Dexta moottori

Aloittaja Kylis, 12 syyskuu, 2024, 18:36

« edellinen - seuraava »

Kylis

Mahtaisiko täältä löytyä tietoa dexta ja super dexta lohkojen eroavaisuuksista. Kyseessähän on perkinssin koneet a3.144 ja a3.152. Mulla olisi tarvetta dextaan ehjää lohkoa eli a3.144, näitä ei kuitenkaan ihan joka päivä näytä olevan kaupan. Superissa käytettyä a3.152 saisi uutta järkevään hintaan.  Poraushan näissä on eri ja kai ruiskupumput. Olen antanut itseni ymmärtää että noiden osia voisi laittaa ristiin aika pitkälti, en ole kuitenkaan varma. Eli olisiko mahdollista laittaa a3.144 romut a3.152 lohkoon?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kylis - 12 syyskuu, 2024, 18:36Mahtaisiko täältä löytyä tietoa dexta ja super dexta lohkojen eroavaisuuksista. Kyseessähän on perkinssin koneet a3.144 ja a3.152. Mulla olisi tarvetta dextaan ehjää lohkoa eli a3.144, näitä ei kuitenkaan ihan joka päivä näytä olevan kaupan. Superissa käytettyä a3.152 saisi uutta järkevään hintaan.  Poraushan näissä on eri ja kai ruiskupumput. Olen antanut itseni ymmärtää että noiden osia voisi laittaa ristiin aika pitkälti, en ole kuitenkaan varma. Eli olisiko mahdollista laittaa a3.144 romut a3.152 lohkoon?
Mahtaisko @jusape tietää parhaiten?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Smirkelimies

Kannattaa ottaa tunnukset masinistit.com
  palstalle. Siellä on tietoa.

Kylis

Sehän se oikea paikka varmasti olisi, ei vain tuu netissä notkuttua kuin täällä. Katotaan josko tavaran toimittaja vastaisi jotain sopivuuksista, loppui vain yhteydenpito kun kysyin sopivuuksista. Olen kyllä masinisti ja britti foorumeita selattua siinä uskossa että olisivat samoja lohkoja. Ei vaan ihan yksiselitteistä ja luotettavaa infoa ole löytynyt.

Tatu

Mulla on yksi kokonainen super dextan kone, soittele 0503623745 marko

cdi

Lainaus käyttäjältä: Tatu - 16 syyskuu, 2024, 14:48Mulla on yksi kokonainen super dextan kone, soittele 0503623745 marko

  Onko minkä kuntonen ja hinta kiinnostaa varmaan monia.

cdi

Kattelin tuossa pruttapallomiesten tekemää korjauskirjaa ja kyllä siellä superi ja tavan dextan tiedot on sulosesti sekaisin.Ja lisäksi vähän laisesti.Uudemmista muista fordin malleista paremmin.

Kylis

Jep, Alankomaista tulikin vahvistusta tänään;

"According our latest information, you could make a 3/152 engine to fit your Dexta.
The difference in CID is minor and that should work out well.
 
The later style engine does have some small changes. Location fuel lift pump etc. but that should not be of any problem
You do need the rope style crankshaft engine for this."

Tatun kanssa hetki höpöteltiinkin, katsotaan miten hommat jatkuu.