Tamrockin ruuvikompura

Aloittaja 1purehell, 03 toukokuu, 2025, 20:06

« edellinen - seuraava »

1purehell

Onko kukaan värkännyt kuvassa olevan kaltaisen laitteen kanssa?



Viime syksynä hommasin tuollaisen kun halvalla sain. Jäi sitten huollon jälkeen ottamatta käyttöön, kun remmit oli väärää profiilia ja niiden vaihtamiseksi pitää purkaa aika tavalla. No, tänään sitten vaihdoin ne remmit, mutta on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Painetta ohjaa ns. "black box", missä on 13mm kannalla oleva ruuvi, josta saa käynnistys ja sammutuspaineen säädettyä. Tai pitäisi, mutta kun ei ruuvin kääntämisellä ole mitään vaikutusta. Paine nousee heittämällä 10 baariin, jossa alkaa remmit luistaa. Ei edes yritä heittää vapaalle, eli nostaa paineet varmaan sinne maksimiin, eli 13 bariin, jos vain remmit pitäisi. Mistähän alkais vikaa penkomaan.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 03 toukokuu, 2025, 20:06Onko kukaan värkännyt kuvassa olevan kaltaisen laitteen kanssa?



Viime syksynä hommasin tuollaisen kun halvalla sain. Jäi sitten huollon jälkeen ottamatta käyttöön, kun remmit oli väärää profiilia ja niiden vaihtamiseksi pitää purkaa aika tavalla. No, tänään sitten vaihdoin ne remmit, mutta on ilmennyt seuraavanlainen ongelma. Painetta ohjaa ns. "black box", missä on 13mm kannalla oleva ruuvi, josta saa käynnistys ja sammutuspaineen säädettyä. Tai pitäisi, mutta kun ei ruuvin kääntämisellä ole mitään vaikutusta. Paine nousee heittämällä 10 baariin, jossa alkaa remmit luistaa. Ei edes yritä heittää vapaalle, eli nostaa paineet varmaan sinne maksimiin, eli 13 bariin, jos vain remmit pitäisi. Mistähän alkais vikaa penkomaan.

Tallilla taitaa olla tollasen isoveli


Meinaatko et sen pitäis sammua paineen noustua?


Ainakin tallilla oleva jatkaa pyörimistä melko pitkään ja mitään ei kuulu paineiden täytyttyä, sit kun lähtee pumppaamaan taas kuuluu selvä humpsahdus

Se kannattaa sit ottaa huomioon et automaattisesti käynnistyessä pysähdyksen jälkeen saattaa sulakkeet napsahtaa vaikka startista saiskin käyntiin ongelmitta


Sitä en kyllä uskalla olla sanomatta, et kitistääkö remmit vapaalla pyöriessä


1purehell

Tuossa on valintakytkin, josta voi valita, että jääkö pyörimään jatkuvasti (jolloin kompressori on vapaakierrolla) vaiko sammuu ja tyhjentää välisäiliön.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Tämäkin korjaantui itsekseen, kun antoi seistä yön yli. Samoin kun Chevyn latausongelmat. Omituista.  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.