09 elokuu, 2020, 17:33

Uutiset:


Korin äänieristys

Aloittaja Pulttirengas, 26 tammikuu, 2020, 14:59

« edellinen - seuraava »

68corvette

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 02 helmikuu, 2020, 20:10ja jos lämpöä haluaisit oikeesti rajottaa kabiiniin..

Itse asensin sivuputket  ;D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 68corvette - 02 helmikuu, 2020, 12:49Kännykälle saa desibeli mittaus ohjelmia ilmaiseksi, tai ebaysta virallisempia noin 15€, jos kiinnostaa mitata tuleeko muutosta.
Känny softa näytti aika paljon yläkanttiin, mutta erot sai mitattua.
Absoluuttiarvoja tollasella tuskin saa millään opilla, mutta juuri tuollain suhteellisena varmaan toimiikin.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NorthElite - 02 helmikuu, 2020, 20:35Korkeat äänet tapetaan pehmeillä materiaaleilla.
Ja matalat painavilla.
En varmasti oo.

Pulttirengas

Menihän sitä butyylimattoa ihan perkeleesti, ostin ekaksi pari neliöö ja piti hakea vielä 4,5 neliön paketti josta jäi pari levyä ylimääräistä. Ilman sitä motonetin asennusrullaa ja kuumailmapuhallinta ei olisi tullut valmista, aivan hirvee homma hieroa noi tonne paikalleen (ulkona, +5 ja tuuli), hinkkasin kaikki ilmakuplat pois tarkasti niin ehkä se vei aikaa ja talousnerona käytin kaikki pienimmätkin jämäpalat. :+1:  Hieman väheni kumina, pieni ero. Hattuhylly oli ennen kova rämisemään moottorijarrutuksessa, nyt parempi. Radioo pystyy kuuntelemaan vielä 80km/h vauhdissa. Nyt kuuluu vaan rengasmelu, venttiilien säksätys sekä kaikki mittariston rahinat ja tuulensuhinat entistä häiritsevämpinä.  :) Laitoin lisää mattoa kuvien oton jälkeen. Alkuperäinen sisustus säilytetään niin ei tule enempää muutoksia, kuulokkeet päässä pidemmät reissut jos siltä tuntuu. Mitään vettä kerääviä eristeitä en laita mattojen alle kun tuo ei ole tiivis ja kesät on lyhyitä ja märkiä...









Kohtuuttomat portaat vievät viisauden vintille.

NonSenCe

hyvältä näyttää.

varmasti on hiljaisempi tuon vaimennuksen lisäämisen jälkeen. lisäsitkö vielä tulipeltiinkin mattoa kuvien jälkeen? ja bensatankin päälle laittaisin ehkä myös pari palaa mattoa kun on noin kivasti näkyvissä.. sekin on sellanen sopiva kaikukammio pinta joka voi alkaa kumista.

ja niinhän se menee.. tietyt taajuudet vaimenee ja auto hiljenee, mutta toiset äänet sitten vain tulee esiin korostuneempana (usein ne korkeammat taajuudet). siksi pelkkä butyylimatto ei riitäkkään kaiken vaimentamiseen.

parista tarvittavasta paketista kai ittekin puhuin tuota halvempaa kicx mattoa tarjotessani (3m2 per paketti eli 6m2 koko auton vaimentamiseen.) yksi saattaisi juuri riittäää jos ei ihan kaikkia paikkoja vaimentele vaan lisäilisi palasia sinne sun tänne harkittuihin paikkoihin.
-making sense is NOT my priority-

Pulttirengas

Tankin päälle, takaluukkuun, varapyöräkoteloon, takapenkin alle ja kylkiin laitoin lisää. Tulipeltiin en laittanu enempää kuin mitä kuvissa näkyy, siellä on vaahtomuovieristettä jonkin verran verhoilun alla apukuskin puolella. Sitkun joskus...  :P eihän uusissakaan autoissa ole kuin pari pientä ohutta lätkäisty strategisiin paikkoihin. Vie aikaa ihan pirusti asentaa noi ja sehän näkyy auton hinnassa.
Kohtuuttomat portaat vievät viisauden vintille.

NonSenCe

uusissa autoissa yritetään rakenteilla ja suunniteluilla muokata sitä autoa mahdollisimman hiljaiseksi, ja se missä ei onnistuta yritetään mahdollisimman pienellä lisävaimennuksella oikaista ongelmaa pois riittävän hyvin ja erittäin halvalla. pennin venytys tärkeintä. eli pienillä extra lisäyksillä nekin paranisivat selvästi. mutta vanhoilla käyttöautoluokan rohjakkeilla ei sellasia pikkuasioita vielä paljoa toivottukaan kuten hiljainen, ne vaatimukset ja vertailukohdat aikalaisiin riitti hyvin, kunhan ei ole ainakaan äännekkäämpi kuin kilpailija. :D nykyään sellanen mikä silloin oli riittävän hiljainen onkin hirvee metelin pitäjä. vertailukohdat kun on erilaiset.

mutta jos ei kerralla asenna kaikkia voi olla ettei koskaan niitä loppuja viitti asentaakaan. "teen sen sitten joskus myöhemmin" ja kun se myöhemmin tulisi eteen muistaa kuinka iso homma siitä oli purkaa kaikki pois ja asentaa takasin, se helposti jää tekemättä. :D

mäkin oon muutaman vuoden ajan ajatellut "sitten myöhemmin" vaimentaa ovet ja takaluukun. ei muuten oo ollu yhtään kiire. ;)
-making sense is NOT my priority-

Pulttirengas

Nyt se joskus koitti, tulipeltiin ja etulokareihin lisäsin mattoa, ehkä snadisti parani. Pieni pala jäi eli yli 6 neliötä mahtui pieneen autoon. Kännykän db mittari valehteli että 76db 80 vauhis ja 80db 100 km/h. Pitäs olla hiljaisempi kuin tehtaan jäljiltä.
Kohtuuttomat portaat vievät viisauden vintille.