Bensapaineen mittaus

Aloittaja JPA, 30 joulukuu, 2024, 17:43

« edellinen - seuraava »

JPA

Käyttiksestä pitäis bensapaineet mitata, mahdollisen vuotavan pumpun takia. Vaihtoehtoja löyty jokunen. Mikä olis kohtuu hyvä mittari näin harraste käyttöön? Luokkaa max 150€ BGS:n mittari tooloutletistä (n.300€)maksaa jo enempi kuin uusi polttoainepumppu.

Pertti K

Minä mittasin ihan jollain IKH:n tai vast. vaimennetulla painemittarilla. Vai onko jostain korkeapaineista kyse? Mulla luokkaa 45 psi muistaakseni.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

sössö

teollisuusmittari. saat jollain kympillä+putkiosat päälle.

Kyrpov

Sinä vain

JPA

Ei oo isot paineet, 31-39psi välillä pitäis olla. En tajunnu ite kasaamisen olevan vaihtoehto ollenkaan. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.
Tuo bensakiskossa oleva schrader venttiili voi olla ongelma. Tutkailen löytyykö kyliltä sopivaa päätä.

JPA

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 31 joulukuu, 2024, 16:31https://toolfin.com/polttoaineen-painemittari-10-bar.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyc67BhDSARIsAM95QzsXUdQurM3IKtu2-eVfOxdQ0WyuIIk0WVjQUm_3g5mX_NjCttJcDEcaAg3VEALw_wcB tämmöselläkin pärjää ja adaptereita on. Vastaavia tolla hintaluokalla löytyy.

Kiitos tästä. Tää oli on mennyt ohitte. Tuohon hintaan taidan ottaakin "riskin" ja tilata. Jos ei mittari pelitä niin sitten käy Ikhsta hakemassa.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: JPA - 31 joulukuu, 2024, 16:48Ei oo isot paineet, 31-39psi välillä pitäis olla. En tajunnu ite kasaamisen olevan vaihtoehto ollenkaan. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.
Tuo bensakiskossa oleva schrader venttiili voi olla ongelma. Tutkailen löytyykö kyliltä sopivaa päätä.

Jos kiskossa on normaali venttiili, niin vaikka rengaspaine mittarilla mittaa paineet

Muistaa vaan suhauttaa ilmalla bensahuurut letkusta pois.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: JPA - 31 joulukuu, 2024, 16:48Ei oo isot paineet, 31-39psi välillä pitäis olla. En tajunnu ite kasaamisen olevan vaihtoehto ollenkaan. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.
Tuo bensakiskossa oleva schrader venttiili voi olla ongelma. Tutkailen löytyykö kyliltä sopivaa päätä.
En tiedä millainen tuo venttiili on, mutta itellä oli samantapainen kuin renkaan venttiilissä niin ruuvasin siitä vaan sielun pois ja letku klemmarilla siihen kiinni ja toiseen päähän mittari.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

JPA

Just sellainen rengasventtiili. Kerron miten kävi kun pääsen mittaamaan.

JPA

Kyllä hyvin sai lukemia uudella mittarilla.
Rengaspainemittarilla ei luonannu, ei pystyny kiinni ilman että kädellä painoi.

Paineet oli kokoajan 41psi. Mittari toimii ja pumppu samoin. Kone sammuksissa 20min päästä oli paineet vielä 40psi. Vikaa pitää metsästää muualta.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: JPA - 04 tammikuu, 2025, 18:09Kyllä hyvin sai lukemia uudella mittarilla.
Rengaspainemittarilla ei luonannu, ei pystyny kiinni ilman että kädellä painoi.

Paineet oli kokoajan 41psi. Mittari toimii ja pumppu samoin. Kone sammuksissa 20min päästä oli paineet vielä 40psi. Vikaa pitää metsästää muualta.

Mitä se tekee vikana?


Pitkä startti ja kun lähtee, niin puutuu välillä ennenku pumppaamalla sit jaksaa kelata vauhtia


Jos noi oireina, niin bräkleeniä ja siihen riittävän pitkä letku, et yltää konehuoneeseen kaasuläpälle asti
Viive on suhteellisen iso lisälientä annostellessa, mutta saa selville onko se bensan puute vai jossain muualla.


Pikku tupsaus bräkleeniä ja sit kaasupoljinta kun samalla lisää tupsauttelee bräkleeniä


Ite tolla konstilla sain nissanin liikkeelle ja diagnosoitua et pumpun tuottama paine ei riitä ruiskulle vaikka suuttimista suihkikin

Pertti K

Jos auto on vakio ja paine tehtaan spekseissä niin pitäähän se riittää. Toki mitattava sitten myös lappu lattiassa.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

JPA

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 04 tammikuu, 2025, 22:46Mitä se tekee vikana?


Pitkä startti ja kun lähtee, niin puutuu välillä ennenku pumppaamalla sit jaksaa kelata vauhtia


Jos noi oireina, niin bräkleeniä ja siihen riittävän pitkä letku, et yltää konehuoneeseen kaasuläpälle asti
Viive on suhteellisen iso lisälientä annostellessa, mutta saa selville onko se bensan puute vai jossain muualla.


Pikku tupsaus bräkleeniä ja sit kaasupoljinta kun samalla lisää tupsauttelee bräkleeniä


Ite tolla konstilla sain nissanin liikkeelle ja diagnosoitua et pumpun tuottama paine ei riitä ruiskulle vaikka suuttimista suihkikin
Välillä joutuu starttaamaan pitkään ja useamman kerran. Vika tullut pari talvea sitten, poistui itsestään ja oli yli vuoden pois kiusaamasta.
Auttoi kun käynti virrat päälle ja pois pari kolme kertaa, että pumppu työnti lientä järjestelmään. Olin varma että pumppu vuotaa bensan takaisin tankkiin.
Nyt ilmesty syksyllä satunnaisia käyntiongelmia ja puutumista ajossa. Välillä toimii kuten pitää.

