Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

isalmela

Tämmönen mulla oli 16-vuotiaana, 65 Mercury. Oikea huutokauppa, ei vielä yhtään tarjousta

https://huutokaupat.com/4400918/mercury-monterey-390-museo-katsastettu-1965

sössö

toi on hieno malli, ne juustohöylämerkurit ei iske yhtään.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 12 marraskuu, 2023, 06:00Tämmönen mulla oli 16-vuotiaana, 65 Mercury. Oikea huutokauppa, ei vielä yhtään tarjousta

https://huutokaupat.com/4400918/mercury-monterey-390-museo-katsastettu-1965
oikea huutokauppa mutta laitettu lähtöhinta  :rotfl:

Lerssinen

"huutokauppa" jossa lähtöhinta on suoraan yli myyntihinnan, kylläpä tekee mieli huudella.

Tai "huutokauppa" jossa on joku vitun hintavaraus.

(ei välttämättä juuri tämä yksilö vaan yleensä)

Poweri

No hyvää onnea vaan kärvistelyynne eri huutokauppa käytäntöjen kanssa. Ne nyt vaan on erilaisia, huutakaa tai ette, nobody cares, sano jenkki.

Lähtisittekö sitäpaitsi itse huutokauppaamaan vaikkapa omistamaanne kiinteistöä tms ainakin itselle arvokasta asettamatta jotain pohjahintaa?

Niimpä.

(Vastaus: ette lähtisi)

sössö

mun mielestäni lähtöhinta on OK, mutta sellanen ei ole että myyjä saa oikeuden hylätä tarjouksen huutokaupan päätyttyä.

Mää en itte muutenkaan tykkää mistää huutokaupasta.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 12 marraskuu, 2023, 18:32No hyvää onnea vaan kärvistelyynne eri huutokauppa käytäntöjen kanssa. Ne nyt vaan on erilaisia, huutakaa tai ette, nobody cares, sano jenkki.

Lähtisittekö sitäpaitsi itse huutokauppaamaan vaikkapa omistamaanne kiinteistöä tms ainakin itselle arvokasta asettamatta jotain pohjahintaa?

Niimpä.

Jep. Onkin vaan yksi kiinnostunut joka olisi valmis maksamaan kymppitonnin, no se meni eurolla kun ei ollut kirittäjää. Hiukan kärjistetty esimerkki, aina muutama on jotka kepillä kokeilee niin voi muutamaan sataseen nousta vaikka ei olisi kuin yksi oikeasti kiinnostunut.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 12 marraskuu, 2023, 18:32No hyvää onnea vaan kärvistelyynne eri huutokauppa käytäntöjen kanssa. Ne nyt vaan on erilaisia, huutakaa tai ette, nobody cares, sano jenkki.

Niimpä.

Ennen vanhaan se pohjahinta oli vähemmän kuin käypä arvo mutta sai jotain itselle jos se hinta ei noussutkaan. Ei mitään järkeä huutokaupassa kun pohjahinta on jo myyntihinta. Nettiauto/tori/etuovi jne on suoraa myyntiä varten.

Eikä huutokaupan tarvi joka matin kauppapaikka ollakaan vaan niiden jotka pelaa eikä pelkää.

