454 bbc ravistus

Aloittaja Mudracer, 26 elokuu, 2024, 21:24

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Veikkauksia mistä johtuu toi hirvittävä darra?
https://aijaa.com/img/b/00635/15269249.mp4

Itellä on mutuluulo asiasta mutta mitä raati sanoo.
X

'59 Kingswood

"puntillinen" dampperi ja/tai vetolevy, kun pitäis olla 0-puntissa, tai sit päinvastoin? Yhden em. mukaisen stroker-pikkulohkon olen nähnyt ja käytös oli kovasti samantyyppinen

Jussi

Jos jätetään noi väärät osavalinnat kasauksessa pois, eli vaiva on alkanu itekseen, niin olisko puntti lentäny vetolevystä?
En varmasti oo.

Mudracer

Jep vetolevyn punttia itekkin epäilen. Auto ollu lainassa ja palautettiin tollasena.
Yhdestä ite tehdystä stroukista lensi vetyolevyn puntti helevettiin, oli GT motorissa puntituksessa ja räkähitsillä laitettu kiinni. Siitä tuli fläshpäkki tähän tutinaan.
Se puntti on aika iso.
X

WBBC

Harmi. Tuossa onkin isompi humppa saada mylly takaisin balanssiin.

Mudracer

Olipas yllättävä vika :o .
https://aijaa.com/img/b/00033/15269634.mp4
Kone pois ja kampura täyttöhitsaukseen. Kiilaura suurentunu 2x ja kiila murusina siellä välissä pyöriny, kampuran pää 30kymppii kartio.
X

WBBC

Vuonna 2003 ostin eräässä Camarossa olleen hyvin kasatun hyvistä osista (Pekka Vanhanen) tekemän 454 koneen. Mutta siinä oli vetolevy, ja mun 1970 Corvettessa manuaaliloota. Ostin siis vauhtipyörän, ja sitten piti miettiä miten sen saa tasapainoon tuohon moottoriin. Vein vauhtipyörän ja vetolevyn Keravan R-Koneistukseen, ja siellä jotenkin saivat uuden vauhtipyörän samaan balanssiin kuin vetolevy. Ja niinhän se onnistui. 454 kävi tosi hienosti.

Mudracer

Toi on ihan helppo tehdä epätasapainoon vaikka rengaskoneella.
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 28 elokuu, 2024, 16:04Toi on ihan helppo tehdä epätasapainoon vaikka rengaskoneella.
Minulla on tuo yksi vauhtipyörä, mikä epäilyttää, onko se oikeassa puntissa. Koneistamot sanoo, että ei onnistu testaus heillä eli vertailu toiseen.

@LowCrow lle ehdotin, että katsoo töissä rengaskoneella onko epätasapaino samanlainen molemmissa mutta ei kuulemma onnistu.

En ole nyt jaksanut siihen enää sitten paneutua.


Aikanaan meni 350DX:stä dampperi halki, pääsi heilumaan aika isosti löysää mutta kiila pysyi paikallaan eikä ehtinyt hakata mitään kappaleiksi tai kampuran päätäkään pilata. Aika vapina ja kolina oli.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Mudracer

Kyllä se onnistuu rengaskoneellakin mutta siihen pitää väsätä sellainen tsydeemi mihin saa molemmat varmasti samaan paikkaan.
X

Mudracer

X

Camino79

Melko yllättävä tauti  :o

Saanu lainassa ollessa vissiin reilummin tennaria  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Stige

Heikkouttaan ne särkyy

Mudracer

Siantuntija taas äänessä ;D .
X