Tänään lähti 3 starttauksella käyntiin yskien. Mittarin mukaan paineet oli heti virrat päälle laittaessa luokkaa 40psi, eikä tipahtanut startissa tai kaasuttaessa.

Mittasin kaasuläpän anturin, joka on viallinen. Kaasu pohjassa pitäisi tulla 4.8v, nyt kuitenkin useamman kerran mitatessa tulos 3.4v. Tämä selittäisi käynti ongelman, mutta käynnistykseen ei luulis vaikuttavan - 95 vuoden keksinnössä.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: JPA - 05 tammikuu, 2025, 00:20Välillä joutuu starttaamaan pitkään ja useamman kerran. Vika tullut pari talvea sitten, poistui itsestään ja oli yli vuoden pois kiusaamasta.
Auttoi kun käynti virrat päälle ja pois pari kolme kertaa, että pumppu työnti lientä järjestelmään. Olin varma että pumppu vuotaa bensan takaisin tankkiin.
Nyt ilmesty syksyllä satunnaisia käyntiongelmia ja puutumista ajossa. Välillä toimii kuten pitää.

Tänään lähti 3 starttauksella käyntiin yskien. Mittarin mukaan paineet oli heti virrat päälle laittaessa luokkaa 40psi, eikä tipahtanut startissa tai kaasuttaessa.

Mittasin kaasuläpän anturin, joka on viallinen. Kaasu pohjassa pitäisi tulla 4.8v, nyt kuitenkin useamman kerran mitatessa tulos 3.4v. Tämä selittäisi käynti ongelman, mutta käynnistykseen ei luulis vaikuttavan - 95 vuoden keksinnössä.


Samalla tavalla alko oireet, ensin piteni startit ja lopulta ees kazakit ei saanu nissania kulkemaan kunnolla, sit pariinkin kertaan vaihdettiin paineen säädin joka ei säätäny
ja lopulta pumppu joka osoittautu liian pieneksi

Suosittelen kokeilemaan tota lisäbensaa tai ennemmin bräkleeniä se on helpompaa ja siistimmin annosteltavissa.
Sillä pystyy kokeilemaan ajamistakin ku ei roisku ja saa pellin sekä oven välistä ohjaamoon pullon kuhan on sopiva ohut letku mikä passaa siihen jarrusprayn suuttimen pätkään

Sitä vaan ei saa unohtaa et se on tulenarkaa ainetta ja liekki pullossa sisällä ei välttämättä ole kiva juttu



Se pumppu mikä nissanissa oli teki paineet ja piti siinä moitteetta. Startissa ei laskenu eikä heti vaikka pumpun sulakkeettakin starttasi sit kun heräsi käyntiin pudotti paineet ja sammahti
Lisä huikalla käydessäkin piti paineet tasaisena, ne vaan ei riittäny


Ensin vaihdettiin virranjakaja ku kaikki tiesi, et moiset ongelmat on sytkäpuolen vikoja, eikä korjaantunu tai pahentunu ja silti lisähuikalla heti tulille

Sit vaihdetiin suutintukki ja taas kerran virranjakaja jumppaa eikä korjaantunu, mutta lisähuikalla heti tulille.

Sit väittivät et jakohypänny, mutten jaksanu uskoa, et lisäbensalla ajoituskorjaantuis ja merkit näky olevan kohdallaan sekä pyörijä osoitti oikeaan suuntaan




Sit lopulta laitettiin ajamalla tulleesta almerasta pumppu ja kerrasta kauniisti käyntiin ja otti kierrokset normaalisti.
Päästöt leimalla hyvät.


Epäilen et liian uuden tai tbi version tarvike pumppu laitettu ja paine/tuotto ei riittäny 4 suuttimelle yhtä aikaa.


Sitä en tosin koskaan tullu mitanneeksi paljonko ne paineet sillä toimivalla pumpulla ois ollut, käytin bilteman kaasari ajan setissä tullutta mittaria joka oli skaalan yläpäässä joten en jaksanu alkaa askartelemaan T-haaroituksia ja mittarille suodattimia sun muita toimivaan koneeseen.

JPA

Mä kokeilen tuota lisä lisäbensa kikkaa.
Toki konehuoneesta kun pääsin kattomaan kun auto starttasi niin paukutti ekalla läppärunkoon takaisin. Sitte kun käynnisty nii kävi ihan ok. Nopeasti kaasua painessa pieni viive/ imu ääntä kuuluu jostain. Samoin heti startatessa imuääntö kuulu selvästi ja sitten hävisi. Vois olla myös alipainevuotoa jossain.
Samoin ihan ku sytkä/jako ei olis kohdalla. - 19 joulukuussa vaihdoin jakoketjun ja rattaat.
-24 tammikuussa nostajat, plenium tiivisteet, jakajan kansi, pyöriä, tulpat, pickup coil, tulpanjohdot ja alipaine letkut yms. Ihan vaan varmuuden vuoksi.
Marras-joulukuussa nyt vaihdettu startin kaapelit(heräte melkein poikki ja virtakaapeli hapettunut vihreäksi), lämpotilanaturi(toimi viikon tällä hyvin). Ja moottorin maadoitukset uusittu ja lisätty, joka auttoi sen viikon taas käynnistys ja käynti ongelmiin.