1974 El Camino

Aloittaja Gary Grand, 23 helmikuu, 2025, 21:32

« edellinen - seuraava »

1purehell

Oliskohan Niemeläisen Terolla keulan osia? Sen poika teki jotain tuon koppaista Chevelleä ja sillä oli ainakin yks varaosa-auto minkä se purki.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Mulla muuten on vissiin edelleen ainakin kolme viirumarkkerin keltasta "lasia", uusia nos-osia. Jos ne sattuu oleen jopa oikeita ja on tarve, niin saat ne.
En varmasti oo.

Poju

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 08 maaliskuu, 2025, 20:22Etulattiat, check.



Keulan osien sovittelua .





Toinen konepellin sarana oli suht heikossa hapessa, mutta parin prikan hitsailulla saranatappien päihin alkoivat pysyä niille tarkoitetuilla paikoilla..

Nyt mietinnässä tekisikö etukehikon metritavarasta, vai alkaisiko soittokierroksen mahdollisten varaosa-autojen perään. :thinking:
Maskin kiinnitysmuttereiksi ei löytynyt yhtään sopivaa.
Tuohan on kiinni sinkkipainevalussa olevuilla tapeilla joihin ruuvataan peltimutterit.

Mulla on tuollainen maskin taakse kuuluva pelti ja varmasti muutakin keulan palikkaa ylimääräisenä. Raatokyytiin ei onneksi ihan kaikkea tarvii vaihtaa.

Gary Grand

Trafilta otin maksulliset tiedot ulos.

MUU Chevrolet 7.5

Ajoneuvo on ajo- tai käyttökiellossa.
Valmistenumero 1C80H4B4576xx
Ajoneuvon tila Poistettu rekisteristä
Verotilanne Ajoneuvon verotietoja ei ole saatavilla, ota
yhteyttä ajoneuvoveroneuvontaan p.029 534
5125.
Rajoitukset Rekisteristä poisto
Autoverovapaus
Kilpien palautus

Perustiedot
Merkki Chevrolet
Ajoneuvoluokka MUU / MUU
Ajoneuvoryhmä Pakettiauto
Edellinen rekisteritunnus TEE-4xx
Valmistenumero 1C80H4B4576xx
Käyttö Yksityinen
Käyttöönottopäivä 1974
Tuontimaa Suomi
Todistuksen teknisen osan järjestysnumero 8
Todistuksen ilmoitusosan järjestysnumero 8
Kilpien palautus pvm 1.12.2003

Omistaja/omistajat
Alkaen Omistaja/omistajat
23.4.2002 xxx, xxx xxx xxx

Omistushistoria
Omistusaika Nimi Omistajuustyyppi
1.4.2002–23.4.2002 Entinen omistaja
15.2.2002–1.4.2002 Entinen omistaja
10.8.2000–15.2.2002 Entinen omistaja
28.2.1999–10.8.2000 Entinen omistaja
28.2.1999– Entinen haltija
7.9.1998–28.2.1999 Entinen omistaja
7.12.1988–7.9.1998 Entinen omistaja

Moottorin tiedot
Iskutilavuus (cm³) 7 450
Käyttövoima Bensiini
Sähköhybridi Ei

Viimeisin hyväksytty määräaikaiskatsastus 15.1.2001

Muutoskatsastustiedot
Muutoskatsastettu 23.5.1990
Katsastuspäätös hyväksytty
Muutoskatsastettu 28.9.1989
Katsastuspäätös hyväksytty

Koritiedot
Istumapaikkojen lkm 2

Mitta- ja massatiedot

Leveys (mm) 1 950
Takaylitys (mm) 1 450

Omamassa (kg) 1 790
Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 2 420
Akseli 2
Tieliikenteessä sallittu akselimassa (kg) 1 290

Jarrutiedot
Voimanvälitys-ja tehostamistapa Nestetoim. alipaineteh.j
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 10 maaliskuu, 2025, 13:44Mulla on tuollainen maskin taakse kuuluva pelti ja varmasti muutakin keulan palikkaa ylimääräisenä. Raatokyytiin ei onneksi ihan kaikkea tarvii vaihtaa.
Siis mikä niistä pelleistä?
Syylärin kehikko? Paljonko maksaa? :P
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Poju

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 maaliskuu, 2025, 13:45Siis mikä niistä pelleistä?
Syylärin kehikko? Paljonko maksaa? :P

Just se. Emmä tiiä, oisko 30€ ilman toimituskuluja? Konepellin lukko 5€, jos sen haluat mukaan. Virheetön tuo pelti ei ole, mutta voisin laittaa vaikka Watsappiin muutaman kuvan.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 10 maaliskuu, 2025, 13:57Just se. Emmä tiiä, oisko 30€ ilman toimituskuluja? Konepellin lukko 5€, jos sen haluat mukaan. Virheetön tuo pelti ei ole, mutta voisin laittaa vaikka Watsappiin muutaman kuvan.
Kaupat tuli!
Vaikkei olis kuin muoto jäljellä ni tuohon hintaan otan kyllä.
Ja lukonkin!
Ei ole semmoistakaan noiden osissa.. ;D
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

rb


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 10 maaliskuu, 2025, 15:18
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 maaliskuu, 2025, 13:45Iskutilavuus (cm³) 7 450


8)

Tämähän se syy on miksi nämä piti hakea ja tästä raadosta alkaa hitsaamaan.

