70-80-luvun Suomi hot rodit ja muut rakennelmat

Aloittaja LPR, 06 huhtikuu, 2023, 00:33

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 17 helmikuu, 2024, 12:59Ei varsinaisesti hot rod, mutta 80-luvun rakennelma kuitenkin...
Eli Riikosen Simon maalaama Nefertiti Volovo.
Tää oli joskus ysärillä mikkelissäkin Taivalantin Kakella ajossa, siitä jäi penskana mieleen...

Viime viikolla bongasin tämän saman Volvon  ennen Valkealaa, lähellä Siekkelin sahan risteystä, jonkun maatilan pihalla seisomassa ilman lavaa.
Mistä lienee löytynyt, ihme että on säilynyt. :thinking:
Silloin kun tuo Nefertiti oli Taivalantilla, niin siinä oli kasettilaitteet lavalla ja kasettikärri. Sitä en muista oliko kärriä maalattu samoihin väreihin.

Kaken poika on saman ikäinen ja ihan hyviä kavereita oltiin. Nykyään taitaa asustaa Lapissa, niin ei kovin usein tule nähtyä. Pyhällä näin viimeksi jokunen vuosi sitten.

@JUY40 , saako tuon kuvan ja tiedon auton säilymisestä jakaa?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 17 helmikuu, 2024, 20:01Onko tuossa pyöränkaari samassa tasossa skirtin kanssa, vai löytyykö "huuli" kaaren takareunasta?  :thinking:   




Vähän sipistelyä nuo kaaret vaatii, ettei jää noin isoja lippoja näkyviin.
Sen verran lahkeet kuitenkin pussittaa, etten poist skirtsien käyttömahdollisuutta.. O:-)
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

JUY40


JUY40

Lainaus käyttäjältä: LPR - 18 helmikuu, 2024, 04:11Silloin kun tuo Nefertiti oli Taivalantilla, niin siinä oli kasettilaitteet lavalla ja kasettikärri. Sitä en muista oliko kärriä maalattu samoihin väreihin.

Kyllä siinä miusta oli tuo sama kahden laatikon kasettikärri Mikkelissä ollessaankin. :thinking:

LPR

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 18 helmikuu, 2024, 08:59Kyllä siinä miusta oli tuo sama kahden laatikon kasettikärri Mikkelissä ollessaankin. :thinking:
Minä muistelin, että vetivät normi yhden laatikon kärriä, vaalea oli väriltään, olisko ollut jonkun toisen auton perästä?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20


FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: MJF - 17 helmikuu, 2024, 18:52

Tämä se vaatii kanssa fenderit paikalleen, muuten on elämää suuremmat pyöränaukot takana

Tohon sopii erittäin hyvin.

Tässäkin on elämää suuremmat pyöränaukot, mutta noita ei pelastais edes fenderit:



Auto sinänsä hieno, mutta noi takapyöränaukot on kyllä totaalisen  :shitfan:  Jossain vastaavanikäisessä thunderbirdissä muistaakseni samanlaiset, siis aivan jäätävän rumat.
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 19 helmikuu, 2024, 15:56Tohon sopii erittäin hyvin.

Tässäkin on elämää suuremmat pyöränaukot, mutta noita ei pelastais edes fenderit:



Auto sinänsä hieno, mutta noi takapyöränaukot on kyllä totaalisen  :shitfan:  Jossain vastaavanikäisessä thunderbirdissä muistaakseni samanlaiset, siis aivan jäätävän rumat.
Nos nuo aukot olis ummessa, niin sinivalaskin näyttäisi kevyemmältä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

FuryIII 71

No sillä(kin) vähän meinasin ettei noita pelastais edes ne skirtsit.

Mutta aika hirveä ratkaisu on myös tuollaiset kaaret, mihin vaikuttais mahtuvan suunnilleen jalkapallo renkaan ja kaaren väliin.  :wc:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 19 helmikuu, 2024, 16:01Nos nuo aukot olis ummessa, niin sinivalaskin näyttäisi kevyemmältä.
No, 70-luvun Eldoradoissa on molempia ratkaisuja samassa korissa, siitä voi verrata sitä raskautta.
Vielä on eilinen jossain.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 19 helmikuu, 2024, 15:56Tohon sopii erittäin hyvin.

Tässäkin on elämää suuremmat pyöränaukot, mutta noita ei pelastais edes fenderit:



Auto sinänsä hieno, mutta noi takapyöränaukot on kyllä totaalisen  :shitfan:  Jossain vastaavanikäisessä thunderbirdissä muistaakseni samanlaiset, siis aivan jäätävän rumat.
Alustaa alemmas ja vannekokoa suuremmaksi, kyllä se siitä tasoittuu.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 helmikuu, 2024, 17:13Alustaa alemmas ja vannekokoa suuremmaksi, kyllä se siitä tasoittuu.
Tuollaseen madallus on liki välttämätön.. :o
Isommat vanteetkin olisi varmasti jees, muttei mitään bonk-kokoa kuitenkaan. :))
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Pertti K

Menee vähän otsikon aiheesta sivuun, mutta kyllä se kumminkin niin vaan on että paras on niinku tehtaalla on sen ajatelleet, sitä ei pidä ihmisen mennä muokkaamaan.

Olssista tuli joskus kokeiltua että miltä näyttää ilman skirtsejä ja jopa otettua kuvakin. Ei se nyt huono ole ilmankaan, mutta kun siitä heti näkee että siinä kuuluisi olla skirtsi niin pidin ne sitten aina paikoillaan. Jos lokasuojan reuna olisi muotoiltu nätimmin niin olisi voinut fiiliksen mukaan ajella palj... ilmankin.


vs.


Cädissä ne nyt ilman muuta kuuluu olla, ei tullut edes mieleen ajaa tai ottaa kuvaa ilman.



Impperialiin taas en niitä kaipaa vaikka vuotta vanhemmassa (ja taitaa olla myös vuotta uudemmassa) ne on. Toki se lokasuojan reuna on muotoiltu fiksusti, mutta on se jotenkin tyylikkäämpi muutenkin ilman. Tietysti silmä tottuu katselemaan sitä omaa ja kaikki muu näyttää rumemmalta (terveisiä vaimolle!).


vs.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Gary Grand

Oldsista en pysty sanomaan kumpi olisi parempi, ilman vai kanssa. Muista esimerkeistä olen ihan samaa mieltä.. :o
Cädi olis hirveä ilman, Impiin ei sovi huonostikaan. :shitfan:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 helmikuu, 2024, 17:13Alustaa alemmas ja vannekokoa suuremmaksi, kyllä se siitä tasoittuu.

No enpä tiedä.

Toi takalokarinkaari nousee melkein sivulasin tasolle, ni ite oon sitä mieltä että sitä sais ihan ekana madaltaa ja muotoilla esim. vaikka ton Pertin Imperialin tyyliin.

Tosin oon silleen vähän puolueellinen, että harvoin tykkään noista pyöreistä takakaarista muutenkaan. Mun mielestä parhaimmillaan just tommoinen ku Imperialissa. Valiantissakin samantyylinen, ja yleensä jos rengas jää vielä jonku verran "piiloon", ni aina parempi.

Valiantista tuli mieleen, ku nähny näitä missä takakaaret korvattu jollain ykkös-vai kakkoskopan golfin pyöreillä etu(?)kaarilla, ni jessus että silmät vuotaa verta, vaikka työnjälki sinänsä oiskin siistiä.  :shitfan:
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.