla se joskus ei tule tapahtumaan ikinä ja tämähän on muutenkin määrä museorekisteröidä.

JiiTee

Viime viikolla oli passeli keli puhaltaa osia niin puhalsin melkein kaikki osat. Muuten homma suju ihan ok, mutta kiinalaisen puhaltimen letku antautui kyljestään ties kuinka monetta kertaa. Pätkä pois letkusta ja homma loppuun. Kävin seuraavana päivänä hakemassa uutta letkua ja paremmat klemmarit, jotka vaihtelen ennen seuraavaa puhallus kierrosta.

Samaan syssyyn päätin sitten vetää osat heti maaliin. Ensin oli ajatelma, että happoa rundi ja teollisuusrojua perään, mutta happari olikin lopussa, niin piti sitten suhauttaa raskaankaluston primeria enstee ennen pintaväriä.

You cannot view this attachment.

Kotona osien tiskailu jatkui sen verran, että nyt on kaikki maalattavat putsattu. Kaiken ryönän alta ilmestyi melkoisen siisti hammastanko.  :o Harmi vaan etten ottanut kuvaa ennen tiskaamista.

You cannot view this attachment.

Ja pitihän sitä ruuvata joku maalattu osa takaisin kiinni.

You cannot view this attachment.

Nappasin etupuskurista tukiraudat irti ja siinä samalla tutkailin sitä tarkemmin. Kyllä siitä saa vielä ihan käypäisen kunhan käyttää vielä lisää aikaa sen entisöimiseen. Nyt vaan nopeasti kokeilin tahnalla, että tuleeko siitä vielä käyttökelpoinen.

You cannot view this attachment.


JiiTee

Maanantaina oli taas keli kohdallaan, niin piti sitten ottaa ja puhaltaa kasa osia. Nyt on taas happoa varastossa eli sitä alle ja mustaa pintaan.

You cannot view this attachment.

Meinasin ensin, että etupalkkiin vain happo, koska siitä joutuu korjaamaan vielä pohjaanlyöntikumien kohdat. Muutin sitten kuitenkin kesken maaluun mieltä ja vetäisin siihenkin pintavärin. Paikkamaalailen sit sen verran mitä korjaamisen jälkeen tarvitsee.


JiiTee

Päätin nyt viedä koko koneen sellaisenaan koneistamoon ja saavat tehdä mitä tarvitsee. Veljpoika saa maksaa lystin...

Tiskailin koneen maanantaina melkein kokonaan ja irroittelin jäljellä olevat apulaiteet. Pakosarjan pultit lähti osittain irti ja osaan piti hitsuutella parempi kanta ennen kuin lähtivät irti. Vaihdelaatikko saa vielä odottaa tiskaamista.

You cannot view this attachment.

Tänään sitten vielä kone irti laatikosta
sekä kytkin ja vauhtis irti. Kytkimessä pinta oli kulahtanut niitin kantoihin asti eli loppuhan se. Sen verran tutkailin tarkemmin konetta, että ovat näköjään tehtaalla kasanneet koneen ja sen jälkeen koko möykky on maalattu mustaksi.

Hiioppia ja kone Fordin konttiin.

You cannot view this attachment.