Vw Iltis

Aloittaja Smirkelimies, 06 kesäkuu, 2022, 13:52

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies



Olis pitäny aikaa sitten tilata oikeaa maalia. Amazonin kautta löyty tuommosta Ral 6031 mattaa maalia edullisesti 5 purkin setti.

On pohjissa vähä röpelöä mut ei niitä matasta hoksaa jos ei oikein katsomalla katso.

Mukava ku ei tarvi tehdä jälkikäteen mitään hiontamattausta tms kikkailua.

Toyopet

Tuosta matasta tuli mieleen, että gpl-s epoksilla sävytettynä saisi kanssa matan. Ja vielä mattaantuu/liituntuu itsekseen auringonvalossa.  ::)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 elokuu, 2024, 17:05Tuosta matasta tuli mieleen, että gpl-s epoksilla sävytettynä saisi kanssa matan. Ja vielä mattaantuu/liituntuu itsekseen auringonvalossa.  ::)
Vaihtaa myös väriään, joten ei siinä mielessä kovin hyvä.
En varmasti oo.

LPR

Onko Normadur 65 liian kiiltävä?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Smirkelimies

Onkohan -80 -luvun armeijamaali ollu 1-komponenttista. Luulis että olisi valittu mahdollisimman halpa vaihtoehto ajoneuvoon jonka tekninen käyttöikä on suunniteltu olevan enintään viitisen vuotta? Pieniä lohkeemia jos tulee, on kilimaalilla helppo korjata.

Venehommissa on ollu epoksimaaleja käytössä. Niiden hyvänä säilyttäminen on hieman hankalaa, teollisuusmaalien myyntipakkaukset on aika isoja yleensä ja kertatarve melko pieni. Muuten kyllä lujia, hyviä maaleja. Pohjaan olen epoksia laitellutkin hieman.

Masinisti- traktorimiehet näyttäis käyttävän Normaduria, melko edullista taitaa olla.

JUY40

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 08 elokuu, 2024, 08:20Onkohan -80 -luvun armeijamaali ollu 1-komponenttista. Luulis että olisi valittu mahdollisimman halpa vaihtoehto ajoneuvoon jonka tekninen käyttöikä on suunniteltu olevan enintään viitisen vuotta? Pieniä lohkeemia jos tulee, on kilimaalilla helppo korjata.

Venehommissa on ollu epoksimaaleja käytössä. Niiden hyvänä säilyttäminen on hieman hankalaa, teollisuusmaalien myyntipakkaukset on aika isoja yleensä ja kertatarve melko pieni. Muuten kyllä lujia, hyviä maaleja. Pohjaan olen epoksia laitellutkin hieman.

Masinisti- traktorimiehet näyttäis käyttävän Normaduria, melko edullista taitaa olla.

Miun muistin mukaan armeijan kenttävihreä oli ihan 1k maali, ainakin reilu 20 vuotta sitten sitä suoraan vanhasta peltisankosta sutilla Sisun kylkeen vedeltiin. :thinking:
Kimmo-kenttävihreä, oli muistaakseni värikoodi pytyn kyljessä. ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 08 elokuu, 2024, 08:32Miun muistin mukaan armeijan kenttävihreä oli ihan 1k maali, ainakin reilu 20 vuotta sitten sitä suoraan vanhasta peltisankosta sutilla Sisun kylkeen vedeltiin. :thinking:
Kimmo-kenttävihreä, oli muistaakseni värikoodi pytyn kyljessä. ;D
Traksterien peräkärryjä sai pensselöidä muutamia paikallaolovkloppujen aikana.

Järkkäsivät mielekästä tekemistä meille luttakumeille kun ei ajoa useinkaan ollut.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LPR

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 08 elokuu, 2024, 08:20Onkohan -80 -luvun armeijamaali ollu 1-komponenttista. Luulis että olisi valittu mahdollisimman halpa vaihtoehto ajoneuvoon jonka tekninen käyttöikä on suunniteltu olevan enintään viitisen vuotta? Pieniä lohkeemia jos tulee, on kilimaalilla helppo korjata.

