Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 00:36Kulutus on harrastevehkeessä sivuseikka. Kelkalla olen ajanut 25 litran kulutuksella varmaan 50000 km ja niitä vetänyt kärryssä 20 l kulutuksella kymmeniä tuhasia. Beneellä olen ajanut 30-40 l/h kulutuksella satoja tunteja.
Niin on.

sössö

Kyl aika huolissaan alan tästäkin oleen millasta harhaa nyt taas täällä tunnutaan elävän. Puhetta on kyllä ennätyspaljon siitä kuinka pitäs nauttia elämästä ja olla välittämättä jostain kulutuksista mutta silti kun ihan tuonne tien päälle katsoo niin pyöreet nolla isolohkolossia tuli viime talvena tien päällä vastaan, ja ihan yksittäisiä deltta88/caprice ym. arkiautoja. Dartteja ja valiantteja nolla. Kesällä näkee, viikonloppusin jos joku tapahtuma mihin ajavat mutta viikolla aika hiljasta on.

Kyl se vaan näyttää siltä että ajamisesta puhumisella ja itse ajamisella on joku käänteinen yhteys, sitä enemmän selitystä löytyy mitä vähemmän ajamista on. Ihan yhtäläistä omituista oli sekin keskustelu kuinka halpaa jenkkiosat on mukamas verrattuna muihin.

Ehkä nyt parempi olis alkaa ihan oikeesti ajamaan niillä autoilla ja ihmetellä sitten tuliko halvaksi vai ei ja vähentää kaikkee tyhjää selostusta. 15 000 kilsaa kun vaikka ens alkuun vetää jollain oikeella maantielaivalla vuodessa niin kattotaan vuoden jälkeen mitä makso. Jos bensa on yli 2 euroo litra, se kustannus on jotain 6000+ euron tienoilla vuosittain jos vie 20l sadalla+käyttömaksu ja ne kuuluisat halvat jenkkiosat päälle. Polttoaineet on ylivoimasesti suurin kustannus autoilussa, etenkin jenkkiautoilussa, minkä nyt tietää jokanen kuka oikeesti sillä autolla ajaa eikä vaan puhu netissä ajamisesta ja kaasuttele autotallissa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - tänään kello 03:54Ehkä nyt parempi olis alkaa ihan oikeesti ajamaan niillä autoilla
Kyllä mä oon nyt kaikki ajot ajanu Bellyllä. Ei se toki isolohko kyl ole...

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 03:58Kyllä mä oon nyt kaikki ajot ajanu Bellyllä. Ei se toki isolohko kyl ole...
ja kilometrisuoritteet tuskin kovin suuria on.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - tänään kello 04:02ja kilometrisuoritteet tuskin kovin suuria on.
No eipä tietenkään, mihis mun olis pakko päästä. Paitti kalja ja tupakkikauppaan, vähän tarpeita rakenteluihin.
Mitäs muuta mun pitäskään?
Se on nyt toiminu niin hienosti, et luulin vaikuttavan kulutukseenkin. Vaan eipä, sen 15-16 se vaan imee.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 04:05No eipä tietenkään, mihis mun olis pakko päästä. Paitti kalja ja tupakkikauppaan, vähän tarpeita rakenteluihin.
Mitäs muuta mun pitäskään?
Nii, onhan se kulutus sillon sivuseikka jos autolla ei ajeta vaan nykytapaan puhutaan vaan jenkki autolla ajamisesta. Autotallissa se maantielaiva vie ihan saman mitä joku japanin lada jos kumpaakaan ei käytä.

Mutta sitte kun aletaan ajamaan kaikki päivittäiset työajot sun muutkin niillä amerikanvehkeillä niin alkaa se polttoainekkin jo maksamaan kuten ne osatkin ja rupee olemaan sillä kulutuksella jotain merkitystä ellei nyt ole joku roope ankka.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - tänään kello 04:14Nii, onhan se kulutus sillon sivuseikka jos autolla ei ajeta vaan nykytapaan puhutaan vaan jenkki autolla ajamisesta. Autotallissa se maantielaiva vie ihan saman mitä joku japanin lada jos kumpaakaan ei käytä.

