Milloin vanha jenkki on liian hieno ja kallis?

Aloittaja isalmela, 18 toukokuu, 2023, 06:10

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Se on näköjään tyyliin sopiva vaunu hommattava! Ei muuta kuin Yön Karavaanareihin jäsenanomusta väsäämään...
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Smirkelimies

Onneksi olkoon hankinnasta! Tommosta Oldsia ei olekaan ihan kovin paljoa näkynyt lehdissä tai tapahtumissa, tosi hieno malli ja värikin. Luin myynti-ilmotuksen, hyvin on auto säilynyt.

Minäkin ostin "valmiin" museoauton.  ::)  Pieni ostokrapula ja alkujärkytys tuttu tunne.  :P  Helposti hieno kokonaisuus hämärtyy kun jää harmittelemaan jotain pientä juttua.

samiralfey

Minulla taasen iskenyt vähän semmoinen nolous, mikä oikeastaan aina tulee kun myy autoa eli tuntuu, että se on liian huono tai kun joku paikka repsottaa yms. niin niitä sitten siinä selitellä ostajaehdokkaille että kun tämä nyt on vaan tämmöinen romu.
Pontiac, köyhille mutta ylpeille.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: samiralfey - 24 heinäkuu, 2023, 18:01Minulla taasen iskenyt vähän semmoinen nolous, mikä oikeastaan aina tulee kun myy autoa eli tuntuu, että se on liian huono tai kun joku paikka repsottaa yms. niin niitä sitten siinä selitellä ostajaehdokkaille että kun tämä nyt on vaan tämmöinen romu.
Huoli pois. Sun autosi hinta on noin puolet siitä "ihan priimasta". Siinä on hinta ja laatu kohdallaan. Tekemäsi ilmoitus on selkeä ja hyvä. Jos ei tuolla hinnalla mene, niin keväällä uudestaan 19900€ pyynnillä
Diesel on puhtaampi

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 25 heinäkuu, 2023, 06:40Huoli pois. Sun autosi hinta on noin puolet siitä "ihan priimasta". Siinä on hinta ja laatu kohdallaan. Tekemäsi ilmoitus on selkeä ja hyvä. Jos ei tuolla hinnalla mene, niin keväällä uudestaan 19900€ pyynnillä
Laittaa sitten keväällä ne tavanomaiset uhkaukset eli : "vaihtohinta eri, ei pakkomyynnissä, hinta nousee sitten kesällä jne." :).
Pontiac, köyhille mutta ylpeille.

sössö

Lainaus käyttäjältä: samiralfey - 25 heinäkuu, 2023, 09:30Laittaa sitten keväällä ne tavanomaiset uhkaukset eli : "vaihtohinta eri, ei pakkomyynnissä, hinta nousee sitten kesällä jne." :).

menee paaliin jos kukaan ei osta.

LPR

Sivuaa tätä aihetta osin. Joidenkin autojen hinnat pompsahtaa älyttömyyksiin, vaikka ne on joskus olleet tavan käyttiksiä ja muutaman satasen hintaisia, vaikka takaveto Escortit, tai xx02 Bemarit tai 70-luvun alun perus henkilömallin Alfat. Millä tätä voi ennustaa? V...tuttaa, kun möin penarin pois vuosituhannen vaihteessa 700 markalla, ja sen kuntoisena olis nyt ainakin kymppitonnin auto. Samoin isäukko möi 1750 Berlina Alfan joillain satasilla. Nykyään olen pyrkinyt, että ostais harrasteajokin loppuelämäksi, seisokoon sitten vaikka ajamatta tallissa ja jääköön perikunnan riesaksi. Olisi kuitenkin kiva, että lapsi kun myy isän romuja, niin tulisi edes hyvä mieli, että olipa ostanut tällaisen auton, mistä vähän saa taskurahaakin, eikä tarvii Keinäselle soittaa.

Millä osaisi tuon ennustaa? Itsellä tekis mieli Vetteä ja neloskoria saa ihan kohtuuhintaan, välillä jopa halvalla. Nouseeko niiden hinnat ikinä, vai onko tuomittu ikuisesti muutaman tonnin ritsoiksi?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Markok

Yleensä kaikki yrittää ajatella kannattavuudella, ei oman halun eikä kiinnostuksen mukaan, hommataan pappatunturi kupla ja kerrostalo kämppä Tampereelta että oletuksena arvo nousisi. Ei tokikaan tunska nyt enää mutta periaate.

