Käyttistä pähkäilemässä

Aloittaja rb, 29 marraskuu, 2021, 15:39

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 huhtikuu, 2022, 13:24just noita huippuja ykspiste ruuttia. Kaasareja ei ole ollut, se on kai ihan yhtä kamala.

No se kun ne jumalvolkkarit on mallista riippumatta ihan transit tason ruostujia, ihan jokasta lähipiirissä on saanu reilustikkin hitsata vaikka olisi joku 100 000 ajettu. Ja tommonen pvc massattu on ihan huippua hitsattavaa kun koko pohja on massan varassa ja mätä levinny massan alla. vikoja tulee vagmaisesti ihan randomilla muista sähköistä siihen huippuun ykspiste ruuttaan, mittarit on yhtä paskoja mitä jossain volvossa, niveliä menee, laakereita menee. Airbarbaggi (jos on) systeemi on toteutettu ihan pisin vittua ja on murheenkryyni jos alkaa oireilemaan, ihan lähtien siitä että valon polttimoa ei voi kaikissa vaihtaa. Takarummut on ainut kohta mitä noissa kehuisin. Nekin vaihtu levyiksi jossain vaiheessa ja muuttu samaksi vag paskaksi mitä muu auto. Nää ihan yleiskommentteina noihin ysärin volkkareihin.

Mää pysyisin erossa jos vaan on joku muu auto mitenkään mahdollista valita.
Ihan kun nyt puhuttais eri autosta. Airbag on miten toteutettu päin vittua? Ihan perus. Mitä niveliä menee? Täysin yksinkeetaiset tukivarret edessä ja takana kärryakseli tais olla sedania myöten. Takaa meni tosiaan pyöränlaakereita mitkä todella helppo ja nopea vaihtaa eikä nyt ole jokapäiväistä ellei aja 100tkm vuoteen.

Sähköjä noissa ei oikeen edes ole mitkä vois vikaantua. Ykspisteruiskussa taitaa olla vähemmän antureita ja osia kuin tbissä. Enemmän ajetuissa oli mittaristoissa vikoja, että saatto kokonaiskilometrit nollaantua tai tulla eri luku siihen.

Golf ruostuu kyllä, b4 on sellanen kaarien hapattaja ja helmat menee enemmän ajetuissa. Yleisesti mitä mulla 400-500tkm ajettuina niitä ollut niin ruostetilanne täysin hallittu ja ei voi puhua ongelmasta. Muumimallia sai enempi hitsailla kun niitä monella myös oli.
Sinä vain

Kyrpov

https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12832745?vifAdCount=14&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12837290?vifAdCount=4&vifNav=Y tässä pari aika tyypillistä kilsoihin nähden. Ei näyttelyautoja mutta ei todellakaan mitään läpimätiä paskoja. Savonlinnassa oli vielä joku varaosa-autoksi (näytti ihan siistiltä) 520tkm ajettu bensa.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2022, 13:38Ihan kun nyt puhuttais eri autosta. Airbag on miten toteutettu päin vittua? Ihan perus. Mitä niveliä menee? Täysin yksinkeetaiset tukivarret edessä ja takana kärryakseli tais olla sedania myöten. Takaa meni tosiaan pyöränlaakereita mitkä todella helppo ja nopea vaihtaa eikä nyt ole jokapäiväistä ellei aja 100tkm vuoteen.

Sähköjä noissa ei oikeen edes ole mitkä vois vikaantua. Ykspisteruiskussa taitaa olla vähemmän antureita ja osia kuin tbissä. Enemmän ajetuissa oli mittaristoissa vikoja, että saatto kokonaiskilometrit nollaantua tai tulla eri luku siihen.

Golf ruostuu kyllä, b4 on sellanen kaarien hapattaja ja helmat menee enemmän ajetuissa. Yleisesti mitä mulla 400-500tkm ajettuina niitä ollut niin ruostetilanne täysin hallittu ja ei voi puhua ongelmasta. Muumimallia sai enempi hitsailla kun niitä monella myös oli.
esimerkiks airbagissa se valoyksikkö on ihan typerä. Ja muutenki niitä baggivammasia on enemmän mitä yleisesti mikä taas lisää ton valoyksikön ongelmia. Mun muistaakseni se sama valokäikäle oli passatissakin mikä oli t4 portterissa, golffissakin taisi olla.

Ei se monimutkanen olekkaan alustaltaan mutta kun nekin vähät nivelet on aika surkeita. Niinku ne sähkötkin. Ei ole paljoa mikä voisi vikaantua mutkun ne vähätkin vikaantuu ja vikahaku vaikka siitä ruiskusta on yhtä toivotonta mitä tbissä ja sekoilu ihan epäjohdonmukasta. Siltäkin osin on ihan uskomaton tuote.