No, muutoskatsastuksilla saa tehtyä tänä päivänä vaikka mitä, mutta tää ei sellaista edes tarvitse!

Tehtaalta tää on lähtenyt laiskimmalla 2-kurkkuisella 350 koneella.

https://macswebs.com/caminoworld/7377/74/vin.html

1974 VIN Breakdown

A typical 1974 El Camino VIN might read: 1AD80U4B467890 being a Custom El Camino V8 (1AD80), 400-4 engine (U), 1974 (4), assembled in Baltimore, MD. (B) and is the 67,890th 1974 model year Chevelle sequenced at the Baltimore, MD. assembly plant.

The VIN plate is located on the forward part of the dash so the VIN plate could easily been seen through the windshield of the car. The VIN plate was riveted a special bracket with unique 'rosette' rivets.

First Digit: Division of General Motors
1 - Chevrolet

Second Character: Car line and Series
C - Deluxe Model
D - Malibu Model

Third and Fourth Digit: Body Style
80 - 2-door sedan pickup

Fifth Character: Engine Type
D - L6 250 (100 H.P.)
H - V8 350 (L65 145 H.P.)
K - V8 350 (L48 185 H.P.)
L - V8 350 (LM1 160 H.P.)
R - V8 400 (LF6 150 H.P.)
U - V8 400 (LT4 180 H.P.)
Y - V8 454 (LS4 235 H.P.)

Sixth Digit: Model Year
4 - 1974

Seventh Character (Alpha or Numeric Designation): Final Assembly Plant
B ~ Baltimore, Maryland
D ~ Atlanta, Georgia
K ~ Kansas City, Missouri
R - Arlington, Texas
Z - Fremont, California

Eighth through Thirteenth Digits: Sequential Production Number
The sequential starting number for 1974 was 400001 at all El Camino assembly plants. Each assembly plant sequenced Chevelles of all series/models without regard to specific series/models. For example, if a series 1AC80 El Camino followed a 1AD37 Malibu Colonnade Coupe, the sequence number would be one unit higher for the El Camino. It's also entirely possible to have the same sequence number from five 1974 U.S. assembly plants (Atlanta, Baltimore, Kansas City, Arlington, and Fremont with the only difference between the VINs being the plant code
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Carpenter

Hieno peli Gary Grand! :+1:

Mul olis tuollaisen alkuperäisistä puskureista otetut muotit jotka on kavennettu. Niillä kun tekee kuitupuskurit niin ne saa lähelle koria jolloin ei tartte laittaa niitä muovijuttuja jotka ovat alkuperäisten puskurien ja korin välissä, kuva omasta Caminosta jossa on sellaiset kapeat.

Tartteks lainaksi? ..tai osta pois ku ne on ollut mulla yli 20 vuotta.. :))

-never give up-

Gary Grand


Muutama pellinpala ja palkinpätkä löysi paikkansa.



Paria saumanpätkää vaille valmis olis takapenkin alue. :P
Nyt pääsisi isoja paikkoja laittelemaan etujakkaroiden kohdille.

Välillä piti sitoa irtaimistoa tonttiin kiinni ettei lennä pohjoiseen, kun meinasi puhallella vähän reilummin. :o

Päivän päätteeksi madalsin pukkeja reilut 40 senttiä että saa pyöräkotelot mieleiselle työkorkeudelle.
Madallettuna sitten päätyivät Caminon alle.



Jos tuulisi vähän vähemmän huomenna, niin voisi mennä pyöräkoteloon piiloon luvatulta
auringonpaisteelta.. :pckahvi:
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand


Kaaren laikkasin pois



Ensimmäisen soironkin sain jo liimailtua irtiruostuneeseen sisälokarin etusaumaan. :P

Vähin erin..
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Sinne on turailtu paikkoja.



Takapuolen saumaan vaati vähän isompia.



Ja tähänhän nuo hommat taas tyssäsi.. :shitfan:



Hyvin eteni kuitenkin, kun ei miettinyt liikaa vaan veteli vaan soiroja kiinni. :))

Etu ja taka alareunaan vielä paikat, niin pääsee ulkosyrjää tekemään. O0

Toiselle puolelle olikin jo kaari tehty aiemmin uusiksi.. ::)

..5x30mm latasta.. :suspect:
On vaan pellit jo irtaantuneet saumojen vierestä, niin saa tehdä samalla lailla kun tämän kuskinpuolen.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Kylläpä olis ollu mukava räkiä lisääkin paikkoja mutta pimeässä ei vaan näe.. :))

Kaari alkoi muotoutua takaisin kun ensin vaihdoin tuon oven taakse alahelman palan.



Takapää jäi odottamaan seuraavaa valoisaa hetkeä.

Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Janne-Pekka

Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.