Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Aloittaja DX, 10 tammikuu, 2020, 16:10

« edellinen - seuraava »

TwistOla



Nyt kun on tällaista Jagge-leuhotusta ilmassa, niin ohessa erään kaverini kissapeto. Tuo on jenkkiversio eli on ruiskukoneella, onkohan joku Jetronic-versio. Moottorin ohjauksesta vastaakin muistaakseni surullisen kuuluisa Apostoli. Sen kanssa olikin "yllättäen" jotain sitkeitä ongelmia hankintahetken jälkeen, mutta saivat korjattua ja nyt on pelittänyt hienosti. Olen myös päässyt ottamaan tyypit tuosta ja on ajoltaan tosi hyvä. On myös yllättävän ripeä, vaikka ei mikään keijukainen olekaan. Tuohon on vaihdettu sirommat euro-mallin puskurit, ne jenkkiversiot oli kolhon oloiset.
Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

Harri S

Onnea Jagen hankinnasta.
Tänä vuonna Britit on parhautta.

Tässä tallimusiikkia 80-lukuisin The Clash:in sanoin, jolla kohotetaan Union Jack tunnelmaa sillä tavoin että se Lucaskin, siellä pimeyden komerossaan kohtaa lopulta valon.

Päätoiminen harrastaja

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 22 maaliskuu, 2021, 04:12On ne ihan kivoja. Just sillai et ku käyt huvikseen kokeilemassa, lähteekö käytiin, niin aina lähtee. Jos olis pakko lähtee, niin ei käynnisty. Pyyhkijät toimii aina ku ei sada, mutta sateella ne ei toimi. Kesällä lämppäriä ei saa pois päältä, mutta talvella sitä ei saa päälle. Nää on omia kokemuksia briteistä, mutta ne ikäänkuin kuuluu asiaan.

Mulla oli joskus Triumphin Spitfire, jonka kävin aika huolella läpi. Sadevedestä se ei oikein pitänyt. Ajoin joskus etelään sillä ja Jyväskylän kohdalla alkoi satamaan. Eka katosi ylivaihde, sitten tuulilasinpyyhkijät. Olin käsitellyt tuulilasin jollain 5 sateesta -litkulla, niin siitä näki kohtuudella läpi, vaikka ei pyyhkijät toimineetkaan. Hetken päästä lämppäri lopetti puhaltamasta ja sitten meni vielä mittarit pimeäksi. Sitten lähempänä Tamperetta kun sade lakkasi, niin kaikki laitteet palasi käänteisessä järjestyksessä toimintaan. Lopuksi vielä napsahti ylivaihdekin takaisin päälle. Ihme vehkeitä.  ::)

Mä käsittelin kaikki sähköliitokset Enston kontaktivaseliinilla silloin remontin yhteydessä, mutta ei sillä ollut mitään merkitystä.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

NonSenCe

jaguarismi tarttuu. kaiken syy on cc:ssä. :D

onneks ei o rahaa muuten olis kans joku jaguar tai daimler tyyppinen brittitekele ostettuna ittelläkin ollut jo vuosia. kaverin jaggeekin yritin joskus jo ostaa pari vuotta sitten kun jäi siltä ajosta. pyysi vaan liian kovaa hintaa siitä.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Toyopet

Kerran yhdellä työreissulla olisi ollut xj6 tarjolla. 1000€:lla olisi saanut viedä kotiin.
Niin, olisi pitänyt.

Ei käynyt, oli ollut seisonnassa vuosia ja sitten kun taas yrittivät saada liikkeelle, niin ei lähtenyt. Työnsi kuulemma bensaa ympäri konehuonetta niin, ettei uskaltanut enää startata.

Aika ehjän näköinen oli päällisin puolin.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

DX

aamulla ajelin konttuurin kautta ja kävin tekees vakuutuksen ja liikenneilmotuksen ja varasin ajan leimalle.

siinä sitten myöhemmin kun meinasin lähtee kontuurille, lucas teki ekat tepposet ja ajovalot eivät enää syttyneet, jäljitin vian aika nopeesti valokytkimeen ja ohitin sen jompilla ja eikun kokka kohti kontuuria.

leimahan siihen päksähti

sain katkasijan jo elvytettyä, aika ovela rakenne siinä, ei oo tyypillinen keinukärki, vaan tela jota jousi lykkii ees taas.



tuosa äsköön kun lähin valutteleen pajalta kotia kohti, niin nosto-ovee alas kiskoessani hokasin, että perutuusvalot alkaneet palaa toosa parkillakin.

noo, koittaa ny kurvailla tankin vuosia vanhoista bensoista tyhjäksi, niin saapi vasemman puolen bensapumpun siirrettyä virallisesti ruokkiin oikeesta tankista, niin saa letkuviritykset veke ja joutessaan koittaa sen toisenkin pumpun herätellä ja voishan vasemman tankinkin kunnostella jossaan vaiheessa, siitä puuttuu joku kaulusläppäkäikäle korkin alta, taitaa sadevettäkin päästää säiliöön sen johdosta.

aika palijo muuten kääntää katseita tuo keula, oikeestaan kaikki koirankusettajat jokka ei ollu täysin upoksissa kännykkäänsä, alko pällisteleen.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

NonSenCe

oho. ehjän auton ostit jos leimasta läpi samantien. hyvä homma.

ja joo. erottuu se massasta se auto. komea laitehan se on.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

