Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 tammikuu, 2026, 19:31En tiedä, mutta itseäni kiinnostaa myös mitä noille Country Sedaneille kuuluu.

HIR-28:n olen viimeksi nähnyt Haagan paloaseman pihassa parikymmentä vuotta sitten. Oliko niin että sen siinä vaiheessa omisti sama palomies jolla oli myös -56 Country Sedan ambulanssi ja joka oli kerännyt aikakauden ambulanssirekvisiittaa. Taisi olla Mobilistissakin juttu. Sitten ehkä 2008 vaiheilla se oli myynnissä muistaakseni aivan kohtuulliseen hintaan. Sen jälkeen itselläni ei ole havaintoja.

Närölän (Riihimäen Hautaustoimisto) auto oli kai aika pitkään alkuperäisen omistajaperheen tallissa, vaikka oli jo pois käytöstä. Joskus jotakin projektina ollutta hautaus-Fordia sanottiin samaksi autoksi, mutta käsittääkseni kyseessä oli väärinkäsitys.

Noiden kohtalo kiinnostaisi itseäkin. Hienoja autoja eikä noidenkaan tuontimäärät varmaan kovin suuria ole olleet.

palontie


WBBC


palontie


FuryIII 71

Cuda on kutistunu ja rättäri puolestaan venähtäny melko railakkaasti...

Bantam

Tulee mieleen kun aikoinaan yhden kaverin faija kävi rättärillä moottoriurheilukisoja seuraamassa, tuli jonkun kerran oltua mukana, aina istuin takana keskellä jolloin penkin keskiputki painoi takapuolta ja rätti päätä. Ei se rättäri ainakaan noin tilava ollut.

LPR


Toyopet

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 06 tammikuu, 2026, 19:25Semmonen Fleetwoodin tehdaslimusiini vois olla ihan hyvä lisä fleettiin. Nää muut on vähän... "Trump menossa huoriin" uutena ja melko väsyneitä käytettyinä.
Musta vuoden 1973 Fleetwood limo...

Pande

En kyllä laita sitä automallia johon päivämäärä ajatukset ohjaisi, on se sen verran ruma.

Ennemmin vaikka Goliath Pionier 1931.


Marklin

Lainaus käyttäjältä: Pande - 26 helmikuu, 2026, 19:00En kyllä laita sitä automallia johon päivämäärä ajatukset ohjaisi, on se sen verran ruma

Et suinkaan tarkoita ruotsalaisen automuotoilun helmeä ..?
 

 




Pande

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 26 helmikuu, 2026, 21:15Et suinkaan tarkoita ruotsalaisen automuotoilun helmeä ..?
Oliko pakko, oliko? Suomessa on samantasoista muotokieltä saatu aikaan faneerista, ei ole edes kalliita pellinmuokkaustyökaluja tarvinnut hommata.




Marklin

Lainaus käyttäjältä: Pande - 26 helmikuu, 2026, 21:26Oliko pakko, oliko? Suomessa on samantasoista muotokieltä saatu aikaan faneerista, ei ole edes kalliita pellinmuokkaustyökaluja tarvinnut hommata.





En voinut vastustaa kiusausta.
 :rotfl:
Pahoittelut ....

1320

Ei tuo 262 nyt niin paha ole, mutta täytyy sanoa että 162 on kyllä paljon hienompi. ;D



Vaniukko

Lainaus käyttäjältä: Pande - 26 helmikuu, 2026, 21:26Oliko pakko, oliko? Suomessa on samantasoista muotokieltä saatu aikaan faneerista, ei ole edes kalliita pellinmuokkaustyökaluja tarvinnut hommata.




suomessa ei oo ollu koskaan muita pellinmuokkaus vehkeitä kun kanttikone

LPR

Lasikuidusta olisi helppo leipoa muotoja, niin silti Teijon muotti tehtiin kaiketi vanerista.