Saabel Garage: #FinnTyphoon

Aloittaja Keme, 27 helmikuu, 2023, 13:54

« edellinen - seuraava »

Keme

Noin vaa. Sit tarviski pyöränkulmien säädön, vähä ajelemista ja sen jälkee vois pyörähtää dynossa katselee säädöt kondikseen.


Keme

Hetki tos tuli ihmeteltyä moottorinlämpöjä. Kaupungissa suht nätisti 90c, mut maantiellä tippu sit johonki 73c korville. Tänään tuli otettua termarikotelo auki ja todettua ettei siellä oo ketään kotona. 91c termari reikään ja ny lämmöt pysyy maantiellä 87c korvilla ja muuten sit tos 91 tietämillä. Kivan helppo korjaus.


Keme

Tuli poikettua Historic Grand Racessa jonkinmoisen tauon jälkeen. Varsin jees tapahtuma.

https://www.youtube.com/watch?v=K0gWU1cC2jw


Keme

Todistettavasti tuli käytyä Ahvenistolla  ;D


Keme

Nojoo, tulihan sillä kuukauden verran ajettua kaikki ajot. Lepposa peli. Sit vaihdoin öljyt ja öljyjen mukana tuli astian pohjalle jotain harmaata materiaa, laakeriglitteriä ja sit vähä jotai vesikuplan näkösiä juttuja. IGstoryssä o klippi vaskoolin tutkimisesta. Sit tippu yhtäkkiä tyhjäkäyntikierrokset noin 200rpm. Jännä nähä mitä sieltä moottorin sisältä ny sit o rikki. Joku laakeri siellä varmaan o ainakin paskana. Alunperin meinasin alottaa talvikauden jonkun muun projektin parissa, mut saa ny sit nähä kerkeekö talvella tekee mitää muuta. Vielä ku tähä löytäis ilmastoinnin osat ja vaihtais turbon, ni ois iha kiva.

Keme

Tallissa taas ja sentään ajamalla. Moottorissa on ainakin jotain laakerivammaa ja mitälie bonusta. Selvitetään ja korjataan. Toimintasuunnitelma on korjata moottori, asentaa isompi turbo ja lisätä konehuoneeseen takaisin poistetut ilmastoinnin osat. Kyl täl ens kesänä taas ajetaan.


samulis

Mites ku Volvo on lähdössä kuikkaan ni minkäs keulalle LS päätyy?
Mielenkiinnosta kyselen, auto tarvitsee LSx, laatikon, kytkimen ja ECUn. Millä kytkimellä toi on ollu SRE 765?

Keme

Katellaan ny, hyllyn alle toi tekniikka tuolta varmaan päätyy. Odottelemaan jotain mikä sit voi tarvita kokonaisen tekniikkapaketin. SRE765 tos on juu ollu.

Keme

Talven askartelujen aloittelua.


Keme

Ei uskaltanut olla irtoamatta. Seuraavaksi sit pata muttereiksi.


Keme

Ei sit löytynytkään mitään sopivaa dampperin ulosvedintä tallista, joten ihan kokonaan ei saanut tänään moottoria muttereiksi. Noooo, viikonloppuna sit.


Pertti K

Löytykö vika? Jos muuten kävelee jossain vastaan SyTy tekniikka myynnissä, tai ainakin moottori, niin saa vinkata. Voisin ostaa varalle.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Keme

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 lokakuu, 2024, 07:04Löytykö vika?
Vielä ei löytyny. Saa nähä löytyykö, kun saa kampuran ja nokan irti lohkosta.

Keme

Jaaha, ei kai tos sit mitää ollu. Kaikki laakerit oli kuluneita ja naarmuilla, mut ehjiä. Päittäisen laakerit oli oudosti kulunu sekä moottorin että askin puolelta, mut niin tummaa kuparia ettei se oo kyl just ny kulunu yhtään. Oliskohan joku aiempi asentaja jättäny vanhan päittäisen paikoilleen. Öljypohjan pohjalla oli melkonen metallitatina ja varmasti jonkun aiemman asentajan jäämistöä. Ei kai siin sit muuta, ku putsaus ja nippuun.


Keme

Pari kuvaa päittäisestä. Ei tää ny ehkä näytä siltä, et se ois ny kulunu, mut huonon näkönen kuitenkin.


Nokka oli hieman huolestuttavan näköinen, kun siinä tuntui olevan tommoset flat spotit useammassakin nokassa. Just tossa kohtaa missä ois mekaanisen nokan välyksen kiinniajorampit, mut tässähän on rullanostajat. Vähä siin ja täs tarviskohan toi pistää vaihtoon kuitenkin.



Joku "virinokka" toi ehkä on, mutta luulen et Rockautosta tilattu 70$ "joku V6" nokka toimii ihan yhtä lailla. Ehkä tästäkin vois koittaa pyöritellä asteet ja mitata nostot, ni pääsis siinä kärryille et mikä tää oikein on.