V8 Volvo

Aloittaja 1purehell, 13 huhtikuu, 2024, 18:39

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 heinäkuu, 2025, 19:07Lässy vs joku muu..
Subarun boxerit on lähellä ❤️ niiden erikoisuuden takia, mutta ainoa järkevä paikka moiselle olisi kuplavolkkari. Sitä ei moisella koneella voisi huonontaa. ;D

Jos SBC ja Lässy välillä pääsen valitsemaan, niin laitan rahani ehdottomasti Lässykälle.

Vanhan liiton isolohko.. riippumatta onko Mopar vai GayMan.
Lässy menee edelle vain kulutuksessa.
Fiilis isolohkossa on ihan toinen.
 
Mirafioriin tai Marinaan tekniikka?
Be scared..
Be very scared.. :fakjuu:

Seuraavassa automanian jaksos ihan vitun hätästä subarua tarjolla https://www.tiktok.com/@automaniasuomi/video/7528030267391479062?_r=1&_t=ZN-8y6TjKCFEYQ

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 heinäkuu, 2025, 18:37Eikai ny tommone 100hp B200 maamoottori voi hajota  :o
Ja sit ku sinne lyödään painetta 2 bar ni käyttöikä onkin 1% siitä mitä muuten ku ei romut kestä sisällä ellei työnnä tonnitolkulla alakertaan ensin rahaa.
300-350hv kö kesti vakiokalut ainakin isompikaulasessa versiossa. 400-500hv onnistunee ihan järkibudjetilla.

Noi tehot jo suurelle osalle riittänee.
Sinä vain

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 heinäkuu, 2025, 19:11Tässä on melko iso totuus mukana.

Apulaitteet saa liki aina heitettyä seuraavaan kaatopaikkakoneeseen kiinni ja tappio on satasia-tonni.

Näiden jätemoottorien loppusijotuspaikkana ku toimii ni monia satasiaa kappaleelta jää näille aihioille ku hakee aina ne "romut" pois nurkista kyselemättä  ;D

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 heinäkuu, 2025, 18:37Eikai ny tommone 100hp B200 maamoottori voi hajota  :o
Ja sit ku sinne lyödään painetta 2 bar ni käyttöikä onkin 1% siitä mitä muuten ku ei romut kestä sisällä ellei työnnä tonnitolkulla alakertaan ensin rahaa.

Omassa b230 kiinankanget hx35 ja 2bar, muutoin vakio. kolme kesää sitä on kiusattu kumia polttamalla ja rataa ajamalla, ei ongelmia.

Vähemmillä litratehoilla vakiolässyt särkyy jos niitä ahtaa.

Ei sillä, varmasti parempi moottori ajaa lässy on kuin b230, kun on jo alhaalla voimaa, mutta t5 on hienompi ääni, ja t6 taas aika pomminvarma jos kanget vaihtaa ja ottaa joku 6-700hp ja laulaa sekin nätisti. Ja noissa tinoissa on voimaa ennen ahtojakin se 200hp

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: palontie - 17 heinäkuu, 2025, 18:06Täälläkin forkalla kun lukee niin aika ísolla prossalla on lässyt hajonnut.
Lällään vika on se että siitä saa helpolla tehoa irki enemmän kuin ihan vakio osat kestää.
X

Stige

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 17 heinäkuu, 2025, 20:44Omassa b230 kiinankanget hx35 ja 2bar, muutoin vakio. kolme kesää sitä on kiusattu kumia polttamalla ja rataa ajamalla, ei ongelmia.

Vähemmillä litratehoilla vakiolässyt särkyy jos niitä ahtaa.

Ei sillä, varmasti parempi moottori ajaa lässy on kuin b230, kun on jo alhaalla voimaa, mutta t5 on hienompi ääni, ja t6 taas aika pomminvarma jos kanget vaihtaa ja ottaa joku 6-700hp ja laulaa sekin nätisti. Ja noissa tinoissa on voimaa ennen ahtojakin se 200hp

Mulle ei oo vieläkään tähän päivään mennessä auennut mitä merkitystä on tuolla paljon parjatulla "litrateholla"?

Taino kertoo se kai moottorin oletetun käyttöiän tai sen lyhyyden mut eipä juuri varmaan muuta.

Kyl mä vahvasti veikkaan että 700hp LS kestää 10x sen mitä 700hp B230, toki jos siihe volvon moottoriin työntää 10k rahaa ni voi päästä edes lähelle mitä vakiolässy kestää noin maltillisilla tehoilla.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 17 heinäkuu, 2025, 20:44Omassa b230 kiinankanget hx35 ja 2bar, muutoin vakio. kolme kesää sitä on kiusattu kumia polttamalla ja rataa ajamalla, ei ongelmia.

Vähemmillä litratehoilla vakiolässyt särkyy jos niitä ahtaa.

Ei sillä, varmasti parempi moottori ajaa lässy on kuin b230, kun on jo alhaalla voimaa, mutta t5 on hienompi ääni, ja t6 taas aika pomminvarma jos kanget vaihtaa ja ottaa joku 6-700hp ja laulaa sekin nätisti. Ja noissa tinoissa on voimaa ennen ahtojakin se 200hp
älä pilaa hyvää hypetysyä t5 ja muilla tinakoneilla  :'(
Sinä vain

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Stige - 17 heinäkuu, 2025, 20:56Mulle ei oo vieläkään tähän päivään mennessä auennut mitä merkitystä on tuolla paljon parjatulla "litrateholla"?

Taino kertoo se kai moottorin oletetun käyttöiän tai sen lyhyyden mut eipä juuri varmaan muuta.

