Fargo

Aloittaja Dart 67, 26 tammikuu, 2020, 18:44

« edellinen - seuraava »

Dart 67

Tollanen puolustusvoimien vanha nelivetoinen pickup Fargo hankittiin kaverin kanssa kimppaprojektiksi. Autosta ei vielä ole paljon tietoa, paitsi että 318 motilla on ja kahdeksan pulttisilla akseleilla. Mikähän on pulttijako ja onko tietoa käykö jotkut uudemman Ramin vanteet tuohon? Muutenkin kaikki tieto kiinnostaa ja onko jotain hyviä nettisivuja mistä lähteä opiskelemaan aihetta.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

HendriXXX

Millanen Fargo? Mulla oli kimpparojektina kans joku vuos takaperin olikohan se ny -71(?) D500:n paloauto..
Melkoista salapoliisityötä oli osien metsästäminen siihen. Ei auttanu ku purkaa ensin ja katella niistä vanhoista osista osanumerot ja sitte Rockautosta niiden mukaan katella osat, sieltä ne sitten kuitenki löyty ku aikansa etti. 318 ryppis siellä meillä oli koneena..

Dart 67

Ei ole vielä papereita, eikä ole autoa haettu, siinä on pari muuttujaa matkassa...

Kuitenkin se on niinkuin Dodge D-series pickup, veikkaus että seitkytluvun loppupuolta.

Se on aika korkea alustainen ja sillä uudemmalla LA318 koneella.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

HendriXXX

Ok. Laitahan kuvia sitten ku saatte sen tontille.  ;)

6PPC

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 26 tammikuu, 2020, 18:44Tollanen puolustusvoimien vanha nelivetoinen pickup Fargo hankittiin kaverin kanssa kimppaprojektiksi. Autosta ei vielä ole paljon tietoa, paitsi että 318 motilla on ja kahdeksan pulttisilla akseleilla. Mikähän on pulttijako ja onko tietoa käykö jotkut uudemman Ramin vanteet tuohon? Muutenkin kaikki tieto kiinnostaa ja onko jotain hyviä nettisivuja mistä lähteä opiskelemaan aihetta.
pulttijako on 8x165 ja voi olla 16.5 "korkea vanne.  ramchargercentral.com nettisivut on hyvät noiden kanssa. 4- vedot  on tyypiltään W-alkuisia

Dart 67

Tuota pulttijakoa googlettelin, mutta halusin varmistusta. Niin mites se sopivuus noista uudemmista Rameista ym. onko eroja esim. keskireiässä? Tossa tuli mukaan irtovanteet jotka ovat juurikin 16,5" ja alla on jotkut 16" tarvikevanteet.

Sen verran selvis että on kuorma-autoksi rekisteröity ja vm. 1977

Pitää tutustua tuohon sivustoon ajan kanssa, yritin hätäseen tulkita vin koodia, siinä kuitenkaan onnistumatta...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Fargo

Mulla on tommonen ollut jo 20 vuotta. 1976 ja malli on W200, neliveto ja singlepyörät takana. Tekniikka 318+727 ja Dana 60 akseli ainakin edessä, takana voi olla isompikin.

On tullu aika tutuksi tuo laite eli saatan pystyä ehkä auttamaan jos jokin pulma tulee

Dart 67

No joo olen yhä niin tumpelo,etten oikein löydä netistä mitään paikkaa missä olis selkeesti kerrottu mitä noi merkinnät tarkottaa esim. toi W200. Toi W on neliveto mut sitten tuo numero niin onko se kantavuuteen liittyvä. Mulla on nyt trafista printatut tiedot autosta, mutta siinä ei lue tota mallia, vaan ainoastaan Fargo kuorma-auto. Valmistenumero alkaa W24BE...yhteensä 13 merkkiä. Jossain vin-dekoderissa piti laittaa 17 merkkiä, ei vaan tajuu...
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 01 helmikuu, 2020, 20:51No joo olen yhä niin tumpelo,etten oikein löydä netistä mitään paikkaa missä olis selkeesti kerrottu mitä noi merkinnät tarkottaa esim. toi W200. Toi W on neliveto mut sitten tuo numero niin onko se kantavuuteen liittyvä. Mulla on nyt trafista printatut tiedot autosta, mutta siinä ei lue tota mallia, vaan ainoastaan Fargo kuorma-auto. Valmistenumero alkaa W24BE...yhteensä 13 merkkiä. Jossain vin-dekoderissa piti laittaa 17 merkkiä, ei vaan tajuu...
Tuo 17-merkkinen VIN tuli ainakin GM:llä vasta 1981 käyttöön. Tuskin muillakaan aiemmin.
Tyhmemmät dekooderit ei vaan ymmärrä sitä vanhempaa. Koodi on avattava valmistajan omilla tiedoilla.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Dart 67

Dodge talk sivustolta löysin selkeän vin koodauksen.

Eli on siis 200series 3/4 ton malliltaan, sen kertoo toinen merkki vin numerossa

ja kolmas merkki kertoo että on korkea malli alunperin

EDIT. niin tai en tiedä onko sittenkin varustetaso toi kolmas merkki low-line/hi-line?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Dart 67

Kysymys nimimerkki Fargolle olis, että onko tuo jatkuva nelivetoinen vai saako kepistä kaksvetoiseksi ja onko siinä hidas/nopea alue?

Auto vielä hakematta ja voi mennä pitkäänkin kun on niin pehmeää siellä pihalla ja pakkasista ei oikein tietoakaan, ja sit taas kuitenkin keväälläkin pitkään märkää...

Niin ja sitten että pystyisiköhän tuon muutoskatsastaan pakettiautoksi?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Fargo

Jatkuva neliveto, jakiksen kepissä on keskellä vapaa, siitä eteen päin HI ja HI-Lock, keskeltä taakse LO ja LO-Lock.

Keskitasauspyörästö menee siis lukkoon tuossa Lock-asennossa

Dart 67

Kiitos tiedosta.

Mites sitten lie kun kaveri sanoi hänellä olleessa w150 mallissa, että sai kepistä kaksivetoiseksi, onkohan niissä sitten erilainen jakolaatikko tai jotain?
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Fargo

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 13 helmikuu, 2020, 17:57Kiitos tiedosta.

Mites sitten lie kun kaveri sanoi hänellä olleessa w150 mallissa, että sai kepistä kaksivetoiseksi, onkohan niissä sitten erilainen jakolaatikko tai jotain?
Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 13 helmikuu, 2020, 17:57Kiitos tiedosta.

Mites sitten lie kun kaveri sanoi hänellä olleessa w150 mallissa, että sai kepistä kaksivetoiseksi, onkohan niissä sitten erilainen jakolaatikko tai jotain?

Nuo kasipulttiakseliset aina NP205 jakiksella ja niitäkin on muuten erilaisia. 60-lukuiset oli takavetomahdollisuudella mutta en ole tätä ikäluokkaa olevia kaksisataisia tavannut kuin jatkuvanelivetoisina.

W150 on kevyempi ja on eri systeemit. Ramchargerit mitkä on kans pikkualustalla on usein myös jatkuvalla nelivedolla. Picuppeja olen itsekin tavannut takavetomahdollisuudella.

Siitähän se kiinni on että millaisena tilattu uutena.

Dart 67

No nyt saatiin kumminkin helmi (tai helmet toi toinen on D150 adventurer club cab) haettua, kun kaveri tuli auttamaan traktorin kanssa, muuten ei olis onnistunut.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!