Fergu ei jaksa käydä

Aloittaja Rusty, 12 tammikuu, 2024, 22:44

« edellinen - seuraava »

sössö

löysää kannen pultit ja kiristä uudelleen, voi olla joku mytty tms. eikä tiivisty tai kiristynyt vinoon.

Rusty

Joo täytyy kattoa taas kun kelit lämpiää. Siihen ei varmaan passaa mitään tiivistesilikoonia laittaa..?
Ah, ahtaita aikoja.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: LPR - 12 helmikuu, 2024, 12:46Ehjää ei pidä korjata...

Tässä tapauksessa ei ehjää olekaan korjattu.
Ah, ahtaita aikoja.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 12 helmikuu, 2024, 21:16Joo täytyy kattoa taas kun kelit lämpiää. Siihen ei varmaan passaa mitään tiivistesilikoonia laittaa..?
voi niitäkin mielestäni ohuesti kokeilla jollei ala pitämään eikä löydä syytä pitämättömyydelle.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 12 helmikuu, 2024, 21:18Tässä tapauksessa ei ehjää olekaan korjattu.
Se oli lähinnä viittaus tuohon, että kun vaihdat lampun niin kohta hajoaa muualta, ym. Tässä just itse yhden ehjän korjauksen jälkiä tutkin. Ja on isoa vahinkoa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Rusty

Palaneita polttimoita en oo siitä edes alkanut vaihtelemaan.  :)
Ah, ahtaita aikoja.

latvis

Jaksaako 265:nen käydä jo pitempään?

Mulla teki '70 135:nen täsmälleen samanlaiset temput, hyyty "täydestä soitosta", eikä millään käyntiin.

Tyhjentelin tankin, putsasin hanan, vaihdoin suodattimet, kun epäilin että olisi ollut vettä jossain jäätymässä. Mutta vettä ei löytynyt. Tämän rupeaman ja koko systeemin ilmauksen jälkeen sain riehuttua lunta pihalta noin puoli tuntia, jonka jälkeen taas "täysi hiljaisuus".

Nyt alion epäillä polttoaineen siirtopumppua, että onko sillä tunnit täynnä, mutta samanlaisen IKH:n "italiapumpun" sieltä irroittelin, kuin olin laittamassa paikalleen, eli pumppukin oli vahdettu remontin yhteydessä 12 vuotta sitten. Eli sekään ei selitä koneen hyytymistä.

Näitä takaiskuja yön hiljaisina tunteina miettiessä muistui mieleen, että syystalvesta tuo teki sellaisen tempun, että kun kone jäi käymään tyhjäkäyntiä putosi yksi pytty pois pelistä. Mutta kun koneelle antoi kierroksia, se kävi kaikilla kolmella pytyllään.

Tämä sai minut miettimään vanhan diesel-miehen konstia, että hän lorautti 2-tahtiöljyä joka tankkauksen yhteydessä kaikkiin koneisiinsa, voitelee kuulemma paremmin syöttöpumppua.

Minäkin sitten lorautin puolikkaan desin 2t-öljyä Ferkun tankkiin, jossa oli talvidieseliä noin 30 litraa. Ja katso, kun viimeksi tein 2 tuntia lumihommia, niin sehän toimi niinkuin Massikan kuuluukin!

Saa nähä, kun julkisesti kehuu, saako sitä pirulaista enää koskaan käyntiin...

Rusty

Kyllä se tossa viime sunnuntaina käydä ronksotti varmaan tunnin sammumatta kun puita ajoin. Eli saattoipa se tulla kuntoonkin sillä siirtopumpun vaihdolla. Täytyy vaan ottaa se pumpun kansi vielä auki kun tosiaan tihkuu naftaa sieltä välistä.
Ah, ahtaita aikoja.

monamuija

Faija ain sano noista eettereistä ettei saa supsauttaa kun sillo ku konje pyörii. Etupeltoon jos antaa niin naksahtaa kuulemma mäntä halaki.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 27 helmikuu, 2024, 05:26Kyllä se tossa viime sunnuntaina käydä ronksotti varmaan tunnin sammumatta kun puita ajoin. Eli saattoipa se tulla kuntoonkin sillä siirtopumpun vaihdolla. Täytyy vaan ottaa se pumpun kansi vielä auki kun tosiaan tihkuu naftaa sieltä välistä.
Mulla kerran töissä unohtui 609 Mersu koko päiväksi käyntiin. Oli perjantai ja ihan mokelon tuuria, ettei jäänyt viikonlopuksi korisemaan pihalle.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20