350 dieselistä 350 bensaksi-sähköhelvetti

Aloittaja Rusty, 23 syyskuu, 2022, 14:25

« edellinen - seuraava »

Rusty

Eli potilaana 1980 C10 Scottsdale, joka on alunperin 350 diesel ja nyt samankokoisella bensakoneella.

Johtoa on yllättävän paljon, osa varmastikin turhia.

Lähinnä nyt pitäisi saada koneen sähköt tehdyksi eli akku-laturi-startti-jakaja-virtalukko.

Löytyy Haynesin opus, mutta se käsittelee vain bensamalleja, ja nähtävästi dieselin johtojen värit ei mene aivan yks yhteen bensan ja dieselin kesken.

Jelppiä kaivataan, ja vielä rautalangasta väännettynä.  :thinking:


Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

D-Oldsin vaihtuminen B-Oldsiin ei aiheuttanu oikeen isommin mitään ihmeellistä, turhia sähköjä ei juuri ole ku hehkuihin. Niistäkin valtaosa koneen sarjassa.
Ruiskupumpulta paksun pinkin voi laittaa suoraan hei-jakajalle virtajohdoksi, mutta siinäkin on mallikohtainen ongelma, jotkut ei sen jälkeen sammu avaimesta. Vaatii diodin lisäämisen laturivalon johtoon. Muistaakseni.
En varmasti oo.

Rusty

Tuota pinkkiä koitettiinkin etsiä siinä onnistumatta.  :(
Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 23 syyskuu, 2022, 16:07Tuota pinkkiä koitettiinkin etsiä siinä onnistumatta.  :(
:o
Eikös se tuossa kuvassa jarruputkissa roiku?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Rusty

On tossa puolentusinaa pinkkiä piuhaa kun tulee konehuoneeseen..  :oushit: Vaan mikä niistä?

Ja onko tietoa mikä tämä kikkula on?

Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Vasemmassa reunassa on 3 paksumpaa johtoa, niistä keskimmäinen on vaaleanpunainen.

Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 23 syyskuu, 2022, 16:30On tossa puolentusinaa pinkkiä piuhaa kun tulee konehuoneeseen..  :oushit: Vaan mikä niistä?

Ja onko tietoa mikä tämä kikkula on?


Alipainekytkimiä ovat. Saattaneet liittyä lukkoturbaaniin tai saastejuttuihin.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 23 syyskuu, 2022, 16:32Vasemmassa reunassa on 3 paksumpaa johtoa, niistä keskimmäinen on vaaleanpunainen.


Kuva voi vääristää värejä, mutta minusta sopivan sävynen kurvaa ylimmäksi oikeessa laidassa.
En varmasti oo.

Harri S

Ota paksuista johdoista käyttöön jakajalle se jonka virrat kytkeytyy ja katkeaa virtalukosta (virrat myös starttiasennossa). Mittaa virtakynällä tai yleismittarilla.
Öp- ja lämpötila-anturit sama kuin dieselissä, samoin startin- ja laturinpiuhat.
Muut mitä jää, eikä voi irroittaa, siistille kiepille sopivaan paikkaan.
Päätoiminen harrastaja

Rusty

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 23 syyskuu, 2022, 18:08Kuva voi vääristää värejä, mutta minusta sopivan sävynen kurvaa ylimmäksi oikeessa laidassa.

Se menee pyyhkijöiden moottorille.
Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

En varmasti oo.

Rusty

Ja näiden funktio kiinnostaisi myös.  :thinking:

Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 24 syyskuu, 2022, 11:52Ja näiden funktio kiinnostaisi myös.  :thinking:


Minkäs ikänen se dieselinä on ollu? Kun ei 5.7 aikana kauheesti releitä ollu minusta.

Jos ilmastoitu malli, niin yks rele on varmaan nopeimmalle lämppärin puhaltimen asennolle.
En varmasti oo.

Rusty

1980 on tosiaan vuosimalli ja ei oo ilmastointia koskaan ollut.
Ah, ahtaita aikoja.