Kyl mä vahvasti veikkaan että 700hp LS kestää 10x sen mitä 700hp B230, toki jos siihe volvon moottoriin työntää 10k rahaa ni voi päästä edes lähelle mitä vakiolässy kestää noin maltillisilla tehoilla.

Eikö samalla voisi sitten keskustella siitä, että minkä hiton takia laittaa ls johonkin alustaltaan antiikkiseen jenkkilotjaan, kun paljon paremman suorituskyvyn saisi esim. Jonkun 3-sarjan Bemarin kopassa mikä on kevyt, ja varustettu nykyaikaisella alustalla..? :o

Stige

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 17 heinäkuu, 2025, 22:26Eikö samalla voisi sitten keskustella siitä, että minkä hiton takia laittaa ls johonkin alustaltaan antiikkiseen jenkkilotjaan, kun paljon paremman suorituskyvyn saisi esim. Jonkun 3-sarjan Bemarin kopassa mikä on kevyt, ja varustettu nykyaikaisella alustalla..? :o

Hyvin väistetty kysymys.



Ei retkuperällä tee mitään jos kovaa haluaa ajaa suoraan.
Ja ihan saatanan ahtaita kaikki bemarien konehuoneet työnnellä sinne turbo LS.

Ja joku suoralla kutosella oleva E46 painaa karvan alta 1500kg ni ei tota voi kyllä kevyeks sanoo, toi mun Acadian on tehtaalta painanu tyyliin 1250kg jos sitäkää, oha se iha helvetisti kevyempi esim.

Ja vanha (60 luvulta) auto ni rakentelu on paljon vapaampaa kun mihinkään liian uutee.

Joten ei jatkoon bemaria, joku E30 sit taas maksaa jo hunajaa ja pitää rakentaa kokonaan uusiks enivei että sinne mahtus edes LS ja ei voi kovin moderniks enää haukkua.

samulis

Paljon Volvossa on varaa kasvattaa etuakseli massaa? Miataan kävin Tattiksen Matilta kyselemässä kasin laittamisen mahdollisuuksia niin tuntuu kaatuvan etuakseli massojen ylitykseen.

LSx pointti ainakin itselle on että se on pieni niin isoks koneeks. Sen pudottaminen vaparina e30 konehuoneeseen ei ole kovinkaan kummoinen amerikan temppu kun maailmalta löytyy valmiit bolt on kitit, turbotus teettää sit lisätyötä, riippuen mennäänkö isolla sinkulla vai tuplilla.
You cannot view this attachment.
Vasemmalla on Mazda MX-5 1.8 vakio moottori, oikealla LSx. Painoeroa on 20kg.
Volvon konehuone on valtava jos vertaa Miatan vastaavaan.

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 17 heinäkuu, 2025, 22:26Eikö samalla voisi sitten keskustella siitä, että minkä hiton takia laittaa ls johonkin alustaltaan antiikkiseen jenkkilotjaan, kun paljon paremman suorituskyvyn saisi esim. Jonkun 3-sarjan Bemarin kopassa mikä on kevyt, ja varustettu nykyaikaisella alustalla..? :o

Mulla se ainakii on ihan silkkaa irvailua puritanisteille.

....pitäisköhän ruveta ynnäilemään, et mitä tuo oma projekti on tullu/tulee maksamaan...paljon :spend:
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 18 heinäkuu, 2025, 14:59...pitäisköhän ruveta ynnäilemään, et mitä tuo oma projekti on tullu/tulee maksamaan...paljon :spend:
Eikös 1.5k saa valmiin koneen jenkeistä ja siihen johtosarja ym eli päälle 2k mennään  O0 
Sinä vain

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 18 heinäkuu, 2025, 15:25Eikös 1.5k saa valmiin koneen jenkeistä ja siihen johtosarja ym eli päälle 2k mennään  O0 

Kyyllä tohon minun moottoriin tuli johtosarjakin mukana :cheers:
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Stige - 18 heinäkuu, 2025, 08:07Ja ihan saatanan ahtaita kaikki bemarien konehuoneet työnnellä sinne turbo LS.

Ja joku suoralla kutosella oleva E46 painaa karvan alta 1500kg ni ei tota voi kyllä kevyeks sanoo, toi mun Acadian on tehtaalta painanu tyyliin 1250kg jos sitäkää, oha se iha helvetisti kevyempi esim.

Korjaten hieman:

320i = 1365-1390kg ja on niitä isompia kuin LS neliventtiili koneita laitettu ihan tehtaankin toimesta e46 koppaan.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: samulis - 18 heinäkuu, 2025, 13:50Paljon Volvossa on varaa kasvattaa etuakseli massaa? Miataan kävin Tattiksen Matilta kyselemässä kasin laittamisen mahdollisuuksia niin tuntuu kaatuvan etuakseli massojen ylitykseen.

LSx pointti ainakin itselle on että se on pieni niin isoks koneeks. Sen pudottaminen vaparina e30 konehuoneeseen ei ole kovinkaan kummoinen amerikan temppu kun maailmalta löytyy valmiit bolt on kitit, turbotus teettää sit lisätyötä, riippuen mennäänkö isolla sinkulla vai tuplilla.
You cannot view this attachment.
Vasemmalla on Mazda MX-5 1.8 vakio moottori, oikealla LSx. Painoeroa on 20kg.
Volvon konehuone on valtava jos vertaa Miatan vastaavaan.

D24 + automaatti painaa jotakuinkin 300 kiloa yhteensä. Siihen vielä ilmastoinnin osat päälle, niin varmaan joku 320 kiloa ei ole kaukana.
LS + ZF combo taitaa jäädä 220 kiloon.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.