Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

'59 Kingswood

Tää kävi kääntymässä mun pihassa ja on siis uudelleen myynnissä koska reklamoin ja palautin oletettua huomattavasti  isompien ruostevaurioiden takia. Ajolleen hyvä ja mukava, hiukan sähköhäikkiä ja sit sitä ruostetta ja jotain muita pikkujuttuja...
https://huutokaupat.com/kohde/5306843/truckmasters-chevrolet-avalanche-2004-korjattavaksi-kevyt-ka-bose-nahat

On kyllä ihan tehtävissä, mutta palautin, koska hinta suhteessa edessä olevaan työmäärään ei mun mielestä kohdannut ruosteiden takia ja tein huudon ilmoituksen perusteella ehjästä autosta pienillä ruosteilla helmoissa.
Nyt odottelen popparipussi kädessä, tuleeko loppumetreillä kovakin huutokauppakiima ja mihin asti hinta kohoaa :rolleyes:

Ja täähän on nyt tän laitteen kolmas huutokauppakierros, ekalla kerralla joku muu vei, mutta myyjä ei hyväksynyt hintaa. Toisella kerralla oli pohjahinta ja olin ainoa huudon tehnyt, joten osui mulle ja kävin noutamamassa, mutta sit kotona montulla katseltuna alkoi näyttään alakerrasta vähän ikävältä jne...

Kyrpov

Onko nuo takatilat noin ahtaat mitä kuvissa näyttää?
Sinä vain

'59 Kingswood

Takapenkin selkänojaan asti on periaatteessa sama kuin subbe tai silverado

1purehell

Onpa melko pahasti mätinyt.  :panic:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 06 maaliskuu, 2025, 00:26Onpa melko pahasti mätinyt.  :panic:
No on kyllä aika työmaa. Kun ei oo vaan rungossa, levinny koripelteihin asti ja siellä menee sipistelyksi kun jälki pitäs olla nättiä.
En varmasti oo.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2025, 04:30No on kyllä aika työmaa. Kun ei oo vaan rungossa, levinny koripelteihin asti ja siellä menee sipistelyksi kun jälki pitäs olla nättiä.

Näkyvissä osissa ei kyl ollu hitsattavaa kuin helmoissa. Kaaret sun muut olis mun mielestä mennny pintaruosteiden poistolla ja pienellä värittelyllä. Peruin siis homman nimenomaan rungon takia...

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 06 maaliskuu, 2025, 00:25Takapenkin selkänojaan asti on periaatteessa sama kuin subbe tai silverado
Joo näyttää vaan niin ahtaalta kun ei edessäkään jakkara mitenkään kaukana
Sinä vain

sössö

noihin ainakin vmäinen mennä takapenkille kun jotenkin ahdas väli. Tietty ei ÄIJJÄPELIIN talvisaappaissa takapenkille vaan italialaisissa pikkukengissä.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 maaliskuu, 2025, 20:19noihin ainakin vmäinen mennä takapenkille kun jotenkin ahdas väli. Tietty ei ÄIJJÄPELIIN talvisaappaissa takapenkille vaan italialaisissa pikkukengissä.
niin jos ne on niille jalkapalloa pelaaville 3-8v nassikoille tehty  C:-)
Sinä vain

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 maaliskuu, 2025, 09:03näyttää vaan niin ahtaalta kun ei edessäkään jakkara mitenkään kaukana
En mitenkään voi tietää, onko noi avalanchen penkit mun jäljiltä, vaiko ei... Mutta, jos on, kuskinpuoli on aika lähellä takaasentoa ja selkänoja kallistettu suht runsaasti, että 187cm, +50v, aavistuksen selkävaivainen ukko (eli minä) löysi sopivan asennon 350km:n ajeluun "yhdellä perseellä" ja jos se hantin puolikin olis mun jäljeltä, penkki on ihan takana ja selkänoja kallistettu riittävästi taakse, ettei haittaa yhtään näkyvyyttä hantin etuoven lasista.
Luonnollisesti siis mulla ei ole käsitystä, missä asennossa avalanchen penkit on olleet kuvan tilanteessa, mutta jos ne on mun jäljiltä, hantin penkki on takana/takaa alhaalla/selkänoja reilusti kallistettuna mahdollisimman hyvän näkyvyyden takaamiseksi oikealle. Samassa tilanteessa kuskin penkki olis suht takana, takareunasta reilusti alhaalla ja selkänoja runsaasti kallistettuna, koska tälläsen +50v, lievästi selkävaivasen ukkelin pitää hakee kropalle suht sopiva asento, että pystyy tekeen 4h junamatkan jälkeen sen ~350 km:n ajomatkan kotiin ns. "yhdellä istumisella"...

Koska ja kun mulla on kuitenkin toi '01 subbe, tein jotain mittauksia:  mun kropalle (187cm ja siihen ne em. ikäperustaiset ominaisuudet) muistiin tallenetuilla arvoilla keskimmäisen penkkirivin istuimen korkeudelta etupenkin selkänojaan ~27cm ja lattiatasosta, penkkien kiskojen kohdalta ~33cm ja puolimetrinen cowboy-bootsi mahtuu oleen, kun pujottaa kiskojen kohdalta vinottain...
Avalanchesta en pysty antaan ihan tarkkoja tietoja, mutta siinä on ehkä sirommat takapenkin jalat (ym) kuin subbesa, kun penkin ei tarvitse siirtyä kolmannelle penkkiriville pääsyä varten. Ja voi myös olla, että (jos mun jäljiltä), kuskin penkki olis aavistuksen subben asetusta taaempana, koska -04 on jo polkimien etäisyydensäädöllä  ja edellinen käyttäjä oli ehkä ~165cm nainen. Tätä ominaisuutta en hoksannut kokeilla, kun sitä ei mun subbessa ole...

