Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Kustom STW



GMC Vandura muutaman hetken varustelun ja siistimisen jälkeen...kyllä kannatti!

redneck1

Muistelen näistä olleen ennen juttua foorumilla joten laitanpa kuvan... Noin 100kpl valmistettu suomalainen Teijo kuvattuna eilen.

leivonharri

Teijo on pohjoismaalaisia designia.
Vielä on eilinen jossain.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 11 elokuu, 2024, 10:41Teijo on pohjoismaalaisia designia.
On tuossa enemmän pyöreitä kulmia kuin Volvossa..
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

LPR

Kuplan kone ja etuveto. Yllättävän paljon noita on säilynyt. Ehkä siksi, että tuo roskapönttöä muistuttava lasikuitukoppi ei ruostu. Jos sata vain on tehty, niin veikkaan, että puolet on jäljellä, ei välttämättä ajossa kyllä. Minäkin olen varmasti nähnyt kymmenen eri yksilöä, enkä ole mitenkään etsinyt niitä tai hakeutunut sellaiseen paikkaan, misgä niitä olisi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Pande

Ehkä myös ajosuorite ei monellakaan yksilöllä muodostunut kovin suureksi, vaan tulivat talteenotetuiksi melko tuoreina.

Onhan noista artikkeleita ollut, mutta en nyt suoralta kädeltä muista onko jossakin ollut lukemia että menikö Teijoista monikaan uutena "siviili"käyttöön. Kun muunmuassa VR ja muut julkiset instituutiot niitä hankkivat enkä usko että tuollainen auto VR:n käytössäkään hirmu kilometrejä on kerännyt.

Hyvä kun niitä on säilynyt, osa kotimaista historiaa kuitenkin kaikessa karuudessaan. Transportereita ja Transiteja on muuallakin, Teijoja vähemmän.  :)
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 11 elokuu, 2024, 17:14Ehkä myös ajosuorite ei monellakaan yksilöllä muodostunut kovin suureksi, vaan tulivat talteenotetuiksi melko tuoreina.

Onhan noista artikkeleita ollut, mutta en nyt suoralta kädeltä muista onko jossakin ollut lukemia että menikö Teijoista monikaan uutena "siviili"käyttöön. Kun muunmuassa VR ja muut julkiset instituutiot niitä hankkivat enkä usko että tuollainen auto VR:n käytössäkään hirmu kilometrejä on kerännyt.

Hyvä kun niitä on säilynyt, osa kotimaista historiaa kuitenkin kaikessa karuudessaan. Transportereita ja Transiteja on muuallakin, Teijoja vähemmän.  :)
Kuntien ajossahan noita myös oli paljon. Julkisella puolella huollot on tehty yleensä hyvin, mutta käyttäjistä osa on ollut hyvin välinpitämättömiä. Myös julkisen sektorin huollossa oli paljon asennetta, että työkalujahan nämä vain on. Korin ym. korjaukaet tehtiin hyvinkin roisisti, tyyliin että tuollaiseen lasikuitukoriinkin kolhittuun kohtaan popniitillä pellistä paikka pälle ja sinnepäin sinistä miranolia päälle. Siksi ihmettelenkin, että noinkin paljon on säilynyt. Lisäksi kun noissa oli ihan suomalaisesta koneenrakennuskulttuurosta johtuneita ongelmia alusta asti.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Mija

Aina yhdet vielä kärsii ottaa

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Pande - 11 elokuu, 2024, 17:14Ehkä myös ajosuorite ei monellakaan yksilöllä muodostunut kovin suureksi, vaan tulivat talteenotetuiksi melko tuoreina.

Onhan noista artikkeleita ollut, mutta en nyt suoralta kädeltä muista onko jossakin ollut lukemia että menikö Teijoista monikaan uutena "siviili"käyttöön. Kun muunmuassa VR ja muut julkiset instituutiot niitä hankkivat enkä usko että tuollainen auto VR:n käytössäkään hirmu kilometrejä on kerännyt.

Hyvä kun niitä on säilynyt, osa kotimaista historiaa kuitenkin kaikessa karuudessaan. Transportereita ja Transiteja on muuallakin, Teijoja vähemmän.  :)

Sanduddin tapettitehtaalla Tapanilassa oli pari Teijoa 70-luvulla jakeluajossa, tehdashan oli Wihurin omistuksessa. Siellä oli myös Commer Henna, varsinainen traktori pakettiautoksi, ei varmaan montaa Suomeen tuotu.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 12 elokuu, 2024, 18:30Sanduddin tapettitehtaalla Tapanilassa
...jonka entisessä kiinteistössä oli loppuvuosina useita kimppatalleja.

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 12 elokuu, 2024, 18:30Commer Henna, varsinainen traktori pakettiautoksi, ei varmaan montaa Suomeen tuotu.

Niin tämän näköinen? Miten minulle tämä taas tuntuu lapsuudesta eli 70-luvulta aivan tutulta automallilta. Tai siis sen verran ainakin että hyvin muistan tuollaisen olemassaolon katukuvassa. Olisiko ollut paikallisia eroja että niitä oli saatu tietyille firmoille myytyä.



Kuvalaina tuolta.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Bantam

Joo, niinhän siellä oli myöhemmin kimppatalleja, siinä isossa varastorakennuksessa oli jossain vaiheessa myös Matin Rengas, en enää muista ajankohtaa.

Tapettitehtaan toimiessa yläkerrassa oli Sanduddin offset-paino. Itse en ole muualla nähnyt Hennaa kuin siellä Sanduddilla. En kyllä koe mitään hävinneenikään, samanlainen traktori kuin Virossa oli 90-luvulla tsekkiläisiä Avia pakettiautoja.

Pande

Löytyihän itseotettu kuvakin puheenaolevasta tavarankuljettimesta. En tiedä mistä tuli ja minne meni mutta vuonna 2015 tällainen kuljetus seisoi jonkin aikaa kadunvarrella Kannelmäessä.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Bantam

Voi vain kuvitella, millaista oli stadissa zombailla jakeluajossa. Iso ratti tehostajana, eikä mahdu kunnolla parkkiin eikä porttikongista sisään. Liukuovi plussaa ahtaassa paikassa. Volkkarin paku oli puolestaan mielestäni hyvä keskustan jakeluajossa.

jariha

Puuparatiisi on tossa kajjjaanin ja iisalmen välissä...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: LPR - 11 elokuu, 2024, 16:01Kuplan kone ja etuveto
Ja kun Teijossa kone on akselin etupuolella, kuplan vaihteisto on pitänyt kääntää "katolleen" neljän eteenpäin vievän vaihteen aikaansaamiseksi nelinopeuksisen peruutuksen sijaan. Tästä syystä on myös tarvinnut porailla uusia reikiä vahteiston tyhjennykselle/täytölle :think: 
Ja joo, ainakin kahta Teijoa olen ajanut/siirtänyt...