volvo 2.4T

Aloittaja LowCrow, 04 lokakuu, 2021, 12:11

« edellinen - seuraava »

LowCrow

mitenkäs onko täällä kellään kokemusta tuommosesa volvon v70 2.4T:stä, onko siinä minkälaista huomioitavaa?
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Kyrpov

Vuosimalli? Jotkut syöpi öljyä ainakin alkupään. Koneko kiinnostaa vai koko auton ominaisuudet?
Sinä vain

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 04 lokakuu, 2021, 12:28Vuosimalli? Jotkut syöpi öljyä ainakin alkupään. Koneko kiinnostaa vai koko auton ominaisuudet?

tais olla 2000vm, koko autohan tässä nyt on siis kyseessä.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Kyrpov

Abs boksi tms vikoja, hammastanko, eikai mitään kummosia ihan jees perusauto eikä happane.
Sinä vain

Antti

Etupään alustan osia noihin saa kans jonkun verran tiuhaan olla vaihtamassa. Ja se italialainen kaasuläppä on yks vikakohde.

Moottorina toi 2.4T on oikein miellyttävä, tarjoaa mukavasti vääntöä ja tuon kokoinen auto liikkuu sillä oikein mukavasti.

LowCrow

niin ja vielä semmonen unohtu että neliveto
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

kuutio

Volvo 850&V70... oma vitjakin näistä
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jooli

Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 04 lokakuu, 2021, 18:00niin ja vielä semmonen unohtu että neliveto
nelivedot on volvossa heikkoja, samoin ton koneen kaasuläppä väljistyy mut lienee jo ainakin kerran korjattu, omasta sain ohjelmoimalla kuntoon 60€ hintaan.
toi 2,4T on lastutettuna ihan miellyttävä ajaa ja kulutuskin maantiellä kohtuullinen

Toyopet

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

cdi

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 05 lokakuu, 2021, 04:51nelivedot on volvossa heikkoja, samoin ton koneen kaasuläppä väljistyy mut lienee jo ainakin kerran korjattu, omasta sain ohjelmoimalla kuntoon 60€ hintaan.
toi 2,4T on lastutettuna ihan miellyttävä ajaa ja kulutuskin maantiellä kohtuullinen

   Lirputtimen ja lärpyttimen ohjelmointi maksaa ainakin enempi matkakuluina.

pptalo

Paras auto mitä meillä on ollut V70 2.4 T AWD. Ostetiin alle satku ajettuna oli meillä 16v. alustaa vaihdettiin alapallot 2 kertaa koiranluita 6 kpl. alatukivarret taka jarrulevyt etu iskarit ylä laakerit turhaan. Vaihdettiin pois noin 270 tkm. ajettuna alkuperäisillä etujarrulevyillä,takaiskareilla ja takapään puslilla. Kaasuläppäkotelo hajosi 130tkm. kohdalla. VVT pyörä hajosi 230 tkm kohdalla ja öljyt pääsi samalla tosi vähiin ja sen jälkeen alkoi kuluttamaan öljyä. Muita vikoja ei ollut oikeastaan ollenkaan eikä ruostetta ollut myydessäkään yhtään.  BSR:n ohjelma laitettiin heti oston jälkeen.   

Anza

Emännälle hommattiin ensiautoksi vuoden 2000 V70 2.4. Etuvetoinen siis. Vuosimalliltaan viimeinen ykköskoppanen V70 ja toisaalta sama kori kuin 850 Volvossa. Meillä mittarissa 420tkm. Pientä alkavaa ruostetta on takapäässä pohjassa. Ovien reunat ja pyöränkaaret täysin ruosteettomat. Joten kori näissä on tosi hyvä.

Kaasuläppäkotelo ja jakohihna tähän olikin vaihdettu jo ostaessa ja muutakin perus kuluvaa vaihdeltu. Itse oon uusinu nyt jarrulevyt paloineen ja iskarin yläpään laakerit.

Takaluukun pumput on vähän löysät ja penkkiin vaihdoin kuskin selkänojaan uuden verhoilun kuluneen tilalle, sekä kuluneen kuskin turvavyön. (Verhoilu syö/kuluttaa ulos/sisään rullaavan vyön) Eli ei ihmeitä korjailtavia perus öljynvaihtojen lisäksi oo ollu.

Helppo korjata ja puretuista autoista on osia edullisesti saatavana.