Mittaristoissa bensamittarit ja lämpömittarit pimenee, ei auta anturin vaihto...ja ne merkkivalot vilkuttelee esimerkiksi se lämpövalo. Ja tällästä ihan 200tkm ajetussa.

Sinä et sinne massan alle näe ellet katso, moni mersukin on ruostetilanteeltaan hallittu vaan sitten onkin hommaa kun se massa päältä jostain syystä joskus lähtee halkeamaan. Jollain 500km kilsoilla se ton ajan volkkari lie jo ainakin kolmeen kertaan hitsattu.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2022, 13:43https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12832745?vifAdCount=14&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12837290?vifAdCount=4&vifNav=Y tässä pari aika tyypillistä kilsoihin nähden. Ei näyttelyautoja mutta ei todellakaan mitään läpimätiä paskoja. Savonlinnassa oli vielä joku varaosa-autoksi (näytti ihan siistiltä) 520tkm ajettu bensa.
toisesta omistaja sanoo olevan ruosteessa. Ilmeisesti siis massan alta on joku jättireikä paljastunut. toisesta ovi mätänee parasta aikaa jollei kuva paljoa huijannut. Eli siitä mähii myös helmat, lokarit, takapyörän sisäkaaret, lattia yms. yms. Eli ihan normisetiltä nääkin esimerkit vaikuttaa.

Kyrpov

Joojoo  :coolsmoke: Mulle ja tuttaville sattuneet sitten vaan ne hyvät, sulle paskat.

Mullahan se viimisin 96 tdi oli sisältä tosi siisti ja alustaltaan hitsaamaton. ovissa oli helvetin rumat kämmenen kokoset kupat mitkä ei kuitenkaan olleet läpi ja etulokasuojat oli näkkärillä. Uudet olis ollut virossa parikymppiä. Edelleen kirkkaasti oli halvin auto ylläpitää vaikka sillä 100tkm ajoin ja ostaessa jo oli yli 350tkm taulussa.
Sinä vain

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2022, 13:43https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12832745?vifAdCount=14&vifNav=Y

https://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/12837290?vifAdCount=4&vifNav=Y tässä pari aika tyypillistä kilsoihin nähden. Ei näyttelyautoja mutta ei todellakaan mitään läpimätiä paskoja. Savonlinnassa oli vielä joku varaosa-autoksi (näytti ihan siistiltä) 520tkm ajettu bensa.
Vielä on eilinen jossain.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2022, 14:15Joojoo  :coolsmoke: Mulle ja tuttaville sattuneet sitten vaan ne hyvät, sulle paskat.

Mullahan se viimisin 96 tdi oli sisältä tosi siisti ja alustaltaan hitsaamaton. ovissa oli helvetin rumat kämmenen kokoset kupat mitkä ei kuitenkaan olleet läpi ja etulokasuojat oli näkkärillä. Uudet olis ollut virossa parikymppiä. Edelleen kirkkaasti oli halvin auto ylläpitää vaikka sillä 100tkm ajoin ja ostaessa jo oli yli 350tkm taulussa.

en osahintoja haukkunutkaan vaan sitä että vähemmällä työllä pääsee jollain toisella mallilla. Noi 500tkm vähilöå vaivoilla ajetut matkat ja jotkut 6 kulutukset kuulostaa kyllä melko utopistiselta kun noita on joutunut parsimaan kasaan ja ajamaankin. Ja tämä sama pätee noihin kaikkiin 90- luvun hyvinä pidettyihin vw malleihin.

Mutta hyviä ovat ajaa, sitä ei käy kieltäminen.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 huhtikuu, 2022, 16:04en osahintoja haukkunutkaan vaan sitä että vähemmällä työllä pääsee jollain toisella mallilla. Noi 500tkm vähilöå vaivoilla ajetut matkat ja jotkut 6 kulutukset kuulostaa kyllä melko utopistiselta kun noita on joutunut parsimaan kasaan ja ajamaankin. Ja tämä sama pätee noihin kaikkiin 90- luvun hyvinä pidettyihin vw malleihin.

Mutta hyviä ovat ajaa, sitä ei käy kieltäminen.
ei mulla tossa passatissa ollut vajaassa 100tkmmässä kun lämpöanturi, takalaakerit ja ahtoletku muistaakseni laittoa. Jakopää oli ostaessa tehty ja se ois ollut seuraavana.

