Pieni pakuntapainen (seurapeli)

Aloittaja Lerssinen, 15 joulukuu, 2024, 09:28

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Mä hain joskus (vimmatun kauan sitten, 90-luvulla) kaverin Opel Combon köyden päässä huoltoliikkeen pihaan. Hammashihna oli poikennut huolto-ohjelmasta. Veturinamme oli mun Dodge Coronet ja kaveri siis seurasi mua narun päässä suht kylmässä Opelissa. Oli "kuulemma" ollut elämys lähteä motarin rampissa "rajummin kuin koskaan ennen" ja suht ääneti, mitä nyt Combostin kori oli vähän vedossa ritinää pitänyt.

Sai sähköautokokemuksen?
T-Dart, ruotsalaiseen etanoliin totutettu dinosaurus.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: jariha - 17 joulukuu, 2024, 05:23opelin combossa sama kone tai toisinpäin... 1.7-koneista en tiiä mutta tuosta 1.3:sesta kompostista on tullu tietoa haettua jonkin verran ja jakopäänketjun oon vaihtanu alle tonni sitten, tosin siinä nyt vttuilee vuorostaan imm ::)
selittää sen miksi suht tuoreitakin 1.3 comboja aika sopuhintaan
Sinä vain

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 16 joulukuu, 2024, 21:55Scudo ja muut psa tuotteet sitten ei ole sama auto vaikka monet niin herkästi selittääkin, joka merkissä on omat eronsa, esim. vaihteistot ei passaa ristiin vaikka kone onkin "sama"

Yhdellä naapurilla oli Scudo monia vuosia, oli ilmeisesti tyytyväinen kun niin kauan ajeli sillä? Delta-Autossa vielä huollatti kuin parempaakin autoa.

Lerssinen

Scudo on siinä rajamailla kehtaisinko ajaa sellaisella, tottakai jos on vitun halpa  ;D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 17 joulukuu, 2024, 22:29Scudo on siinä rajamailla kehtaisinko ajaa sellaisella, tottakai jos on vitun halpa  ;D
alle 2000 saat jo valita
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 15 joulukuu, 2024, 09:28No, tehdään tästä sitten parviälyn yhteinen seurapeli.  ::) 

Katelkaa (myykää) mulle pieni pakuntapainen kehonkuljetin, hintaluokka 4k€ +/- 1k käteistä rahaa
Hyvän kohdalla tullaa ylespäin mutta tottakai mielellään mennään alaspäin.

Laittoa saa olla, tietenkin, mutta mitään oikeasti ultimaattista romua en tartte vaivoikseni just ny, hitsaus onnistuu ja normihommat mutta koneremonttiin en tämän kohdalla ala. Vehkeen käyttötarkoitus on seistä pääasiassa pihalla ja lähteä käyntiin just silloin kun satun tarvimaan, kilometrimäärä vuodessa lienee aiemman hondan luokkaa eli noin 3000km, tätämyöti polttoaineen laatu ja kulutus ei ole ratkaiseva tekijä.

Eniten vituttaa maksaa veroja autosta joka ei liiku joten tämä karkoittaa käytännössä isot ameriikkapakut pihalta (joka on harmi) kun ryöstöverotetaan painojen mukaan, vähän sama käy esimerkiksi hiacenkin kans, 600/700€ vuodessa verotukseen ei napostele.

Sitten koska olen joissain asioissa aika pedanttinen mulkku niin raakkaan automaattisesti ulos esimerkiksi

Pösö/Sitikka = Ihan kauheasti en sinällään vierasta ranskalaisia mutta ei vaan pysty.
Volkswagen = Perustuu lapsuuden lupauksiin jos joskus omistan tällaisen ja haluan elää vielä, ei pysty. Koskee ihan kaikkia kyseisen vag konsernin tuotteita.
Opel = Läheltä liipaten aiempaa skenaariota, ei pysty.
Ford = Ihmisen pitää pystyä viimeisellä tuomiolla sanomaan että ei myynyt sieluaan saatanalle, ei pysty

Kuten sitten huomataan on omien henkisten ongelmien vuoksi rajattu kenttä melko kapea mutta pitkä, antakaa paukkua vaan linkkejä ja omia löytöjä sekä keskustelua "laatuautoista" joita on näillä puitteilla pelkästään saatavilla  ;D

Just ajelin eilen poriin sellaisen vajaan tuhannen kilsan lenkin edestakaisin ultimaattisen kusettajan takia, olen valmis siis hakemaan kaukaakin mutta valehtelua en jaksa sitten yhtään.

go - >

No eihän tuohon jää kuin astro...

Minulla olisi semmoinen, pari paikkaa helmoihin ja toiseen etupyöränkaareen ja ehkä joskus kattoon niihin lipan poraruuvien reikiin.
V8 keulalla.

Justiin mahtuisi budjettiin.

::)
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Lerssinen

On nettoautossa pari vortecci-astroakin, kui kauheita romuja ne on ?  :thinking:

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 19 joulukuu, 2024, 19:38On nettoautossa pari vortecci-astroakin, kui kauheita romuja ne on ?  :thinking:

Bensa maittaa ja kulkupuoli alkaa vasta 3-4krpm nurkilla  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 19 joulukuu, 2024, 19:38On nettoautossa pari vortecci-astroakin, kui kauheita romuja ne on ?  :thinking:
Jos näin jo lipsuu niin osta multa ransetti pois
Sinä vain

Lerssinen

Bantam

Mikäs tossa Scudossa oikein vaivaa, ettei pää mahdu sisään?

LPR

Lainaus käyttäjältä: jariha - 17 joulukuu, 2024, 05:23opelin combossa sama kone tai toisinpäin... 1.7-koneista en tiiä mutta tuosta 1.3:sesta kompostista on tullu tietoa haettua jonkin verran ja jakopäänketjun oon vaihtanu alle tonni sitten, tosin siinä nyt vttuilee vuorostaan imm ::)
Mercruiserin venemoottorina ainakin se Opelin/Isuzun 1,7 diesel oli ihan susi. Mäntäpistiäinen ainakin tykkäsi pesiä noihin moottoreihin. Aika tehokkaasti ovat poistuneet jo käytöstä veneissä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 19 joulukuu, 2024, 20:45Bensa maittaa ja kulkupuoli alkaa vasta 3-4krpm nurkilla  :))
Tuo tbi v8 onkin ihan eri maata.  :)
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 19 joulukuu, 2024, 22:44Mikäs tossa Scudossa oikein vaivaa, ettei pää mahdu sisään?

Eikai varsinaisesti mikään, tiedä vain miten muut kattoo kun ajais viiatila  :rolleyes:

(iveco ei oo viiatti, ei sinnepäinkään  :rotfl:  )