Itse keräilee mikä itseä huvittaa ja kiinnostaa sekä asuu täydellisessä muuttotappio kunnassa, hauskaa ja tilaa on, perillisille voi jäädä rytöpaskaa isosti kouraan mutta, valinnat on valintoja.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 13 syyskuu, 2024, 01:24Sivuaa tätä aihetta osin. Joidenkin autojen hinnat pompsahtaa älyttömyyksiin, vaikka ne on joskus olleet tavan käyttiksiä ja muutaman satasen hintaisia, vaikka takaveto Escortit, tai xx02 Bemarit tai 70-luvun alun perus henkilömallin Alfat. Millä tätä voi ennustaa? V...tuttaa, kun möin penarin pois vuosituhannen vaihteessa 700 markalla, ja sen kuntoisena olis nyt ainakin kymppitonnin auto. Samoin isäukko möi 1750 Berlina Alfan joillain satasilla. Nykyään olen pyrkinyt, että ostais harrasteajokin loppuelämäksi, seisokoon sitten vaikka ajamatta tallissa ja jääköön perikunnan riesaksi. Olisi kuitenkin kiva, että lapsi kun myy isän romuja, niin tulisi edes hyvä mieli, että olipa ostanut tällaisen auton, mistä vähän saa taskurahaakin, eikä tarvii Keinäselle soittaa.

Millä osaisi tuon ennustaa? Itsellä tekis mieli Vetteä ja neloskoria saa ihan kohtuuhintaan, välillä jopa halvalla. Nouseeko niiden hinnat ikinä, vai onko tuomittu ikuisesti muutaman tonnin ritsoiksi?
Hagertyn sivuilla on joskus juttua tulevista klassikoista, niillä saattaa olla jtn hajua.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

LPR

Lainaus käyttäjältä: Markok - 13 syyskuu, 2024, 11:11Yleensä kaikki yrittää ajatella kannattavuudella, ei oman halun eikä kiinnostuksen mukaan, hommataan pappatunturi kupla ja kerrostalo kämppä Tampereelta että oletuksena arvo nousisi. Ei tokikaan tunska nyt enää mutta periaate.

Itse keräilee mikä itseä huvittaa ja kiinnostaa sekä asuu täydellisessä muuttotappio kunnassa, hauskaa ja tilaa on, perillisille voi jäädä rytöpaskaa isosti kouraan mutta, valinnat on valintoja.
Se, että jos on useampia kiinnostuksen kohteita, niin mielummin sellaiaen hankkisi, mitä ei myöhemmin tarvii paalata, kun ei kellekään kelpaa. Se penari tavallaan oli aina kiinnostanut ja oli ollut uudesta asti meillä. Sen myyminen ...tutti jo puolen vuoden päästä.

Mutta mikä aiheuttaa sen, että maailmalla jonkun auton hinta pompsahtaa ja jonkun toisen aivan vastaavan ei? Joku takaveto Escortti on hyvä esimerkki. Valtavasti massatuotettu perus henkilöauto, mikä ei varmasti mitään exoottisia fiboja anna kenellekään. Paitsi joku isomoottorinen erikoismalli. Silti 1,1 litrainen neliovisetkin maksaa älyttömiä, jopa useita kymppitonneja maksetaan. Joku aikansa muu vastaava henkilöauto on joidenkin satasien hintainen. Tai T3 Transporter, tavan paku ja niistä maailmalla maksetaan useita kymmeniä tuhansia. Joku saman ikäluokan Transit ei kelpaa kuin romuksi. Tai esim. iäkkäämmät Land Cruiserit, raadoistakin maksetaan huimia hintoja ja siisteistä kymmeniä tuhansia, joku Pajero tai vastaava sitten joutaa naulatehtaalle. Näitä esimerkkejä riittää, Range Rover, jopa Taunus, ym... Samaan aikaan noihin verrattaen hyvinkin exoottisia autoja on sitten pilkkahintaan, vaikka C4 Vettejä pyörii alle kymppitonnilla jatkuvasti.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Pertti K

Eipä oo mitkään Vetet raketoinu niin miksi C4 tekisi poikkeuksen? Kyllä ne nousuun kääntyy jossain vaiheessa mutta tuskin kovin jyrkkään.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

leivonharri

No, hyvänä perusperiaatteena voi pitää sitä, että köyhä pysyy köyhänä tai köyhtyy kuitenkin. Kannattaa harrastaa sitä joka itseä miellyttää ja sit se on uskomatonta tuuria, jos se on rahallisesti kannattavaa. Ja ne menneisyydenkin huonot kaupat: sulla ei kuitenkaan olisi ollut aikaa/paikkaa/motivaatiota pitää sitä aarretta siinä kunnossa että siitä nyt sais vitusti-tonnia.
Vielä on eilinen jossain.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 13 syyskuu, 2024, 01:24Millä osaisi tuon ennustaa? Itsellä tekis mieli Vetteä ja neloskoria saa ihan kohtuuhintaan, välillä jopa halvalla. Nouseeko niiden hinnat ikinä, vai onko tuomittu ikuisesti muutaman tonnin ritsoiksi?
Melkein mikä vaan vanhempi auto mikä on ostettu 10 vuotta sitten tai myöhemmin järkirahalla on nostanut hintaansa.

Kyllä se vetten aika tulee.
Sinä vain

Poju

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 13 syyskuu, 2024, 16:27Eipä oo mitkään Vetet raketoinu niin miksi C4 tekisi poikkeuksen? Kyllä ne nousuun kääntyy jossain vaiheessa mutta tuskin kovin jyrkkään.

Eikö kaksi ekaa sukupolvea ja c3 alkuvuosien Vetet ole aina olleet suhteellisen kalliita?

Korjaan, eihän ekaa korimallia taida montaa Suomessa ollakaan.  :thinking:

Markok

Lainaus käyttäjältä: LPR - 13 syyskuu, 2024, 16:18Se, että jos on useampia kiinnostuksen kohteita, niin mielummin sellaiaen hankkisi, mitä ei myöhemmin tarvii paalata, kun ei kellekään kelpaa. Se penari tavallaan oli aina kiinnostanut ja oli ollut uudesta asti meillä. Sen myyminen ...tutti jo puolen vuoden päästä.

Mutta mikä aiheuttaa sen, että maailmalla jonkun auton hinta pompsahtaa ja jonkun toisen aivan vastaavan ei? Joku takaveto Escortti on hyvä esimerkki. Valtavasti massatuotettu perus henkilöauto, mikä ei varmasti mitään exoottisia fiboja anna kenellekään. Paitsi joku isomoottorinen erikoismalli. Silti 1,1 litrainen neliovisetkin maksaa älyttömiä, jopa useita kymppitonneja maksetaan. Joku aikansa muu vastaava henkilöauto on joidenkin satasien hintainen. Tai T3 Transporter, tavan paku ja niistä maailmalla maksetaan useita kymmeniä tuhansia. Joku saman ikäluokan Transit ei kelpaa kuin romuksi. Tai esim. iäkkäämmät Land Cruiserit, raadoistakin maksetaan huimia hintoja ja siisteistä kymmeniä tuhansia, joku Pajero tai vastaava sitten joutaa naulatehtaalle. Näitä esimerkkejä riittää, Range Rover, jopa Taunus, ym... Samaan aikaan noihin verrattaen hyvinkin exoottisia autoja on sitten pilkkahintaan, vaikka C4 Vettejä pyörii alle kymppitonnilla jatkuvasti.

No mun mielestä sun lista tuossa kirjoituksiesi alla on himottava ja mielenkiintoinen.

Sen verran ainakin että uustuotanto osia pitää saada siihen mitä iso massa haluaa, jos pitää oikeen paljon käsityötä tehdä niin se ei käy, harvinainen ei voi olla koska kaikille pitää piisata niitä, kaikkien tunnistettava hajuton väritön ja mauton niin bueno :+1:

No ei ehkä ihan suoraviivaisesti mutta tuohon suuntaan.