Mutta sitte kun aletaan ajamaan kaikki päivittäiset työajot sun muutkin niillä amerikanvehkeillä niin alkaa se polttoainekkin jo maksamaan kuten ne osatkin ja rupee olemaan sillä kulutuksella jotain merkitystä ellei nyt ole joku roope ankka.
Nii? Mitä sitte? Se taitaa olla valinta, eikä sun önnötys siihen vaikuta, ainakaan mun osalta.
Minä olen ajanu jenkillä jo vissiin 42 vuotta, ja kyllä siihen mahtuu aika paljon ajoa, myös työsellasta. Mitään en tekis edelleenkään toisin. En keksi syytä tohon sun jänkäämiseen, ethän sinäkään aja jollain Twingolla.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 04:21Nii? Mitä sitte? Se taitaa olla valinta, eikä sun önnötys siihen vaikuta, ainakaan mun osalta.
Minä olen ajanu jenkillä jo vissiin 42 vuotta, ja kyllä siihen mahtuu aika paljon ajoa, myös työsellasta. Mitään en tekis edelleenkään toisin. En keksi syytä tohon sun jänkäämiseen, ethän sinäkään aja jollain Twingolla.
siinä on aika paljon epärelevanttia kokemusta tähän päivään. Vastaan voisin sanoa etten ymmärrä sun tarvetta viisastella jos et tosiaan autolla vuonna 2026 edes juurikaan aja. Sulla ei sillon kokemusta tästä päivästä tai lähivuosistakaan ole. Olisit sillonkin voinut ostaa 454 tai 454SS pikapin etkä dieseliä, eli sillä käyttökuluilla nyt joku merkitys sillonkin valinnan perusteella ilmeisesti oli. Mistään muusta syystä ei dieseliä sillon tai nytkään ole ostettu kun bensakoneet on muutoin joka tavalla parempia, etenkin monissa amerikkalaisissa. Nykysin varmaan ajoillasi olisi aika yhden tekevä asia, nythän sitä ei enää kannata tietenkään vaihtaa kun ne kaikki muut lienee ihan raatoja ja tuo sun autosi on hyvä.

Valintoja nämä on, mutta silti on ihan turha selostaa etteikö käyttökuluilla olisi mitää merkitystä autossa jos sillä siis on aikomus ajaa. Kyllä se jo pienilläkin ajoilla polttoaine on merkittävässä roolissa harrastuskuluissa ja se on sitte pois muualta. Tässä nyt vaan on sellasta harhaa mitä ihmettelen, etteikö tämmästäkään asiaa muka nykyisin huomata tai osata mitenkään laskea auki. Kovaa on yleisesti selostus kuinka ajamisesta pitää nautiskella välittämättä kuluista, muttei se tuonne tien päälle näytä jalkautuvan kun nimenomaan ajellaan jollain ekoromuilla sitte suurimman osat ajoista, vaikkei kulutuksella pitänyt olla mitään merkitystä. Sama päti siihen aikasemmin käytyyn jenkkiosa keskusteluun, ihme harhaa siinäkin tuntuu olevan. Toki sitä osahintojen kehitystä ei varmaan huomaa jos mitään isoa remppaa ole hetkeensä tehnyt. Kallista on amerikkalaisella ajaa ja kalliita on osahinnatkin, siitä ei vaan mihinkään pääse vaikka kuinka vääntelis.

Liittyy siihen swappikeskusteluun siten, että jos jonkun epäamerikkalaisen koneen swappaaminen johonkin amerikanautoon sillä autolla ajamisen tuolla tien päällä mahdollistaa, ehkä peräti ympärivuotisesti, niin se on vain hyvä asia. Tämmäsessä pohjolan kuubassa asutaan ja niissä raameissa sitte puuhaillaan ja ajellaan.

Camino79

Lähtekääs nyt oikeasti jänkäämään johonkin omaan/muuhun topicciin tai sit on otettava kylmä linja ja alettava poistamaan viestejä tästä topicista  :pamppua:

Carillo

https://www.nettiauto.com/buick/gs/15693254
https://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/15767712

Eletäänkö nyt jotenkin erikoista aikaa? Kun esim. ennen Coronaa nämä kaks olis ajat sitte jo myyty  :o

Ei ihmisillä silloinkaan mitää rahaa ollu enempää eikä vähempää...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - tänään kello 09:16Lähtekääs nyt oikeasti jänkäämään johonkin omaan/muuhun topicciin tai sit on otettava kylmä linja ja alettava poistamaan viestejä tästä topicista  :pamppua:
Eikös näissä saa jaettua keskustelun. Nuo kulutusaiheet vaikka omaksi kulutusjänkäysketjuksi?

leivonharri

Semmoinen sardiinipurkki-twingo olisi hieno.

Tämä taitaa olla sellainen vaikkei kuviin ole osunut yhtään katon toimivuudesta. Vähän liian uusi.

https://www.nettiauto.com/renault/twingo/15757626?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - tänään kello 13:33Semmoinen sardiinipurkki-twingo olisi hieno.

Tämä taitaa olla sellainen vaikkei kuviin ole osunut yhtään katon toimivuudesta. Vähän liian uusi.

https://www.nettiauto.com/renault/twingo/15757626?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share
toi takavetosuus kiinnosti uutena mutta jotenkin se oli disabloitu kaikki hauska