Poweri

Tulikin imuriin että tuossa juuri kokeiltiin mitä mun äffäsestä olis saanu diilerien huutokaupassa. Niillä on systeemi missä yleensä vaihdossa tulleet autot laitetaan pikahuutokauppaan, jossa se listataan pariksi tunniksi useamman sadan diilerin nähtäväksi. Noh, kokeiltiin sitä Ford diilerin poikien kanssa, ja tarjouksia tuli 300kpl, korkein tarjous 14000. Ei ollu paha, ja sillä olis lähteny saman tien välittömästi kiertoon. En ottanu tarjousta, ja saankin paremman hinnan mutta aikaa ja hermoja menee kyllä koko summan edestä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 12 marraskuu, 2023, 19:18Tulikin imuriin että tuossa juuri kokeiltiin mitä mun äffäsestä olis saanu diilerien huutokaupassa. Niillä on systeemi missä yleensä vaihdossa tulleet autot laitetaan pikahuutokauppaan, jossa se listataan pariksi tunniksi useamman sadan diilerin nähtäväksi. Noh, kokeiltiin sitä Ford diilerin poikien kanssa, ja tarjouksia tuli 300kpl, korkein tarjous 14000. Ei ollu paha, ja sillä olis lähteny saman tien välittömästi kiertoon. En ottanu tarjousta, ja saankin paremman hinnan mutta aikaa ja hermoja menee kyllä koko summan edestä.
Suomessakin noita on parikin kpl. Toista kokeilin kun Bemmiä myin. Yli tuplat sain kun myin suoraan yksityiselle.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 12 marraskuu, 2023, 18:43Jep. Onkin vaan yksi kiinnostunut joka olisi valmis maksamaan kymppitonnin, no se meni eurolla kun ei ollut kirittäjää. Hiukan kärjistetty esimerkki, aina muutama on jotka kepillä kokeilee niin voi muutamaan sataseen nousta vaikka ei olisi kuin yksi oikeasti kiinnostunut.
Isommissa ei- pohjahintaa huutokaupoissa varsinkin kaikenmaailman trokarit laittaa vähän kaikkeen jonkun lowball tarjouksen jos vaikka tärppää.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 12 marraskuu, 2023, 18:43Jep. Onkin vaan yksi kiinnostunut joka olisi valmis maksamaan kymppitonnin, no se meni eurolla kun ei ollut kirittäjää. Hiukan kärjistetty esimerkki, aina muutama on jotka kepillä kokeilee niin voi muutamaan sataseen nousta vaikka ei olisi kuin yksi oikeasti kiinnostunut.
tästä me päästään siihen, että jokanen käytössä oleva huutokauppamekanismi on tehty niin, että ostajien kannattaa tarjota maksuhalukkuutensa verran ja siten myyjä saa parhaimman mahdollisen hinnan tuotteestaan.

Tän vuoksi huutokauppamekanismi toimii aina ostajaa vastaan, kukaan ei halua myydä mitään huutokaupassa mikä ei takaa välttämättä edes huutajien poolista parasta mahdollista lopputulemaa tai edes siedettävää sellaista (=pohjahinta)

Siksi kahdenkeskinen neuvottelu on ostajalle parempi mekanismi käydä kauppaa mun mielestäni, koska siinä ei kannata tarjota maksuhalukkuuden verran vaan voi päästä halvemmalla.

Pertti K

Ei kannata, riittää kun tarjoaa seuraavaksi korkeimman tarjouksen pälle, tai jos muita tarjouksia ei ole niin lähtöhinnan. En minä ainakaan sen enempää tarjoaisi vaikka olisinkin valmis maksmaan.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 12 marraskuu, 2023, 19:32Ei kannata, riittää kun tarjoaa seuraavaksi korkeimman tarjouksen pälle, tai jos muita tarjouksia ei ole niin lähtöhinnan. En minä ainakaan sen enempää tarjoaisi vaikka olisinkin valmis maksmaan.
nojuu kirjotin vähä väärin, tollasessa huutokaupassa ostajalla on kaikkee muuta turvaa niinku valituksesta näkyy ja tavara menee sille kenellä on korkein maksuhalukkuus. Perinnehuutokaupassakin joissain voi laittaa lähtöhinnan korkeelle, jollon lähtöhintaa aletaan alentamaan asteittain ja se voittaa kuka sitte huutaa ekana ts. maksuhalukkuutensa verran.

Amiksista olen yrittäny ostaa kaikennäköstä, mutta aina siellä on ollu suljettu huutokauppa ts. tarjotaan maksuhalukkuus.

Poweri

No se rassaa joitakuita kun joutuu kokonaan, puhtaasti, omista lähtökohdistaan arvioimaan minkä arvoinen tuo esine tai asia minulle on. Ei voi peilata mihinkään muuhun, ts muiden tarjouksiin tai myyjän motivaation tasoon ym vaan koko homma on tasan oman harkinnan ja arvioinnin varassa.