Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 30 tammikuu, 2026, 22:28Kyllä tuossa viimesessä kuvassa painetaan menee ihan nilkka suorana. Niino tosin, eihän se Foortilla kovin hurjaa menoa silti ole...

Muistan tuon kuvan varmaan ikuisesti, vuosi ehkä 2013 ja perjantai aamupäivä. Joku rekkakuski oli bongannut ja laittanu kuvan nettiin. Tää on tie 12 ja tosta risteyksestä kääntyy möysään, onko seny viipurintie...

Sillonen pomo oli ihan täys kyrpä ja tuossa olen lähtenyt vittuuksissani töistä kesken päivää matkalla kohti tallia ja sieltä himaa hörppäämään. Tuona iltana sähköpostiin kirjoitin irtisanomis ilmotuksenkin, mut en sit uskaltanut lähettää... Ja kiltisti taas maanantaina töihin ja siellä olen vielä edelleenkin...
Elämä on sarja valintoja..
Olet itse yksi niistä.

Otetaas sille! :cheers:

1320

Kalun esimerkin mukaan laitan minäkin pari omaa pitkäkattoa. Toki ensimmäinen ei ole enää mun omistuksessa, mutta jälkimmäinen sen sijaan on. 8)






manha

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 30 tammikuu, 2026, 21:27^Melko moneen paikkaan ehtiny hyytyä...

Ei mitenkään poikkeuksellista näiden sini-ovaali tuotteiden kanssa...
  nm. 4 tunnin pitstoppi tienlaidalla !!




Pande

Lainaus käyttäjältä: manha - 31 tammikuu, 2026, 05:07
Olen tämänkin kuvan varmaan ennenkin laittanut, mutta laitanpa taas kun sama Courier ja pari Country Sedania ja bonuksena vielä pari muutakin saman yhtiön tuotetta "muutama" vuosi aiemmin.


Kalu

Mitähän tolle '50 Mercurylle kuuluupi?

Pande

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 31 tammikuu, 2026, 18:53Mitähän tolle '50 Mercurylle kuuluupi?
En tiedä, mutta itseäni kiinnostaa myös mitä noille Country Sedaneille kuuluu.

HIR-28:n olen viimeksi nähnyt Haagan paloaseman pihassa parikymmentä vuotta sitten. Oliko niin että sen siinä vaiheessa omisti sama palomies jolla oli myös -56 Country Sedan ambulanssi ja joka oli kerännyt aikakauden ambulanssirekvisiittaa. Taisi olla Mobilistissakin juttu. Sitten ehkä 2008 vaiheilla se oli myynnissä muistaakseni aivan kohtuulliseen hintaan. Sen jälkeen itselläni ei ole havaintoja.

Närölän (Riihimäen Hautaustoimisto) auto oli kai aika pitkään alkuperäisen omistajaperheen tallissa, vaikka oli jo pois käytöstä. Joskus jotakin projektina ollutta hautaus-Fordia sanottiin samaksi autoksi, mutta käsittääkseni kyseessä oli väärinkäsitys.

FuryIII 71

@Seneca raahasi viime sunnuntaina kattomaan erään harrastajan autokokoelmaa Namibiaan.

Nämä oli sykähdyttävimmät yksilöt.









Molemmat on siis ihan aitoja tapauksia, ei replicoita. Omistajan mukaan tuota lanssia on uutena tehty kyseisen korifirman toimesta 10kpl. Tuo on ainut euroopassa ja kuulemma ei ole tietoa onko edes jenkeissä toista yksilöä elossa.

leivonharri

Toi Cadillac oli viime acs:ssä siinä moblan ja Harrin "Rodin" vieressä.

signet

Ja hallin siisteys lähentelee erään Mikkeliläisen kellaristin tasoa...


signet

Vihjaatkos ettei candyland ole euroopassa?

leivonharri

Mä oon joskus tehnyt siellä aivan saatanasti kolmioleipiä.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 31 tammikuu, 2026, 22:21:thinking:


Joo sori.

Ois pitäny laittaa toi namibia lainausmerkein ni insinöörikin ois tajunnu. Ehkä?  ;D

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 01 helmikuu, 2026, 04:51Joo sori.

Ois pitäny laittaa toi namibia lainausmerkein ni insinöörikin ois tajunnu. Ehkä?  ;D
Se on Keski-Suomesta katsottuna "hesassa".

Marklin

Namibian piipaa-autot Pilvenmäellä 2024: