LS:n polttoaineen syöttö.

Aloittaja 1purehell, 23 maaliskuu, 2025, 12:21

« edellinen - seuraava »

1purehell

Mites mun kannattaisi tehdä? Voisin käyttää Volvon omia komponentteja, eli tankissa olevaa siirtopumppua ja sitten pohjan alla olevaa painepumppua/suodatinta.

Tai sitten vaihtaa tankkipumpuksi tehokkaamman ja vetää yhdellä letkulla konehuoneeseen asti ja pistää suodatin vaikka sinne vaihtoehtoiseen paikkaan.

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Keme

Mä laitoin riittävän painepumpun tankkiin ja filsun jätin sinne kohti missä se olikin. Toi Volvon alkuperäisjuttuhan on ihan tarpeettoman monimutkainen, kun nykyään on ihan riittäviä upotettavia painepumppuja.

'59 Kingswood

Painiskelin työn puolesta vuosia sitten yhden tankkipumppu-vikaisen prv:n kanssa ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että se volvon tankkipumppu on ~8 numeromuutoksen jälken sama kaveri kuin esim tbi-astrossa :rolleyes:  Ainakin mua jää vähän mietityttään, riittääkö sen tuotto lässykälle :thinking:  Ja tästä syystä liputtaisin orggisromujen museoinnin ja yhden kunnollisen tankkipumpun hankinnan puolesta...

1purehell

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 23 maaliskuu, 2025, 23:22Painiskelin työn puolesta vuosia sitten yhden tankkipumppu-vikaisen prv:n kanssa ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että se volvon tankkipumppu on ~8 numeromuutoksen jälken sama kaveri kuin esim tbi-astrossa :rolleyes:  Ainakin mua jää vähän mietityttään, riittääkö sen tuotto lässykälle :thinking:  Ja tästä syystä liputtaisin orggisromujen museoinnin ja yhden kunnollisen tankkipumpun hankinnan puolesta...

Lienet oikeassa. Pitää laittaa siihen Volvon anturinjalkaan uus tehokkaampi pumppu, niin eiköhän se siitä. Kiva yllätys oli, että kaasari-Volvon tankissa oli ihan loiskekaukalo sille tankin imuputkelle.  :o

1purehell

Mites sitten noi polttoaineletkut. Bel Airissa oli putket rungossa jo valmiiksi, mutta kumpaankin päähän piti viimeinen metri tehdä letkusta. Tein sitten ne teräspunosteflonista, mutta olihan se perseestä. (Toki lopputulos oli kyllä hyvä) Jos vedän tankilta koneelle asti letkulla painepuolen, niin mikä letku olis sopivaa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 25 maaliskuu, 2025, 01:35Mites sitten noi polttoaineletkut. Bel Airissa oli putket rungossa jo valmiiksi, mutta kumpaankin päähän piti viimeinen metri tehdä letkusta. Tein sitten ne teräspunosteflonista, mutta olihan se perseestä. (Toki lopputulos oli kyllä hyvä) Jos vedän tankilta koneelle asti letkulla painepuolen, niin mikä letku olis sopivaa?
Teräspunosletkua en laita ikinä mihinkään, jos ei nyt joku ihme painevaatimus sitä vaadi. On ne niin perseestä. Ja sama on kangaspunosletkuissa, ne saa olla siellä kaupassa.
Onhan tietty kaikissa (melkeen) letkuissa kangaspunos, mut se ei saa olla pinnassa.
En varmasti oo.

Camino79

Ihan paineilma-nailonista. Ja kartioliittimillä, niin mä tein  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 23 maaliskuu, 2025, 23:22Painiskelin työn puolesta vuosia sitten yhden tankkipumppu-vikaisen prv:n kanssa ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että se volvon tankkipumppu on ~8 numeromuutoksen jälken sama kaveri kuin esim tbi-astrossa :rolleyes:  Ainakin mua jää vähän mietityttään, riittääkö sen tuotto lässykälle :thinking:  Ja tästä syystä liputtaisin orggisromujen museoinnin ja yhden kunnollisen tankkipumpun hankinnan puolesta...
Niin se tankin pumppuhan on apupumppu mutta se kun pimeneee niin saattaa volvolla tulla pitkää starttia. Muutenhan se pääpumppu tekee paineen mutta mahtaakohan sekään riittää lssälle?
Sinä vain

Stige

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 23 maaliskuu, 2025, 12:21Mites mun kannattaisi tehdä? Voisin käyttää Volvon omia komponentteja, eli tankissa olevaa siirtopumppua ja sitten pohjan alla olevaa painepumppua/suodatinta.

Tai sitten vaihtaa tankkipumpuksi tehokkaamman ja vetää yhdellä letkulla konehuoneeseen asti ja pistää suodatin vaikka sinne vaihtoehtoiseen paikkaan.

Ei mitenkään, ne volvon osat ei riitä mihinkään. Jos tankissa on joku tankkilaite tai loiskelevyä yms missä se tankin sisänen pumppu on ni sinne vaan joku 525 walbro sisään.

Jos ei ole ni sit linjan väliin pumppu ja pumpun ja tankin väliin iso suodatin = toimii keruusäiliönä välissä.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 maaliskuu, 2025, 04:28Teräspunosletkua en laita ikinä mihinkään, jos ei nyt joku ihme painevaatimus sitä vaadi. On ne niin perseestä. Ja sama on kangaspunosletkuissa, ne saa olla siellä kaupassa.
Onhan tietty kaikissa (melkeen) letkuissa kangaspunos, mut se ei saa olla pinnassa.

Mutta mikä olis hyvää letkua? Kaveri osti LS-Vaniinsa jotain muka paineen kestävää polttoaineletkua, mutta se roikkui viikon päästä kuin pyykkinaru ja värjäsi bensan mustaksi. Teflonia laittoi ja sieltä minäkin sen oman letkun ostin.

Stige

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 25 maaliskuu, 2025, 09:45Mutta mikä olis hyvää letkua? Kaveri osti LS-Vaniinsa jotain muka paineen kestävää polttoaineletkua, mutta se roikkui viikon päästä kuin pyykkinaru ja värjäsi bensan mustaksi. Teflonia laittoi ja sieltä minäkin sen oman letkun ostin.

IKH myy Hydroscandin letkua ainaski täällä enkä oo vielä 6-7v joutunu yhtään uusimaan, on tankin sisällä ja ulkona tota.