Ei sammu avaimesta.

Aloittaja juhapih, 29 heinäkuu, 2024, 13:44

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 31 heinäkuu, 2024, 21:39Eli tuolla laturissa on joku ei alkuperäinen palikka sisällä.

Täytyy nuo Garyn piuhajutut huomenna katella, olisiko Jeepin kanssa mitään yhteistä. Voisi katella vaikka Jeepin kytkentäkaavion jostakin.

Mutta vieläkin ihmetyttää, että on vuosikymmenet toiminut OK. Ja tuo piuhaviritys on varmaankin jo Alppimaan perintöä.
Jeepin kytkis löytyy tuolta:
http://johnmeister.com/jeep/sj/tech/
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 31 heinäkuu, 2024, 21:39Eli tuolla laturissa on joku ei alkuperäinen palikka sisällä.

Täytyy nuo Garyn piuhajutut huomenna katella, olisiko Jeepin kanssa mitään yhteistä. Voisi katella vaikka Jeepin kytkentäkaavion jostakin.

Mutta vieläkin ihmetyttää, että on vuosikymmenet toiminut OK. Ja tuo piuhaviritys on varmaankin jo Alppimaan perintöä.
Jos sen laturin merkkivalon johdon irrottaminen saa sen sammumaan, niin ei siinä ole kyseessä sen ihmeempi juttu, kun sytkälaite jaksaa antaa jonkunlaista kipinää aika olemattomalla jännitteellä. Ehkä sulla on nyt ollu joku virtalukosta kytkeytyvä laite pois päältä, mikä yleensä ennen on aina ollut päällä. Vaikkapa lämppäri "off" asennossa, niin puhallinkaan ei ole kuormana.
En varmasti oo.

juhapih

Pitkästä aikaa sain tätä työn alle. Ajoin ulkokatoksesta talliin ja taas jätti sammumatta avaimesta.
Mittasin lampun johdosta jännitteen... 1,72 V   tuollako se käydä hörisee?

Ja sitten löytyi se pois kytketty virrankuluttaja. Piuha roikkuu cruise controllin päällä... En  kyä muista mikä siinä on ollut. Virtaa se ei saa suoraan virtalukolta, mutta "vuotovirtaa" on sen verran , että mittari reagoi, hieman...

Camino79

Siis jos mä nyt yhtään oon tällein muutaman saunakaljan jälkeen kartalla niin tarkotit että vajaan 2v tulee lampulta laturille, joka saattaa siis riittää jättämään herätteen laturille, eli se käy sillä laturin tuottamalla jännitteellä.

Joku korjatkoon jos oon ihan hakusalla, ihan ei oo terävin ajatus just nyt monestakin erinäisestä syystä....
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 31 elokuu, 2024, 20:16Siis jos mä nyt yhtään oon tällein muutaman saunakaljan jälkeen kartalla niin tarkotit että vajaan 2v tulee lampulta laturille, joka saattaa siis riittää jättämään herätteen laturille, eli se käy sillä laturin tuottamalla jännitteellä.

Joku korjatkoon jos oon ihan hakusalla, ihan ei oo terävin ajatus just nyt monestakin erinäisestä syystä....
Eiku se menee just toisinpäin. Eli laturilta tulee lampun kautta virtalukon "taakse" just riittävästi sähköö et sytkä jaksaa antaa vielä kipunan.
Se jännitemittaus ei kerro koko totuutta, kun se lampun kautta tuleva sähkö ehtii lataamaan konkan välillä isompaan jännitteeseen, mikä sit riittää sille kipinälle.
Laittaa vaan sen diodin, ei se ole maailman temppu.
En varmasti oo.