Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Jotain uusia Opeletteja tullut viime aikoina vastaan metallivihreässä värissä.
Jotain samaa on saatu keulan/maskin muotoon kuin A-koppa Mantassa. 8)


Loppu niissäkin on kyllä ihan koiranoksennusta.. :shitfan:

Muoks.
Oliko Mantaa vihreänä?

Pande

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 toukokuu, 2025, 19:49Jotain uusia Opeletteja tullut viime aikoina vastaan metallivihreässä värissä. Jotain samaa on saatu keulan/maskin muotoon kuin A-koppa Mantassa.
Sähkö-Mokkaan ainakin sen vihreän saa. Työkaverilla on just sellainen vihreä. Heillä on perheessä varsinainen Mokka-käyttötesti meneillään kun heillä on bensa- ja sähkö-Mokat joilla tulee yhteensä yli 80 tkm vuodessa mittariin kun asuvat Lohjalla, rouva töissä haja-asutusalueella ja molempia lapsia kuljetetaan harrastuksiin.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 toukokuu, 2025, 19:49Oliko Mantaa vihreänä?
A-Mantaa muistan nähneeni sellaisena vähän tummemman vihreänä, sama väri mitä Kadettissakin oli. B-Mantasta muistan sellaisen kesänvihreän värin varmaan ihan alkuvuosien yksilöissä.

palontie

Lainaus käyttäjältä: sössö - 31 toukokuu, 2025, 17:20mainittenpa vielä Volvo S90, mikä on ekojen 740 volvojen jälkeen ensimmäinen hieno volvo, eihän siinäkään ollu välis kun 30-40 vuotta aika ankeiden ruotsinladojen valmistusta...

Opelikin on parantanu huimasti joittenki öö kadettien ja omegoitten jälkeen niinku myös rellu. Rellun se uus sähköauto on aika hieno.


90 sarjan Volvot on kyllä kaunislinjaisia autoja.

1320

Viime lauantaina oli Hyrylässä Weird Antiquesilla Vintage Swap. Porukkaa oli liikkeellä todella paljon, alkoi parkkipaikat käymään todella vähiin vaikka siinä ympäristössä hyvin pysäköintitilaa olikin. Myyjiä oli paljon, bändi soitteli Weird Antiquesin katolla ja kelit oli kohdallaan...Hauska oli käydä vaikkei nyt swapista mitään tarttunutkaan matkaan.

Kuvia: Weird Antiques Vintage Swap 31.5.2025







Marklin

Lippupäivän kunniaksi muutama maanpuolustushenkinen ajoneuvo:
 

 

 


1320

Pari viikkoa sitten oli Stadissa Classic Car Parade, jossa Ruotsista tuli Silja Linen autokannellinen harrasteautoja letka-ajoon Stadin keskustassa. Suomalaisia autokuntia oli myös kohtalaisesti, kotimaiset harrastajat liittyi letkaan Hernesaaresta. Letkan päätepiste oli Senaatintori, jossa autoja pääsi ihmettelemään lähietäisyydeltä.

Hienosti järjestetty tapahtuma, autoja oli paljon, mutta kiitos poliisin liikenteenohjauksen, letka kulki tosi sujuvasti eikä pahemmin tarvinnut jonotella. Hienoa kalustoa oli paljon liikkeellä.

Classic Car Parade Helsinki 24.5.2025








LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 31 toukokuu, 2025, 19:49Oliko Mantaa vihreänä?
Outoa jos ei olisi saanut. Samaan aikaan ainakin Ascona A ja Kadett C oli saatavana sellaisena kirkkaan ruohonvihreänä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 kesäkuu, 2025, 20:33Outoa jos ei olisi saanut. Samaan aikaan ainakin Ascona A ja Kadett C oli saatavana sellaisena kirkkaan ruohonvihreänä.
Jep. En vaan muista orkkisvihreää Mantaa nähneeni. :o

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 kesäkuu, 2025, 21:27Jep. En vaan muista orkkisvihreää Mantaa nähneeni. :o
Mulla on omasta mielestäni hämärä muistikuva. Oli vielä jotkut mustat raidat kyljessä, lienee oli joku rallisporttimalli.

LPR


Pande

Tuommoisen vihreän Mantan kuva löytyi omista arkistoista, sitä en osaa sanoa mikä tuon alkuperäinen väri on ollut. Mutta muistuttaa tuon värikartan signal greeniä.


LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 05 kesäkuu, 2025, 21:39Tuommoisen vihreän Mantan kuva löytyi omista arkistoista, sitä en osaa sanoa mikä tuon alkuperäinen väri on ollut. Mutta muistuttaa tuon värikartan signal greeniä.


Kaverilla oli aikanaan kasarin-ysärin vaihteessa signal green Ascona A.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 kesäkuu, 2025, 21:50Kaverilla oli aikanaan kasarin-ysärin vaihteessa signal green Ascona A.
Noita signal green B Ascoja näkee edelleen. Jkylässä pyörii ainakin kaksi, ellei kolmaskin. :thinking:
On ihan parhaita värejä siihen koppaan, samoin se postinkeltainen. :))

LPR

Tuo värikartta oli -74, vuoden -73 kartassa ei tuota väriä vielä ollut. Ja Ascona/Manta B tuli -75, eli vain yhtenä vuonna on A-mallia saanut noilla kirkkailla väreillä. Eivät siis ole kovin yleisiä. Niitä kirkkaankeltaisia A-malleja näkyi enemmän.

LPR

Tällaisen linkissä olevan muistan jossain nähneeni, ainakin oli nuo mustat raidat sivussa, konepellin väriä en muista.

https://www.opelgt.com/media/signal-green.398255/

Kuvaa en suoraan laittanut, kun en tekijänoikeuksista tiedä.