Akkuihmettelyä?

Aloittaja Mudracer, 11 syyskuu, 2023, 11:52

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Tarttis ostaa taas pari akkua, nyy 24v starttaukseen. Aattelin hakea bilhelvetestä pari hopeakalsiumia mutta eipä mainita takuusta enää mitään. Ennen se on ollut 4 vuotta. Mätänetin akkuihin tullut täys pettymys kun ovat aivan loppu kun 2v takuuaika on menny umpeen. Jopa Exide AGM laukes omia aikonaan pari viikkoa sen jälkeen kun takuu loppui.
Missä myydään siis akkuja pikällä takuulla?

kerkko

Onkohan tuohon akkujen lyhytikäisyyteen syynä itse akku, auton latausjärjestelmän toiminta vai ajon luonne? Edellisellä autolla ajoin alkuperäisellä akulla 10 v ja 440 000 km, sitä edellisellä 9 v ja 330 000 km. Molemmat akut olivat autoista luopuessa vielä tiptop.

Jussi

Taitaa olla vähän tuuripeliä joka tapauksessa. Kun nyt kertoo jonkun todetusti hyvin kestäneen merkin, niin ne sen nykyiset on tuskin enää samoja akkuja...
Mainitsen silti et Chevyssä taitaa Hankookit olla ylittäny jo 10v ja hyvin lähtee.

Stige

Ihan lottoo akkujen käyttöikä tänäpäivänä, Exidejä ei kannata ainaskaan ostaa, joskus oli ehkä hyviä mutta eniten takuumurheita noitten kaa ollu tänäpäivänä.

sössö

sivunapasissa ei yuasakaan kestävyydellään loistanu.

Mudracer

Tää Exiden AGM hajos 4.3 veekuuskäyttiksessä jossa se 105 ämpärinen laturi. Ainoa "ylimääräinen" shou on ollut rattorin käynnistäminen ja joskus apuvirralla joununu ilmaamaan. Tää oli vielä kalliimpi "marine" versio jonka piti olla niin saatanan erinomainen kestoltaan.

Kyrpov

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/akut-ja-tarvikkeet/akut/hopea-kalsiumakut/kalsiumakku-hopea-12-v-62-ah-2000045895 tässä perusmallissa ainakin 4v mutta kaikissa ei tosiaan näkynyt  enää :o

Yks viidestä mennyt takuuseen ja pari takuun ulkopuolella jo iältä, tuoreinkin varmaan 2-3v. Ja se mikä meni takuuseen oli auton vika  :shutup:

LPR

Yuasan akuista on ollut hyviä kokemuksia, myös uusista.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 syyskuu, 2023, 18:06Yuasan akuista on ollut hyviä kokemuksia, myös uusista.
Sellasen sivunapasen otin cadiin, mutta myyjä kyllä tunnusti ettei siinä muuta Yuasaa oo ku tarra.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 11 syyskuu, 2023, 18:18Sellasen sivunapasen otin cadiin, mutta myyjä kyllä tunnusti ettei siinä muuta Yuasaa oo ku tarra.

mulla on varmaa sellanen.

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 11 syyskuu, 2023, 16:46https://www.biltema.fi/autoilu---mp/akut-ja-tarvikkeet/akut/hopea-kalsiumakut/kalsiumakku-hopea-12-v-62-ah-2000045895 tässä perusmallissa ainakin 4v mutta kaikissa ei tosiaan näkynyt  enää :o

Yks viidestä mennyt takuuseen ja pari takuun ulkopuolella jo iältä, tuoreinkin varmaan 2-3v. Ja se mikä meni takuuseen oli auton vika  :shutup:

No vittu joo en hokannut tota rusekaa pienta kuvaa, kaikissahan on toi sama kuva ja 4v takuu edelleen :banghead: .

jariha

biltemassa on edelleen 4v takuulla olevia akkuja, eilen ostin mustan 74ah akun. Kokemuksia ei ole vielä miten toimii?

JUY40

Viime syksynä enännän Volovoon laitoin bilteman agm patterin, on se nyt vuoden päivät pelannu ja tosiaan 4 vuoden takuu näyttää edelleen olevan... :thinking:

Mudracer

Ku akka saa julasta henksut niin toi pikuppiin pari tollasta, ei maksanu ku 50€ pala. Saas nähdä miten pelittää?


LPR

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 09 marraskuu, 2023, 16:56Ku akka saa julasta henksut niin toi pikuppiin pari tollasta, ei maksanu ku 50€ pala. Saas nähdä miten pelittää?


Ihan tuurista kiinni. Halpisakuissa laatuvaihtelut on todella isoja.