DX

aika suhteellinen käsite tuo ehjä,

äskön kävin pajalla sammuttaas kolvin, kun unohdin sen kotio lähteissä päälle,
alkumatkasta ei toiminut radio, puolivälissä reissua kuoli polttoainemittari,
pyörähdin kylällä pari kierrosta, niin heräsi uudestaan.

vilkun palautus toimii vaihtelevalla menestyksellä,
nopeus- ja matkamittari on pimihau, kello käy vain lappeellaan ollessa ja mitäs muuta,
niinjuu, lämppärin säädöt ei taida tietää mistään mitään.

mutta tänään ei kerriinny korjaan ku ton valokytkimen ja tekeen tukevamman rungon kaasupolkimen kummin alle, tuossahan on sellanen lattiaan saranoitu koko jalan mittanen poljin, siten tiedä millanen on ollut alunperin,
jostaan läkkipellistä nyherretyn vähän vaaralliseksi osoittautuneen viritelmän tilalle värkkäsin 3 millin latikasta,

mikkiliimalla sitä oli koitettu jäykätäkin, muttei kovin hyvällä menestyksellä.
eikai sillä muuten niin väliä, mutta kun tarjos patille happea ja pelti sitten vääntyi painon alla niin kaasu jäi aika reippaastikin auki.

niin ja antennin korjasin, oli aivan löysä ja ruuvi hirttänyt kannastaan kiinni ja ruuvarin ura mälvätty pilalle, porasin kannan veke,
niin natsa sitten lähti sormin pyörittämällä antennin puolikkaasta.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: DX - 22 maaliskuu, 2021, 20:42aika suhteellinen käsite tuo ehjä,

äskön kävin pajalla sammuttaas kolvin, kun unohdin sen kotio lähteissä päälle,
alkumatkasta ei toiminut radio, puolivälissä reissua kuoli polttoainemittari,
pyörähdin kylällä pari kierrosta, niin heräsi uudestaan.

vilkun palautus toimii vaihtelevalla menestyksellä,
nopeus- ja matkamittari on pimihau, kello käy vain lappeellaan ollessa ja mitäs muuta,
niinjuu, lämppärin säädöt ei taida tietää mistään mitään.

mutta tänään ei kerriinny korjaan ku ton valokytkimen ja tekeen tukevamman rungon kaasupolkimen kummin alle, tuossahan on sellanen lattiaan saranoitu koko jalan mittanen poljin, siten tiedä millanen on ollut alunperin,
jostaan läkkipellistä nyherretyn vähän vaaralliseksi osoittautuneen viritelmän tilalle värkkäsin 3 millin latikasta,

mikkiliimalla sitä oli koitettu jäykätäkin, muttei kovin hyvällä menestyksellä.
eikai sillä muuten niin väliä, mutta kun tarjos patille happea ja pelti sitten vääntyi painon alla niin kaasu jäi aika reippaastikin auki.

niin ja antennin korjasin, oli aivan löysä ja ruuvi hirttänyt kannastaan kiinni ja ruuvarin ura mälvätty pilalle, porasin kannan veke,
niin natsa sitten lähti sormin pyörittämällä antennin puolikkaasta.
Britti-huumoria!

Koita tottua.. :))
Tuo kaasu voi olla melko epämiellyttävä tomaatin kanssa ajellessa. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 22 maaliskuu, 2021, 20:57Britti-huumoria!

Koita tottua.. :))
Tuo kaasu voi olla melko epämiellyttävä tomaatin kanssa ajellessa. :o
Juu, eihän noi varsinaisilta vioilta tässä yhteydessä vaikuta. Ihan normisettiä.
En varmasti oo.

P. Aholainen

Upea auto. XJ:t aina miellyttäneet silmää.
Paalissa.

DX

yhen puristuksen yli tais jaksaa startti mennä,

seuraavaks pitääkin tutkia onko lataus, akku, tartti vai kaikki mainitut kypsiä ja vai katooko akusta varaus yön aikana jonkun brittiläisen itsetuhopurkumekanismin myötä.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

DX

eipä tuo nyt mitatessa vaikuttanut akkua itekseen purkavan, vaan valot päällä pienillä kierroksilla ei oikeen jaksa ladata, menee pikemmin purun puolelle, ilman valoja jännite hiippaili pikkuhiljaa päälle 14 voltin kun oli nopee joutokäyntikin siinä vielä muassa, pihtivirtamittari pajalla, niin latausvirta jäi kattomatta.

hirmu suuri valurautanen hihnapyörä laturissa, lienee otettu vanhasta alkuperäsestä, siihen vois ensihätiin nakata jonkun muun puolta pienemmän jos hihnan profiili yhtään sopii,

paikallaan oleva  laturi saattaas olla iskra eikä lucas tms.,  ei näkynyt mitään leimoja yläpuolella,
eikä päätyssä, toisaalta laturi kyllä oli kytkettynä alkuperäsin piuhoin.
näitä niin ulkonäön perusteella enää muista ku viimeset 20 vuotta pelleillyt lähinnä telamiinojen ja delkojen kanssa,
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

1purehell

Joskus aikoinaan oli TM:ssä lyhyehkö juttusarja, "Käytetyn Jaquarin seikkailut". Siinä oli pääosissa just XJ6. Muistan että sillä autolla oli tapana napsauttaa ajovalot itsekseen päälle ja purkaa akku sitä kautta. En nyt sano, että tässä mitään sellaista olis...  :P
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

palontie

Eniten vituttaa kaikki.