En myös lähde väittään, että mun subbellakaan 7kpl kaksmetristä karjua menis esim. Tallinnasta Zakopaneen ns, yhdellä perseellä/pelkillä tankkaustauoilla (tän olen tehnyt Ford Focuksella 2hlö+koira-miehityksellä), mutta en nyt kuitenkaan luonnehtis tota takaosastoa ihan pelkästään kääpiöille tarkoitetuksikaan :rolleyes:

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 07 maaliskuu, 2025, 22:24En mitenkään voi tietää, onko noi avalanchen penkit mun jäljiltä, vaiko ei... Mutta, jos on, kuskinpuoli on aika lähellä takaasentoa ja selkänoja kallistettu suht runsaasti, että 187cm, +50v, aavistuksen selkävaivainen ukko (eli minä) löysi sopivan asennon 350km:n ajeluun "yhdellä perseellä" ja jos se hantin puolikin olis mun jäljeltä, penkki on ihan takana ja selkänoja kallistettu riittävästi taakse, ettei haittaa yhtään näkyvyyttä hantin etuoven lasista.
Luonnollisesti mulla ei ole käsitystä, missä asennossa avalanchen penkit on olleet kuvan tilanteessa, mutta jos ne on mun jäljiltä, hantin penkki on takana/takaa alhaalla/selkänoja reilusti kallistettuna mahdollisimman hyvän näkyvyyden takaamiseksi oikealle. Samassa tilanteessa kuskin penkki olis suht takana, takareunasta reilusti alhaalla ja selkänoja runsaasti kallistettuna, koska tälläsen +50v, lievästi selkävaivasen ukkelin pitää hakee kropalle suht sopiva asento, että pystyy tekeen 4h junamatkan jälkeen sen ~350 km:n ajomatkan kotiin ns. "yhdellä istumisella"...

Koska ja kun mulla on kuitenkin toi '01 subbe, tein jotain mittauksia:  mun kropalle (187cm ja siihen ne em. ikäperustaiset ominaisuudet) muistiin tallenetuilla arvoilla keskimmäisen penkkirivin istuimen korkeudelta etupenkin selkänojaan ~27cm ja lattiatasosta, penkkien kiskojen kohdalta ~33cm ja puolimetrinen cowboy-bootsi mahtuu oleen, kun pujottaa kiskojen kohdalta vinottain...
Avalanchesta en pysty antaan ihan tarkkoja tietoja, mutta siinä on ehkä sirommat takapenkin jalat (ym) kuin subbesa, kun penkin ei tarvitse siirtyä kolmannelle penkkiriville pääsyä varten. Ja voi myös olla, että (jos mun jäljiltä), kuskin penkki olis aavistuksen taaempana, koska -04 on jo polkimien etäisyydensäädöllä  ja edellinen käyttäjä oli ehkä ~165cm nainen. Tätä ominaisuutta en hoksannut kokeilla, kun sitä ei mun subbessa ole...

En lähde väittään, että mun subbellakaan 7kpl kaksmetristä karjua menis esim. Tallinnasta Zakopaneen ns, yhdellä perseellä/pelkillä tankkaustauoilla (tän olen tehnyt Ford Focuksella 2hlö+koira-miehityksellä), mutta en nyt luonnehtis tota takaosastoa ihan pelkästään kääpiöille tarkoitetuksikaan :rolleyes:
Juu. Ainoa amerikkalainen missä ei ole penkkiä voinut takimmaisessa asennossa pitää on ollut corsica. Siinä ihan hervoton potero se kuskin paikks. Pakko oli laittaa edemmäs jos tälläinen 197cm mielii ylettyä polkimille. Muissa taas saanut olla niin takana kun menee. Yleensä keskikonsolittomuus on antanut armoa polvelle, monessa olis voinut olla ahdasta jos keskikonsoli olisi ollut olemassa.

Tossa pisti silmään kun aattelin olevan viimeisiä mohikaaneja tilan suhteen.
Sinä vain

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 maaliskuu, 2025, 22:32Juu. Ainoa amerikkalainen missä ei ole penkkiä voinut takimmaisessa asennossa pitää on ollut corsica. Siinä ihan hervoton potero se kuskin paikks. Pakko oli laittaa edemmäs jos tälläinen 197cm mielii ylettyä polkimille. Muissa taas saanut olla niin takana kun menee. Yleensä keskikonsolittomuus on antanut armoa polvelle, monessa olis voinut olla ahdasta jos keskikonsoli olisi ollut olemassa.

Tossa pisti silmään kun aattelin olevan viimeisiä mohikaaneja tilan suhteen.
Joo, siis mua jäi tavallaan harmittaan se, etten hoksannut kokeilla sitä polkimien "korkeussäätöä", melkein yhtä paljon kuin se ruostetilanne... Oli siis mun tarkoituksiin todella kiva ja käteensopiva (poislukien se koneen "ylävireisyys" kuorman alla, josta jo märisinkin jossain muussa ketjussa. Myös kärrynveto/maasto-ominaisuudet vs. Subbe jäi täysin kokeilematta)

Carillo

Mikähän tossa on mätätilanne ollu vuosi sitte leimalla? Jälkinäyttö on ainakin tehty et ekalla ei o silloin menny läpi...