Tämän vuosituhannen LS moottorit

Aloittaja rb, 14 helmikuu, 2020, 11:55

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 06 huhtikuu, 2025, 23:36Oho. Ei olis uskonu vaikka näitä kehutaankin viritysystävällisiksi.

Täytyy kysellä paikallisista pajoista millasia ajatuksia tulee.

Teen mäki näitä asiakkaille tarvittaes nyt ekat 3 turbolässyä täs keväälle jonos ainaski ja iha tällei järkibudjetilla ku ei tommoset tehot tosiaan vaadi mitään 5000€ precisionia tai takomäntiä tms, en koe tarpeelliseks turhaan vaihella parempia osia vaihtamisen ilosta niinku suurinosa tuntuu tekevän, raha siinä vaan hukkaan menee.
Tehdään sen mukaan mitä asikas siitä haluaa irti, tommosen 600-700 ottaa aivan huoleti vakiomoottorista ja kestää käyttöö hienosti.

Mudracer



Tossa selitys noin pienelle teholle.
LainaaWhat GM Pulled Off Here is Insane
We've seen 1,000-hp cars before, but usually, they fall into one of two categories:
✅ Factory-built, ultra-expensive hypercars
✅ Crazy aftermarket builds that aren't street-legal or emissions-compliant
The C8 ZR1 does both—offering Bugatti-level power with the reliability and refinement of a GM production car. And that's what makes this thing truly special.
1,064 hp. Factory warranty. Pump gas. Street-legal.
Yeah, GM just changed the game.
X

Gary Grand

Tutkin Lässyn öljykanavien kokoja..
Pääkanava lohkon läpi on jotain 14.5-14.6mm halkaisijaltaan, lyöntitulppa päässä on 16.1mm ja barbel toisessa päässä.
Nyt pitäis tulpata pääkanava molemmista päistä kun kiertokanki on tullut sen läpi kurkistamaan.. ::)

Jos vääntäis M16 kierteen kanavan päihin ja lukitusruuvit Loctitella.. :thinking:
Ulkoinen pääkanava opn M16x1,5mm liittimillä. Tarkoitus olis laittaa lohkon omien kierretulppien kautta suodattimen siirtosarjalla öljynkierto, niin kone olis jo kasauskelpoinen! :coolsmoke:

Laittaisko Holleyn Sniperilla, vai iskiskö ihan kaasarin tuon päälle.. :thinking:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 toukokuu, 2025, 21:41Tutkin Lässyn öljykanavien kokoja..
Pääkanava lohkon läpi on jotain 14.5-14.6mm halkaisijaltaan, lyöntitulppa päässä on 16.1mm ja barbel toisessa päässä.
Nyt pitäis tulpata pääkanava molemmista päistä kun kiertokanki on tullut sen läpi kurkistamaan.. ::)

Jos vääntäis M16 kierteen kanavan päihin ja lukitusruuvit Loctitella.. :thinking:
Ulkoinen pääkanava opn M16x1,5mm liittimillä. Tarkoitus olis laittaa lohkon omien kierretulppien kautta suodattimen siirtosarjalla öljynkierto, niin kone olis jo kasauskelpoinen! :coolsmoke:

Laittaisko Holleyn Sniperilla, vai iskiskö ihan kaasarin tuon päälle.. :thinking:

Tai sit vaan orggis ruiskulla  :shutup:

Jos hyvän haluaa  :iiiiik:

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 23 toukokuu, 2025, 22:11Tai sit vaan orggis ruiskulla  :shutup:

Jos hyvän haluaa  :iiiiik:
Semmonenkin olis kun saan vaan hommat vähän etenemään..
Suburbanin LQ4 on orkkisruikulla, LM7 sitten Terminatorilla ja tää.. Katotaan nyt, kaasaroinko vai Sniperilla. ::)
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 toukokuu, 2025, 21:41Tutkin Lässyn öljykanavien kokoja..
Pääkanava lohkon läpi on jotain 14.5-14.6mm halkaisijaltaan, lyöntitulppa päässä on 16.1mm ja barbel toisessa päässä.
Nyt pitäis tulpata pääkanava molemmista päistä kun kiertokanki on tullut sen läpi kurkistamaan.. ::)

Jos vääntäis M16 kierteen kanavan päihin ja lukitusruuvit Loctitella.. :thinking:
Ulkoinen pääkanava opn M16x1,5mm liittimillä. Tarkoitus olis laittaa lohkon omien kierretulppien kautta suodattimen siirtosarjalla öljynkierto, niin kone olis jo kasauskelpoinen! :coolsmoke:

Laittaisko Holleyn Sniperilla, vai iskiskö ihan kaasarin tuon päälle.. :thinking:
Se öölinjäähytyskierto taitaa olla ~10mm sisämitaltaan, ei kait koko linjan tarvii olla sen suurempi.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 23 toukokuu, 2025, 22:42Se öölinjäähytyskierto taitaa olla ~10mm sisämitaltaan, ei kait koko linjan tarvii olla sen suurempi.
Ei letkutuksen koko ollutkaan mielessä noita mittaillessa..
Varmaan 1/2" letkuilla sen teen, mutta tuon pääkanavan tulppaus päistä on tehtävä, kun kanava on puhki kutospytyn kohdalta.
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 toukokuu, 2025, 22:19Semmonenkin olis kun saan vaan hommat vähän etenemään..
Suburbanin LQ4 on orkkisruikulla, LM7 sitten Terminatorilla ja tää.. Katotaan nyt, kaasaroinko vai Sniperilla. ::)

Ja ne turbot kuuluu moottorin kylkeen, ei hyllyyk koristeeks 🤣

1purehell

Mikähän on kun tuo Bel Airin kone ei ota vapaalla kierroksia, muuten kuin oikein varovasti kaasua annostelemalla. Tämä oire paheni kun laitoin putket paikoilleen. Kone on LM7, vähän pirteämpi nokka ja peltisarjat. Vakio moottorinohjaus, mistä ei mun käsittääkseni ole poistettu vasta kuin ajonesto.

Säädetään kyllä kunnolla, mutta voisi olla hyvä haarukoida vikaa jo etukäteen.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Mudracer

Onko kaasuläppä sähköllä vai vaijerilla?
X

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Mudracer

Sit ekaks kattoo tps sensorin siitä läppäkotelosta ja toinen on mappi. En kyllä tiedä kumpi vaikuttaa enemmän "kiihdytyspumppuun" .
X