Kutosella alkavat kulutukset ei ruiskutekniikalla uutta auringon alla olleet ysärillä.
Sinä vain

Anza

Puheena olleet pashatit alkaa olla harrasteikäsiä. +25v. Vanhoja. Ite pidän volkkaria parempana ku vaikka monia ranskalaisia. Noin yleisesti niiku.

Käytetyn auton ostaminen vaatii samanlaista asiantuntijuutta kuin mitä viineissä tarvii. Tietyt vuosimallit ja tietyt rypäleet pullossa on paljon arvostetumpia kuin toiset, vaikka oliskin lähellä toisiaan.

Mä ajauduin Skodan leiriin puolvahingossa yhen C70 Volvon vaihtokaupassa. Avo ei meinannu mennä millään kaupaks ja jollain yrittäjällä oli vm.2008, sillon uudehko vähän ajettu sokota vaihdossa. Siinä tutkiessa katoin vaan ettei oo dsg vaihteisto ja tsi moottoria. Skodalla pärjäs useemman vuoden ja 80tkm. Hommasin tilalle 2011vm samanlaisen dieselin.

Näillä polttoaineen hinnoilla kulutuslukemat ratkaisee. Keksin omasta mielestä helposti miellettävän tavan. Jos litrahinta on 2.2€/l niin jokaista ajettua sataa tonnia kohden yks litra maksaa 2200€. Siitä kun miettii et kympin kulutuksella satatonnia ajelua maksaa 22000€

Taas toisaalta uudehkon auton hinta tippuu sen 2-3t vuodessa. Joten uudella autolla menee sama 20-30 tonnia rahaa kymmenessä vuodessa pelkkään arvonalenemaan.

Paras käyttis mun mielestä onkin joku vanha mikä syö vähän. Jos kilsoja tulee paljon. Fabia fits the bill. Vaikka synkkä paska onkin.
Kun ajelee vanhalla autolla niin jää tuon arvonaleneman verran rahaa polttoaineeseen, eli nelisen kymppiä viikossa, jos korjaamiseen ei mee paljoa rahua.

Puoliso katteli XC60 Volvoja parisen vuotta sitten ja kauhisteli ku hinnat 12-15t€. "En saa tollasta ikinä" Nyt oli halvin 6999€.

Sähköautojen myötä käytettyjen markkina muuttuu päälaelleen. Huonoksi menneen akun myötä vanhalla autolla ei tee mitään.
Voihan se olla että joku alkaa valmistaa halvalla uusia akkuja vanhoihin autoihin, mutta väittäisin että auton käyttöikä on sen 10-12v ja thats it.

Joten passatit pitäis keräillä talteen vielä kun niitä on. Kulutuslukemista välittämättä. Ajelee sit vaikka vähemmän.



kuutio

Lainaus käyttäjältä: Anza - 29 huhtikuu, 2022, 16:20Puheena olleet pashatit alkaa olla harrasteikäsiä. +25v. Vanhoja. Ite pidän volkkaria parempana ku vaikka monia ranskalaisia. Noin yleisesti niiku.

Käytetyn auton ostaminen vaatii samanlaista asiantuntijuutta kuin mitä viineissä tarvii. Tietyt vuosimallit ja tietyt rypäleet pullossa on paljon arvostetumpia kuin toiset, vaikka oliskin lähellä toisiaan.

Mä ajauduin Skodan leiriin puolvahingossa yhen C70 Volvon vaihtokaupassa. Avo ei meinannu mennä millään kaupaks ja jollain yrittäjällä oli vm.2008, sillon uudehko vähän ajettu sokota vaihdossa. Siinä tutkiessa katoin vaan ettei oo dsg vaihteisto ja tsi moottoria. Skodalla pärjäs useemman vuoden ja 80tkm. Hommasin tilalle 2011vm samanlaisen dieselin.

Näillä polttoaineen hinnoilla kulutuslukemat ratkaisee. Keksin omasta mielestä helposti miellettävän tavan. Jos litrahinta on 2.2€/l niin jokaista ajettua sataa tonnia kohden yks litra maksaa 2200€. Siitä kun miettii et kympin kulutuksella satatonnia ajelua maksaa 22000€

Taas toisaalta uudehkon auton hinta tippuu sen 2-3t vuodessa. Joten uudella autolla menee sama 20-30 tonnia rahaa kymmenessä vuodessa pelkkään arvonalenemaan.

Paras käyttis mun mielestä onkin joku vanha mikä syö vähän. Jos kilsoja tulee paljon. Fabia fits the bill. Vaikka synkkä paska onkin.
Kun ajelee vanhalla autolla niin jää tuon arvonaleneman verran rahaa polttoaineeseen, eli nelisen kymppiä viikossa, jos korjaamiseen ei mee paljoa rahua.

