Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Marklin

Perjantain Petterit:
 

 

 


Pande


Marklin


Pande


Kalu

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 16 tammikuu, 2026, 15:56Lapsena aina ihmettelin, mitä teknisiä eroja on Kontio-Sisulla, Jyry-Sisulla ja Karhu-Sisulla. Silloin kun niitä näki siis päivittäin liikenteessä.
Mä ihmettelen edelleen, vaikka armeijassa ysärin lopulla jollain nokkamallisella Sisulla joskus joutu ajamaankin. Tiiä sit oliko se Karhu-, Sandels-, vai Alegok-Sisu...

Gary Grand

LainaaJyry-Sisu oli nimi-Sisuista järein ja tarkoitettu lähinnä erilaisiin raskaisiin erikoiskuljetuksiin. Karhu-Sisu oli tarkoitettu kaupunkien katuosastojen käyttöön. Kontio-Sisu oli keskiraskas kuljetusauto erilaisiin kuljetuksiin ja yleiskäyttöön.

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 16 tammikuu, 2026, 20:27Perjantain Petterit:
 

 

 



Tollasella bulldog-Petterillä ajoin aikoinaan autokoulussa ajokortin. Iso ratti toimi tehostajana.

Markok

Lainaus käyttäjältä: Pande - 16 tammikuu, 2026, 20:38





Lipsahtanu hervolettiki joukkoon. Mutta muotohan on pitkälti sama

Pande

Lainaus käyttäjältä: Markok - 18 tammikuu, 2026, 19:15Lipsahtanu hervolettiki joukkoon. Mutta muotohan on pitkälti sama
Olen kysymysmerkki. Mikä mielestäsi? Kyllä tuon IE-962 keulakoristeessa ainakin Bedford lukee ja sellaisena sitä pidin. Netistä tutkittuna Bedford TA.

1320

Kyllä tuo tosiaan Bedford on minunkin mielestä.

Tuossa myös muutamat Bedfordit lisää:





Markok

Lainaus käyttäjältä: Pande - 18 tammikuu, 2026, 19:43Olen kysymysmerkki. Mikä mielestäsi? Kyllä tuon IE-962 keulakoristeessa ainakin Bedford lukee ja sellaisena sitä pidin. Netistä tutkittuna Bedford TA.


No niin se on, ja lukee.
On nuinkin pienillä pyörillä olemassa kuorma-autoja siis. Mietin tuota vaan heti semmoseksi servoletin -50luvun lava-autoksi.

Mikä tuo 1320:n kuvissa oleva vanhin on, Suomessa? HC?

1320

Lainaus käyttäjältä: Markok - 19 tammikuu, 2026, 07:11Mikä tuo 1320:n kuvissa oleva vanhin on, Suomessa? HC?

Se taitaa olla Bedford PC. Ja ihan Suomessa kuvattu, toki kuvaamisesta on reilu 10 vuotta, eli en tiedä onko enää noilla sijoillaan.

Aalto

Lainaus käyttäjältä: Markok - 19 tammikuu, 2026, 07:11No niin se on, ja lukee.
On nuinkin pienillä pyörillä olemassa kuorma-autoja siis. Mietin tuota vaan heti semmoseksi servoletin -50luvun lava-autoksi.


Ei kyl mikään ihme jos tuollane Petteri näyttää Letukalta. Bedford oli sen verran tiukasti GM:n hallinnassa että emoyhtiö määräs noudattamaan 50-luvulla uutta Chevroletin Advance designea myös Britanniassa.

Hiton nättejä noista pienistä Pettereistä tuli. Tehtaan teräslavalla varustettuna näyttää kyllä iha amerikkalaiselta.


Bedford "A" pickup truck  wikipedia

Markok

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 tammikuu, 2026, 08:24Se taitaa olla Bedford PC. Ja ihan Suomessa kuvattu, toki kuvaamisesta on reilu 10 vuotta, eli en tiedä onko enää noilla sijoillaan.

Olisipa hienoja osia pelastettavaksi! :panic:

WBBC