Buick -48

Aloittaja Gary Grand, 19 huhtikuu, 2024, 19:21

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Pientä edistystä tämänkin kanssa.
Kartoitin kopan läpiruostuneita kohtia.

Apukuskin lattia.


Kuskin lattia.



Takanurkka.



Kontin lattia.



No, tuo on enemmän kötöstelyn aiheuttamaa, mutta on siinä pieniä reikiäkin siellä täällä.

Kuskin oven takaa alahelma vaatii kanssa huomiota, mutta 75 vuotiaaksi autoksi melko kova kotelo.. O0

Könysin sisällä ja vetelin happoa niihin paikkoihin mihin pensseli ylsi.
Tuulilasin alareunan taakse varsi vee-mäistä sitä koittaa saada.





Pääosin tuo osasto on jo eilen käyty negri*intukalla läpi, niin on lähinnä pinnan käsittelyä.
A-pilarien koteloihinkin koitin happoa saada mihin vaan suinkin pystyi.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 toukokuu, 2024, 18:0775 vuotiaaksi autoksi melko kova kotelo
Eikös se museoauto ollutkin?
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Gary Grand

Aamulämpimiksi hieroin hattuhyllyä.



Olikin viime yönä satanut, vaikkei semmoista ennusteissa näkynyt.. ::)
Hapottelin tuon alapuolen eilisiltana. Hangattava uusiksi ja katotaan meniskö jo ilman uutta happokäsittelyä.

Tuon muoto oli hivenen muuttunut palossa. :))

Puolen tunnin kopistelun jälkeen.



Saattaisi jo ruveta sopimaan korin sisään.. :thinking:

Tuohan on otettu peltisaksilla/rälläkällä irti.

Ihan hyvä kun pitää katto kuitenkin vaihtaa, niin olis ollut vaan tiellä..
Voi tuota joutua vähän pilkkomaankin, kun musta alkaa tuntua ettei katto asetu ihan orkkis-speksiin takapään osalta. :thinking:

Choppaus tuohon koppaan on hivenen haastavampi toimenpide kuin fullsize Jeeppiin, takapään muotoilun vuoksi.
Katto sinällään olisi helppo tiputtaa mieleiseen kuosiin, mutta takaluukun leipominen voi vaatia hiukan pellinvääntöä..
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 toukokuu, 2024, 09:19Aamulämpimiksi hieroin hattuhyllyä.



Olikin viime yönä satanut, vaikkei semmoista ennusteissa näkynyt.. ::)
Hapottelin tuon alapuolen eilisiltana. Hangattava uusiksi ja katotaan meniskö jo ilman uutta happokäsittelyä.

Tuon muoto oli hivenen muuttunut palossa. :))

Puolen tunnin kopistelun jälkeen.



Saattaisi jo ruveta sopimaan korin sisään.. :thinking:

Tuohan on otettu peltisaksilla/rälläkällä irti.

Ihan hyvä kun pitää katto kuitenkin vaihtaa, niin olis ollut vaan tiellä..
Voi tuota joutua vähän pilkkomaankin, kun musta alkaa tuntua ettei katto asetu ihan orkkis-speksiin takapään osalta. :thinking:

Choppaus tuohon koppaan on hivenen haastavampi toimenpide kuin fullsize Jeeppiin, takapään muotoilun vuoksi.
Katto sinällään olisi helppo tiputtaa mieleiseen kuosiin, mutta takaluukun leipominen voi vaatia hiukan pellinvääntöä..

Mut kyllähän sä peltiä osaat leipoo  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Kustom STW

Se o nätti se olikoseny Petri Karran lyhennetyksi business coupé malliseksi muotoiltu sämpylä, eli kattoa oli lyhennetty.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 11 toukokuu, 2024, 10:24Se o nätti se olikoseny Petri Karran lyhennetyksi business coupé malliseksi muotoiltu sämpylä, eli kattoa oli lyhennetty.
Meinaatko tätä?



Petri Terhon 1947 auto.

Omaan silmään sedanetten oma kattolinja on just oikein, mutta takaosaa pitää saada matalammalle.
Nyt on vähän pullataikinaa liikaa.. :thinking:
Jos ottais takaa kattoa alas kymmenisen senttiä, mutta säilyttiäsi tehtaalaisen tuulilasikorkeuden, niin saisi kivasti menevämpää mallia. :P

40´s Buick sedanetten choppaus


Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

juhapih

Hitsi kun ei ole kuvaa tuosta Jaakkolan uudesta Buickista. Siinä on takaosa huomattavan matala ja sitten Caddyn lokarit sectionoituna. Se tosin on avoksi laikattu fäästpäkki...

jariha

-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso 1.3
-05 Opel Combo 1.3 -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Smirkelimies

https://www.blocket.se/annons/sodermanland/buick_eight/1400802535

Blocketissa ois osien luovuttajayksilö. Missä asti lie, en tarkemmin kattonu.

Gary Grand

Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

juhapih

Ihan vieressä ja halavala... joutuin matkaan...

Gary Grand

Jouluaattona pistin "Joulupuikin" kuvan myös Customi-ryhmään facessa. ::)




Sieltä tupsahti samana iltana ihan uppo-oudolta tyypiltä kaveripyyntö, niin piti vähän stalkkailla ennenkuin tuuppaan pyynnön roskiin.
Kaverin julkisissa kuvissa olikin kuva tutusta palaneesta Buickista!

Kuittasin pyytäjän kaveriksi ja hetken päästä alkoi messengeriin paukkua viestiä Buickin aiemmalta omistajalta. 8)
Ei siis edelliseltä, vaan sitä edeltävältä..

Sain häneltä lisätietoa ja kuvia autosta.

Muoks. Poistin tästä kaikki mihin minulla ei ole käyttöoikeutta. Tuli hölmöiltyä innostuksissaan.. :-[
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Pientä taustatutkimusta.

Selvittelin mm. koneen painoa tuosta Straight-8:sta.

Lainaabest guess/estimate would be 'between 900 (408kg) and 1,000 pounds (453kg)' for a 248 c.i. straight eight Buick engine including a Synchromesh transmission and clutch assembly, based on the following info from a 1952 BUICK SHOP MANUAL, and not including bolt-ons (mountings) like starter, generator, carb., etc. ......

ENGINE

∙ 746-749 pounds for a 263 cubic inch engine, less clutch and mountings

∙ 833 pounds for a 320 cubic inch engine, less clutch and mountings

Melko vapaasti saa painon puolesta tekniikkaa vaihtaa.. :o

Facessa tuli eteen GMC V6 305 kone, joka olisi mukavan erilainen vaihtoehto..  :P
Sitä vaan pidetään varsin painavana.. :o

GMC V6 foorumi
LainaaGMC V6 & V12 Engine Data

The GMC 6-cylinder 60 degree V-type engine has two banks of cylinders with overhead valve mechanism.
Engines used in Vehicles covered on this page are designated as, 305A,
305B, 305C, 305D, 305E, 351, 351E, 401, 478, 702 V12.

The "GMC Replacement Engine Catalogs" lists the following dry weights:
305A = 738 lbs.
305B = 771 lbs.
305C = 840 lbs.
305E = 795 lbs.

NET hp noissa 125-142hp/3600-3800rpm ja vääntöä 225-304/1600rpm, kun kaasarina 1- tai 2- kurkkuinen. :P
Tuo myytävä kone olisi 305A tai B, kun on 1-kurkkuisella.. O0
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 10 toukokuu, 2024, 18:27Eikös se museoauto ollutkin?
No se ei kerro mitään siitä, ettei olisi mätä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20