Puoliso katteli XC60 Volvoja parisen vuotta sitten ja kauhisteli ku hinnat 12-15t€. "En saa tollasta ikinä" Nyt oli halvin 6999€.

Sähköautojen myötä käytettyjen markkina muuttuu päälaelleen. Huonoksi menneen akun myötä vanhalla autolla ei tee mitään.
Voihan se olla että joku alkaa valmistaa halvalla uusia akkuja vanhoihin autoihin, mutta väittäisin että auton käyttöikä on sen 10-12v ja thats it.

Joten passatit pitäis keräillä talteen vielä kun niitä on. Kulutuslukemista välittämättä. Ajelee sit vaikka vähemmän.




Mä nyt mietin noita käyttispulkka juttuja aika samalla lailla.
Olosuhteiden pakosta oli firmalla uudenkarhee, kalliimpi paku. Vuoden vanhasta esittelyautosta tein sillon kaupat ja olihan se arvo tippunu hyvin jo ekassa vuodessa.

Mutta pakko merkkihuollattaa, täydet kaskot jne.
4-vuotiaana tehtaan takuu loppu enkä arvannu/halunnu paljon pitempään pitää.

Vaikka noita mun tonnin pommi-osaston anjoviksia aina naureskellaan koska tuntuu ettei monella miehellä riitä itsetunto noihin, niin edelleen jankutan että jos kokonaiskuluja, huolettomuutta jne katotaan niin parhaiten ja halvimmalla noi on pelannu.

Kun mun ei tartte naapurille eikä kellekään muullekaan todistella/elvistellä kulkupelillä yhtään mtn.
Vanhat volvot ja mersut oli hyviä, sitten niitten laatu romahti.
On tojokin toki huonontunu.

Vaan nyt esim t25 aveja mitä meillä on noi niin niittenkin hinnat on vähän noussu, vaikka nekin kokoajan vanhettuu, kun nykyään ne kelpaa savannillekin. Kyllä keeneritki ymmärtää hyvän päälle!
All work and no play makes Jack a dull boy.

Anza

Visiteerasin Nigeriassa sen vanhassa pääkaupungissa Lagosissa joskus 2011. Periaatteessa koko autokalusto oli käytettynä maahantuotua. Tojotaa ja volkkaria pääosin. Mersuissa ja bemareissa ei kuulemma vaihteistot kestä. Nauratti kun yhden hiacen takalasissa oli Sinisalo:n tarra. Eikös se oo joku motocross pulju suomessa.

Sit taas toiseen Afrikan maahan on viety vanhat w123 mersut ja rellut.

Tarpeeks kun on samaa merkkiä ja mallia niin huonommat jää varaosiksi. Savannilla ei oo motonettiä niin tiheessä kun meillä.

Kyrpov

Muumipassattejakin btw aika paljon afrikkaan roudattiin. Ehkä keenereille ne ei ole niin monimutkaisia kun sössölle  :))
Sinä vain

Anza

Oli siellä toisaalta kalliita ja hienojakin autoja. Vauraus ei jakaudu samalla tapaa viivottimella kun meillä. Jos siellä on jollain rahoa, niin sitä saattaa olla sit ihan törkeesti.

Ties vaikka joutuu sieltä tuomaan takasin päin käytettyä korollaa ja golffia. Jos sähköautot osottautuu fiaskoksi

-kk-

JEEP on hyvä käyttis 8) . Harrasteeksi en suosittele :P

Chevyman

Lainaus käyttäjältä: Anza - 30 huhtikuu, 2022, 09:09Visiteerasin Nigeriassa sen vanhassa pääkaupungissa Lagosissa joskus 2011. Periaatteessa koko autokalusto oli käytettynä maahantuotua. Tojotaa ja volkkaria pääosin. Mersuissa ja bemareissa ei kuulemma vaihteistot kestä. Nauratti kun yhden hiacen takalasissa oli Sinisalo:n tarra. Eikös se oo joku motocross pulju suomessa.

Sit taas toiseen Afrikan maahan on viety vanhat w123 mersut ja rellut.

Tarpeeks kun on samaa merkkiä ja mallia niin huonommat jää varaosiksi. Savannilla ei oo motonettiä niin tiheessä kun meillä.
Tänään viimeksi näin rekan, jossa matkasi kaksi kerrosta vanhempia Toyotia. Ainakin 90-luvun alun Hiacea ja Corollaa ja jotain muutakin. Meni niin nopeasti ohi, ettei tullut tarkemmin katottua. Sanoinkin kuskille, että varmaan Afrikkaan matkalla.