Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

1320

Classic Motor Shown aikaan lauantaina oli perinteisesti Lahden Originatorilla Retro Trucks, jossa oli näytillä runsaasti vanhoja kuorma-autoja. Nähtävää oli paljon ja ihmisiä vielä enemmän, mutta eipä se haitannut, ihan hyvin mahtui autoja ihmettelemään.

Tuossa muutamat kuvat: Retro Trucks Lahti 3.5.2025







1320

Viime lauantaina käytiin Jokimaan Rompetorilla. Aamusta oli hieman kosteahko keli, mutta onneksi aamupäivän mittaan tihkusade lakkasi ja loputkin myyjätkin alkoivat availla myyntipöytiään. Hauska oli käydä, ja muutamat tarpeelliset hankinnatkin sai tehtyä. 8)

Tuossa muutamia kuvia lähinnä parkkiksen puolelta: Jokimaan Rompetori 17.5.2025







Toyopet

22.5.2019 tuli googlekuvien ehdotuksena vastaan:

Kalusto on vaihtunut.
Ainoastaan tuo papparaisen corolla on sillä vielä, en muista miksi se kuvaushetkellä on meidän pihassa ollut parkissa.

Ei siis tämän päivän autokuva vaan 5v sitten

JUY40

Toveri Lemiltä poikkesi pihassa romustusreissullaan...

Jarona

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 24 toukokuu, 2025, 13:24Toveri Lemiltä poikkesi pihassa romustusreissullaan...

Oi kuinka hieno! Meillä oli täällä samanmoinen 80-luvun lopulla mutta iskä antoi sen maalarille palkaksi siitä kun maalasi mun Langimersun.
Vielä taitais olla jäljellä ylimääräinen raidetanko tuolla takavarastossa. ;)

palontie

Faija-vainaalla oli 2,3 ie malli.

Aalto

Lainaus käyttäjältä: JUY40 - 24 toukokuu, 2025, 13:24Toveri Lemiltä poikkesi pihassa romustusreissullaan...


Näit isoi kissoi ku kattelee nii aina joutuu ihmetteleen että miksi vastaavia autoja ei enää osata muotoilla. Eihän tälleen linjakkaan auton muotoilussa edes liian suuri ilmanvastus kerroin pitäs olla esteenä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 25 toukokuu, 2025, 12:04Näit isoi kissoi ku kattelee nii aina joutuu ihmetteleen että miksi vastaavia autoja ei enää osata muotoilla. Eihän tälleen linjakkaan auton muotoilussa edes liian suuri ilmanvastus kerroin pitäs olla esteenä.
Muotoilijat kattelee vaan kilpailijoiden tekemisiä?

Marklin


sämpy

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 toukokuu, 2025, 13:27Muotoilijat kattelee vaan kilpailijoiden tekemisiä?
Miks tehdä enempää kuin on pakko, jos se myy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 30 toukokuu, 2025, 05:23Miks tehdä enempää kuin on pakko, jos se myy.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä..
Paska on hyvää..

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 25 toukokuu, 2025, 12:04Näit isoi kissoi ku kattelee nii aina joutuu ihmetteleen että miksi vastaavia autoja ei enää osata muotoilla. Eihän tälleen linjakkaan auton muotoilussa edes liian suuri ilmanvastus kerroin pitäs olla esteenä.
Minusta aika linjakas kissa tässä.



Ite en tuosta ID/DS muotoilusta isommin perusta, tosin onhan se aika poikkeava aikalaisistaan (eli ei muut osanneet silloinkaan?) . CX, SM tai C6 enempi omaan makuun.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 30 toukokuu, 2025, 12:32Minusta aika linjakas kissa tässä.



Ite en tuosta ID/DS muotoilusta isommin perusta, tosin onhan se aika poikkeava aikalaisistaan (eli ei muut osanneet silloinkaan?) . CX, SM tai C6 enempi omaan makuun.
cadillac celestiq on myös aika menevän näkönen laiva, ja uudemmat mustangit. csdillac CT6 ja 5 ihan nättejä mitä joku CTS ei ollu. Joku nortstar ihan kamala. Se uus continental lincolnikin ihan ok, mutta ei tommosille isoille sedaneille enää ole markkinaa. Navigatoritkin aika hienoja uudet.

Minusta "nykymuotoilu" on paljon parempaa mitä vaikka 20v sitten tai 30. 2010- luvulla ruvettiin menemään parempaan.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 31 toukokuu, 2025, 14:54Minusta "nykymuotoilu" on paljon parempaa mitä vaikka 20v sitten tai 30. 2010- luvulla ruvettiin menemään parempaan.
Kyllä.

sössö

mainittenpa vielä Volvo S90, mikä on ekojen 740 volvojen jälkeen ensimmäinen hieno volvo, eihän siinäkään ollu välis kun 30-40 vuotta aika ankeiden ruotsinladojen valmistusta...

Opelikin on parantanu huimasti joittenki öö kadettien ja omegoitten jälkeen niinku myös rellu. Rellun se uus sähköauto on aika hieno.