Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 15 kesäkuu, 2025, 08:25Nelilinkki vs alkuperäinen on mielestäni eri asia kuin kaksipiiri vs yksipiiri turvallisuuden kannalta.

Museo ja muutos homman tekee vaikeaksi se, että katsastusasemia ja ketjuja on Suomessa paljon. Lisäksi katsastajia on myös muutama tuhat. Joten mielipiteitä näin ollen myös ja nehän tunnetusti vaihtelevat eri asemien ja paikkakuntien välillä (Karpon Jenkkifarmari-case). Esim. Sniper ja nelilinkki on mennyt läpi vaikka 2 kertaa samalla asemalla, sitten vaihtuu omistaja + paikkakunta -> pomppaa leimalla. Sitte ihmettelemään et tää on kyllä näillä leimattu aikaisemman omistajan toimesta pari kertaa... Mutkun mutkun sitkun  :o
Niin kannattas ne tollasdt muutokset paperille ottaa niin ei tule jälkipelejä. Ihan ei museoautoissakin siis
 
Sinä vain

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 kesäkuu, 2025, 02:16Rengas ei minusta ole se ongelma, oli millanen vaan teksteillä tai ilman, mutta jo 17" bling- vanne museoautossa on.
Vaikka olisi alkuperäiset?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 kesäkuu, 2025, 03:34tätä vähä hain takaa. Ei ne löysin perustein läpi päässeet alasaja museosysteemiä vaan se mitä täälläki nyt vaaditaan että aletaan lätkimään jotain tarkastuksia á 150 euroa missä ihmetellään oliko nyt vuoden 66 vannemallistossa tälläisiä vanteita vai ei ja onko tämä eeberspärsser ollut tässä alunperin vai ei ja onko ristikudosrenkaan tilalla vyörengas nyt turvallisuusvaruste vai ei ja saako 50 luvun autossa olla uudet wilwoodin ratajarrut, ja saako olla halogeeni vai onko sealedbeam vai mikä umpio ja onko tommonen nyt joku reuisku vai termoguad vai mikä ihme kaasari vai häh.

ei voi ymmärtää tämmästäkään.
Missähän määrin noita on pyydetty, en tiedä ensimmäistäkään tapausta.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 15 kesäkuu, 2025, 09:44Vaikka olisi alkuperäiset?
Jep..
Tuollaiset pikkupyörät..
Jossain 1928 Chevyssä(siis ihan kansanmallissa!!"!) oli 20" vanteet jo! O0  O0  :hiphopcar:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poke - 15 kesäkuu, 2025, 03:27Rengashan kuuluu niihin osiin, joita saa turvallisuusteknisestä katsantokulmasta parantaa, mutta ei huonontaa. Kulloiseenkin keliin hyväksytty ja tieliikennekelpoinen ajoneuvokohtaisestikin - kulutuspinta, kantavuus. Turvavyöt saa lisätä ja silloin niitä pidetään ajaessa. Jarrut saa päivittää nykyaikaan. Ajovaloja saa päivittää nykyaikaan, mutta eihän niitä saa lisätä ylenmäärin eikä ledejä asennella pitkin kattoja, kylkiä ja pohjia. Kylkiputkia ei saa laittaa vaikka niitä olisi ollut jo silloin kun auto oli uusi. Eikä muovisia pölykapseleita jos niitä kerran ei ollut uutenakaan edes olemassakaan ko. merkkiin. Eikä toisen automerkin, mallin, osia ollenkaan. Saa laittaa tehtaan omia optioita ko. merkkiin/malliin. Verhoilu on se mistä voi tulla kinaa jos ei ole just orkkis materiaalit.

Muistinko kaikki mainita?
Juuri lukemani mukaan jarrut ei kuulu noihin.

Tarkennus: rumpujarrujen vaihto levyjarruihin ei. Piirien lisääminen ja esim. mekaanisten muuttaminen mehuversioon voi ollakin ok.

Smirkelimies

Joskus ei sais päästää läpi mr- tarkastuksesta jos varusteet on liian alkuperäset. Minun Jawassa oli renkaat Made in Uzbekistan CCCP. Uskoisin et idän mailla uutena myydyissä on ollu jotain semmosia kumeja. Luodinkestäviä mut pyöreys ei o vakio- ominaisuus.

Jos oltais pilkuntarkkoja pitäs Jawa pysäyttää tien päällä ja pistää ajokieltoon ku ny on alla pyöreet kumit. Korjauskehotus: "Ajoneuvon renkaat ovat liian symmetrisen pyöreät, mikä on poikkeus alkuperäisestä varustelusta".

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 15 kesäkuu, 2025, 09:46Missähän määrin noita on pyydetty, en tiedä ensimmäistäkään tapausta.
ei varmaan missään, mutta eikö tässä koko ajan tollasten tarkastusten perään huudella kun jollakin jossain netissä on museorekisteröity auto vaikkei pitäs. En ymmärrä miks tässäkin asiassa omistajan vastuu halutaan siirtää johonki ihme valvontasysteemiin, mitta ilmeisesti njormal sovietsuomi. Pitäkööt jokanen omasta mr autostaa huolen eikä kitise naapurin väärin rakennetusta autoista niin saadaan tämä systeemi pitää.

HendriXXX

Miksi näitä MR juttuja ei vois taas omaan ketjuun laittaa.. joskus joku vois sitte löytääkki ne myöhemmin

Eiku joo, foorumin haku on niin paska ettei täältä sen takia löydä mitään, siinähän se syy on aina ollut.. meinasi unohtua juu.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 kesäkuu, 2025, 13:05halutaan siirtää johonki ihme valvontasysteemiin
Siellähän se jo on.

sössö

Eihän museotarkastusta tehdä kuin kerran ja sen jälkeen tarkkaillaan lähinnä teknistä kuntoa. Haluttaisko mr tarkastuskin 4v välein tehtäväksi?

Carillo

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 kesäkuu, 2025, 08:55Niin kannattas ne tollasdt muutokset paperille ottaa niin ei tule jälkipelejä. Ihan ei museoautoissakin siis
 


Kannatetaan. Mutkun.. Miksi tehdä sellaista mitä konttori ei vaadi? Pääsee nääs vähemmällä  :thinking:

isalmela

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 15 kesäkuu, 2025, 14:10Miksi näitä MR juttuja ei vois taas omaan ketjuun laittaa.. joskus joku vois sitte löytääkki ne myöhemmin

Eiku joo, foorumin haku on niin paska ettei täältä sen takia löydä mitään, siinähän se syy on aina ollut.. meinasi unohtua juu.
Siirrä vaan omaan ketjuun ja otsikoksi "museokatsastus" tms. Ei se kovin alas pääse putoamaan, varmaan löytyy
Diesel on puhtaampi

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 15 kesäkuu, 2025, 19:53Siirrä vaan omaan ketjuun ja otsikoksi "museokatsastus" tms. Ei se kovin alas pääse putoamaan, varmaan löytyy
ja kolmannen viestin jälkeen hyytyy
Sinä vain

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

rb

Yks kylältä vähän innostu:

https://www.nettiauto.com/pontiac/grand-prix/15089973

Pontiac Grand Prix
1977



Ehjän näköinen ainakin.
Varmaan perikunta myyny, jos kerran kauan ollu suvussa.