Venehommissa on ollu epoksimaaleja käytössä. Niiden hyvänä säilyttäminen on hieman hankalaa, teollisuusmaalien myyntipakkaukset on aika isoja yleensä ja kertatarve melko pieni. Muuten kyllä lujia, hyviä maaleja. Pohjaan olen epoksia laitellutkin hieman.

Masinisti- traktorimiehet näyttäis käyttävän Normaduria, melko edullista taitaa olla.
Normadur on uretaanimaali, ei liituunnu niin kuin epoxi. Hiton helppo maalata, 65 on ehkä puolimatta, voi olla liian kiiltävä Iltikseen ja se  kiiltäväpintainen 90 on melkoisen kiiltäväkin. Jeepin varmaan maalaan sillä, jos ylipäätään maalaan sen. Eikä tarvii isoja satseja ostaa, saa ihan litraisenakin halutessaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Smirkelimies



Käväsin kruisinkissa ja kyllä kannatti. Änkesin T-hotin omistajan juttusille niin innokkaana että pääsin kyytiinkin.

Tuo on Suomi-auto T Ford. Kone 267 chevy, runko boksattu. Auto vielä viimeistelyvaiheessa tai valmis, iha oman maun mukaan.

Yllättävän hyvä ajoasento kun on tilttiratti. Sivuputkissa mahtava jytke. Hyvin toimiva kokonaisuus ja jämy alusta.

On myynnissä. Katsastettu!

Ajoin Iltiksen rinnalle jotta näkee meniskö Ford samaan talliin. Hyvin mahtuis  ;D

Olipahan elämän tähtihetkiä kun rodiajelulle pääsi!

Smirkelimies



Toinen kuva missä näkyy keulaa paremmin. Olen iha pihalla mikä on sallittua ja mikä ei.

Volvon levyjarrut, poikittainen lehtijousi. Ja chevyn sb?? Ja katastettu??

Huoltokohteet on tommosessa mahtavasti esillä. Vanerilattia ja peltiamme ympärillä. Jopa minä saattasin osata ylläpitää.

Smirkelimies



Maalauksia olen vielä parannellu.

Sitte kahtelin että vois vaihtaa moottoriin öljyt. Vanhempiin koneisiin kai ei suositella täyssynteettisiä öljyjä koska tulee ehkä tiivisteiden läpi ulos???

Oli miten oli, pistin puolisynteettistä Mobilin 10w-40 ja uuden suodattimen.

Näppärä tommonen öljyimuri, alipaine pönttöön ni voi imaista vaikka öljytikun putken kautta vanhan öljyn pois. Ei tarttenu rassata pohjapanssaria pois.

Suodatin on helposti esillä ja sai Puuilosta. Onneks on helppohuoltoinen vehjes.

Meinaa vaan harrasteluaika olla vähenpämä kun eukolla on jotain omituisia tätivaivoja. Joutuu hääräämään kotihommeloita. Ehkä avaan eukosta rojektitopikin niin saatte seurata mitä roppeja siihen kokeillaan.




Valde

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 01 syyskuu, 2024, 16:10Ehkä avaan eukosta rojektitopikin niin saatte seurata mitä roppeja siihen kokeillaan.
Tänään oli vuorossa vuotavan perän rassuu ja roikkumaan päässeiden puskureiden ihmettelyä...
Takavetopihtaaja

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 17 elokuu, 2024, 10:42

Toinen kuva missä näkyy keulaa paremmin. Olen iha pihalla mikä on sallittua ja mikä ei.

Volvon levyjarrut, poikittainen lehtijousi. Ja chevyn sb?? Ja katastettu??

Huoltokohteet on tommosessa mahtavasti esillä. Vanerilattia ja peltiamme ympärillä. Jopa minä saattasin osata ylläpitää.
Palataan vielä tähän, chevyn 267 120hv/89kW SAE net eli 108hv/80kW.
Milloin lie muutettu tuolle? Poikkeuslupa?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 syyskuu, 2024, 13:49Palataan vielä tähän, chevyn 267 120hv/89kW SAE net eli 108hv/80kW.
Milloin lie muutettu tuolle? Poikkeuslupa?


Muistaakseni omistaja sanoi että lupa oli kymmenisen vuotta vanha.