Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 helmikuu, 2026, 09:18No mut nythän se hyvä maine ei näytä kiinnostavan, vaan tällä hetkellä näyttäs olevan hinku saada se kaikista huonoimmassa maineessa oleva vehje. https://www.facebook.com/share/v/1HKF3uHVS1/
Onhan kakstahtisten buumi muutenkin havaittavissa.
Viimeisetkin 80- luvulla valmistetut kakspuolikkaat, kolmepuolikkaat katupyörätkin on kokenut arvonnousua, koska sen koommin 2T valmistus jäi pelkästään piikkeihin ja krossipyöriin.



2T vehkeiden hinnannousu crossipuolella on ollu jo jonkun aikaa nähtävissä..
Ei ole ollut enää aikoihin tosi halpoja vanhoja crosseja tarjolla. Purkamot maksaa ilmeisesti liian hyvin.. >:(

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 03 helmikuu, 2026, 08:532T itäpyörään kannattaa laittaa VaPen sähköt. Säästyy aika monelta harmilta
Meidän Ic:hen on joku asentanut mopon magneeton. Hyvin se pelaa, sen vähän mitä kokeillut.

Harri S

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 03 helmikuu, 2026, 09:33Meidän Ic:hen on joku asentanut mopon magneeton. Hyvin se pelaa, sen vähän mitä kokeillut.

Sama siinä mun IC:ssä silloin 70-luvun puolivälissä.
Muistaakseni jossakin DEMM, ASE tms. mopon moottorissa (en siis muista ihan varmaksi moottoria) magneetto oli myös moottorin oikealla puolella ja sen sai siksi pyörimään oikeinpäin IC:ssä ja mahtui halkaisijan puolesta kopan sisälle. Kampiakselin päässä myös samalainen kartio niin VP sopi suoraan sellaisenaan.
Laturihan tuppas olemaan Issikassa kulutusosa.

rb

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 helmikuu, 2026, 09:242T vehkeiden hinnannousu crossipuolella on ollu jo jonkun aikaa nähtävissä..
Ei ole ollut enää aikoihin tosi halpoja vanhoja crosseja tarjolla.
Joo!.... Varsinkin viissataset on pompannu tosi rajusti.
Jännä juttu, kun niitä on kuitenkin vuosikymmenien saatossa tullut tänne vaikka kuinka paljon, niin missä ne kaikki on. :o

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 helmikuu, 2026, 09:18No mut nythän se hyvä maine ei näytä kiinnostavan, vaan tällä hetkellä näyttäs olevan hinku saada se kaikista huonoimmassa maineessa oleva vehje. https://www.facebook.com/share/v/1HKF3uHVS1/
Onhan kakstahtisten buumi muutenkin havaittavissa.
Viimeiset 80- luvulla valmistetut kakspuolikkaat, kolmepuolikkaat katupyörätkin on kokenut arvonnousua, koska sen koommin 2T valmistus jäi pelkästään piikkeihin ja krossipyöriin.



Eikö toikin nyt niitä jumalmaineessa olevia ole.

rb

No lähinnä vastasin sun tähän pointtiin:

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 helmikuu, 2026, 20:45niinkun ne valtavan huonossa maineessakaan vehkeet ei ikinä niin huonoja ole mitä voisi aatella.
"Helistimiä lapsille"
Syö tulppia, syö mäntiä, bensajäähdytteinen, kuluttaa kun V8.
Ja kaiken lisäksi vielä rungot liian löysiä ja ajo-ominaisuudet mitä sattuu.

Eli kylhän hoo kakkosen maine oli aikoinaan niin huono kun vaan voi olla, eli sen nykyinen suosio perustuu aivan johonkin muuhun. 



rb

https://www.nettimoto.com/simson/awo-425/3332190

Simson Awo 425
1961




Vähän Bemari tyyliin motti pitkittäin..

palontie

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 helmikuu, 2026, 09:18No mut nythän se hyvä maine ei näytä kiinnostavan, vaan tällä hetkellä näyttäs olevan hinku saada se kaikista huonoimmassa maineessa oleva vehje. https://www.facebook.com/share/v/1HKF3uHVS1/
Onhan kakstahtisten buumi muutenkin havaittavissa.
Viimeiset 80- luvulla valmistetut kakspuolikkaat, kolmepuolikkaat katupyörätkin on kokenut arvonnousua, koska sen koommin 2T valmistus jäi pelkästään piikkeihin ja krossipyöriin.




Mikäköhän noissa kakstahtisisaa kiinnostaa :o Mua ei pätkän vertaaja ärsytti toi kelekan ääni ja kledjut haisi kuin amisbensalenkkarin.

rb

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 helmikuu, 2026, 16:15Mikäköhän noissa kakstahtisisaa kiinnostaa
Nojoo.... Vähän vaikee sitä on perustella.
Siitä joko tykkää, tai sitten ei.
Mut se ainakin kun siinä ei ole moottorijarrua, niin sillä on lepposampi kruisailla..

rb

https://www.nettimoto.com/kawasaki/s2/3332269

Kawasaki S2 350
1974




Joo.... 73 mutta ylivuotisena myyty..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 helmikuu, 2026, 16:15Mikäköhän noissa kakstahtisisaa kiinnostaa :o Mua ei pätkän vertaaja ärsytti toi kelekan ääni ja kledjut haisi kuin amisbensalenkkarin.
Kelkassa nuo useampipyttyiset on aika ärsyttävän kuuloisia, katupyörässä taas kivoja. :))

Crossissa mun korvaan ei nelarin ääni istu yhtään.. :shitfan:
Kireän kakstahtisen naukuminen on ihan parasta musiikkia. :P No, jonkun viissatkun ääni ei naukumista ole, mutta paljon parempi sointi siinä on kuin nelarissa.. :coolsmoke:

palontie

Ison nelarienskan ääni on upea ja uhkuu vääntöä.

rb


sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 03 helmikuu, 2026, 12:36No lähinnä vastasin sun tähän pointtiin:
"Helistimiä lapsille"
Syö tulppia, syö mäntiä, bensajäähdytteinen, kuluttaa kun V8.
Ja kaiken lisäksi vielä rungot liian löysiä ja ajo-ominaisuudet mitä sattuu.

Eli kylhän hoo kakkosen maine oli aikoinaan niin huono kun vaan voi olla, eli sen nykyinen suosio perustuu aivan johonkin muuhun. 



siihen samaan tonkin jumalmaine perustuu eli koneeseen, mihin kaikkien muittenkin japskilaitteiden. Kaikki muu onkin noissa sit ihan mitä sattuu.

sössö

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 helmikuu, 2026, 16:15Mikäköhän noissa kakstahtisisaa kiinnostaa :o Mua ei pätkän vertaaja ärsytti toi kelekan ääni ja kledjut haisi kuin amisbensalenkkarin.
teho, yksinkertasuus ja kaasuun vastaavuus. Äänet myös.